商売なので当然のことながら仕込みが綿密にされたものだろう。
一定以上の数字が出ればあとは広がるだけか・・・
Yahoo!より、
インスタフォロワー数1500万人超え人気女性アイドル、薄着金髪ショットを公開に世界中から反響
11/26(火) 23:10配信
西スポWEB OTTO!
https://news.yahoo.co.jp/articles/fc681924edba6aafaef658242f8624187e8c3f45
記事より、
人気K-POPガールズグループTWICEのMOMOが自身のインスタグラムにスペインを訪れた際の写真を公開した。
韓国を拠点に活動する彼女はインスタグラムのフォロワー数が1503万人(11月26日現在)にのぼる。
MOMOは「Spain」とだけつづり投稿。ウェーブさせた金髪のヘアスタイルで複数の写真をアップしている。お披露目した2パターンの薄着<tァッションからは引き締まったスタイルが一目瞭然。世界中のファンから反響が届いている。
コメント
インスタグラムのフォロワー数が1500万人を超える人気女性アイドル、MOMOの投稿が注目されていますが、その数字が本当に自然に積み上がったものなのか、少し疑問に感じます。商業的な活動であれば、こうしたフォロワー数はPR会社の巧妙な手腕によって仕込まれた結果である可能性も高いでしょう。一定の数字が出れば、あとはその効果でフォロワーが広がるという仕組みもあるので、フォロワー数が増えるのは当然かもしれません。
もちろん、MOMOの実力やファンの支持があってこその数字だとは思いますが、SNSを活用したマーケティングの裏側には、こうした「仕込み」やプロモーション活動があることも忘れてはならないと思います。数字だけでなく、実際のコンテンツやファンとの関係性がどれだけ強固であるかも重要な要素だと言えるでしょう。
英語コメント:
The fact that MOMO, the popular K-POP idol, has over 15 million Instagram followers raises some questions about whether this growth is entirely organic. Given that she is part of a commercial entertainment system, it is highly likely that her follower count has been strategically built by a PR company. Once a certain threshold is reached, the follower count tends to grow exponentially on its own, but there is no doubt that behind such numbers lies meticulous planning and promotion.
While it is clear that MOMO’s talent and the genuine support from her fans play a major role in her success, we should not overlook the fact that marketing strategies and "setups" often play a significant part in such massive social media followings. It's important to consider not just the numbers, but also the authenticity of the content and the depth of the relationship with her followers.
【このカテゴリーの最新記事】
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image