縁起流転水想観
般若心経 意訳
仏説摩訶般若波羅蜜多心経
観自在菩薩行深般若波羅蜜多時照見五蘊皆空度一切苦厄舎利子色不異空空不異色色即是空空即是色受想行識亦復如是舎利子是諸法空相不生不滅不垢不浄不増不減是故空中無色無受想行識無眼耳鼻舌身意、無色声香味触法無眼界乃至無意識界無無明亦無無明尽乃至無老死亦無老死尽無苦集滅道無智亦無得以無所得故菩提薩埵依般若波羅蜜多故心無罣礙無罣礙故無有恐怖遠離一切[注 6]顛倒夢想究竟涅槃三世諸仏依般若波羅蜜多故得阿耨多羅三藐三菩提故知般若波羅蜜多是大神呪是大明呪是無上呪是無等等呪能除一切苦真実不虚故説般若波羅蜜多呪
即説呪曰羯諦羯諦波羅羯諦波羅僧羯諦菩提薩婆訶
般若心経
舎利子よ。
その教えをここに説くならば、形ありとて形にとらわるべからず。縁あってかりに形を生じたものなれば、縁によっては、また、形なき空なるものに変らん。また、形なしとて無しと思うな、縁によっては、形を生じ相をあらわす。
たとえば、かの水を見よ。熱するという縁をあたうれば熱湯となり、蒸気となって空にとけこむ。
さむればふたたび水となり、雨となって地に降りそそぐ。寒冷の縁にあわばかたき氷となり、つめたき霜の柱となる。
水の自性に変りなく、ただ縁によってかく変化す。世のことすべてみなこの如し、形あるも無きも本は一体にして、すべて因縁次第なり。
人の心の作用の、受も想も行も、識のはたらき、すべてこの理にほかならず。
人は敷き、悲しみ、あるいは喜ぶ、されど、人の性の内に、敷き、悲しみ、喜びの、
一定の性のあるにはあらず。因縁因果の理法により、因に応じ、縁が動いて、かりに相をあらわすのみ。これを空の理と云うぞ。 (意訳般若心経)
Engi Ruten
Enryaku-kan
Sariko.
If you teach that teaching here, don't take it as a form. Relationship
If it becomes a shape, it will change to an empty shape, depending on the edge. Also,
I don't think there is a shape, but depending on the edge, it creates a shape and represents a phase. For example,
Look at the water. When it hits the edge of heating, it becomes hot water and becomes steam and melts into the .emptiness
If you sneak in, it will become water again, and it will rain and pour on the ground. Abalone on the edge of cold
It becomes ice and becomes a pillar of frost. It does not change to the nature of the water, it changes only by the edge
You Everything about the world is like this, the book with and without form is united, and everything depends on the cause
Nari The action, the thought, and the deed of the actions of the human mind, the function of knowledge, all this reason.
A person lays, mourns, or rejoices, but within the sex of a person
Not to have a certain sex. According to the causal law, the edge moves according to the cause,
It only shows the phase. This is called emptiness theory. ______
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