普通、自然災害とはバードストライクは考えないだろう。
民間会社が補償するのが当然。
海外旅行なので多くの人は保険に入っているだろう。
それなのに、国に補償を求めるというのは一体なんなのだろうか?北朝鮮と同じ??
Yahoo!より、
チェジュ航空179人死亡事故 遺族代表が韓国政府などに補償求める考え
12/31(火) 0:32配信
FNNプライムオンライン(フジテレビ系)
https://news.yahoo.co.jp/articles/bde33f122ef0a1138404782cb6585e974d92ed84
記事より、
韓国の国際空港で179人が死亡した旅客機事故で、遺族の代表が、政府などにこの事故が人災なのか自然災害なのか明確にして補償を求める考えを示しました。
12月29日、韓国の務安(ムアン)国際空港でチェジュ航空の旅客機が着陸に失敗して炎上し、乗客乗員181人のうち179人が死亡しました。
遺族の代表は30日午後、空港で会見を開き、「この事故が人災なのか自然災害なのか明確にして、ふさわしい補償を行わなければいけない」として、政府やチェジュ航空に補償を求める考えを示しました。
また、葬儀費用や遺族の滞在費などについては、チェジュ航空側が負担する見通しだとしています。
コメント
今回のチェジュ航空の事故に関して、遺族が政府に補償を求めるという主張には大いに疑問を感じます。記事では、事故の原因が「人災か自然災害かを明確にして補償を求める」とありますが、そもそもバードストライクのような突発的な事象は自然災害とみなされるべきものではありません。
基本的に、民間航空会社が運営している飛行機の事故であれば、補償の責任はまず航空会社にあるべきです。そして、海外旅行では多くの乗客が旅行保険に加入しているはずなので、そこから補償が行われるのが通常の流れです。それにもかかわらず、政府に補償を求めるのは、責任の所在を混乱させるだけでなく、不適切と感じます。
一部の国では政府がこうした事故に介入する場合がありますが、それは特殊なケースや国家管理の航空会社に限ることが多いです。このような主張が通れば、事故対応の責任の範囲が曖昧になり、航空業界全体のリスク管理の信頼性が損なわれる恐れがあります。航空会社が果たすべき責任は明確であるべきです。
English Comment
The Jeju Air accident raises significant concerns, especially regarding the families’ demands for compensation from the government. The article mentions that families are calling for clarity on whether this incident was a "man-made disaster" or a "natural disaster," but events like bird strikes are generally considered unforeseen incidents and not natural disasters.
In cases like this, the primary responsibility for compensation should fall on the airline operating the flight. Additionally, most passengers traveling internationally are covered by travel insurance, which is designed to address such situations. Therefore, seeking compensation from the government seems misplaced and potentially undermines the clarity of accountability.
In some countries, governments intervene in such cases, but this is typically limited to state-owned airlines or exceptional circumstances. Allowing such claims against the government might dilute the responsibility of private airlines and complicate the overall risk management framework of the aviation industry. Airlines should bear clear accountability, and relying on government compensation risks setting a problematic precedent.
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