仮に、安い時に満タンにしたって知れている。
1リットあたり5円高くなるだけなのに・・・
そんなことをする暇があったら別の時間に使ったほうがいい。
Yahoo!より、
ガソリン 政府の補助金縮小前に給油を ガソリンスタンドに給油の列
12/15(日) 18:11配信
HTB北海道ニュース
https://news.yahoo.co.jp/articles/50d8f4a07b3854b7857951c862e96cd0b2e4d3d6
記事より、
来週から政府の補助金が段階的に縮小されることからガソリン代の値上げが予想されます。
週末のガソリンスタンドには給油をする車の列ができました。
本間壮惟記者「これから値上げが予想されるガソリン代ですが多くの人が給油をしにきてガソリンスタンドは満車の状態です」
経済産業省が11日に発表したレギュラーガソリン1リットルあたりの道内の平均小売価格は174・3円。
政府が出していた補助金は今月19日から5円縮小しその分、ガソリンの販売価格の上昇が見込まれています。
利用客「車2台持っているので負担としてはすごく大きいので、値下げすることを望んでいます」
コメント
ガソリン価格が値上がりするからといって、一般の人ができることは非常に限られています。安い時に満タンにすることで多少の節約にはなりますが、1リットルあたり5円程度の値上がりでは、その効果はごくわずかです。仮に50リットル給油したとしても節約できるのはたった250円程度で、わざわざ列に並ぶ時間や手間を考えれば、他のことにその時間を使うほうが有益でしょう。
値上がりそのものが避けられない状況である以上、過剰に反応して行動するよりも、長期的な視点で燃費の良い運転を心がける、車の使用頻度を見直すなどの対応が現実的です。ガソリン価格の変動は不可避な要素であり、短期的な行動で大きな差を生むのは難しいということを理解すべきでしょう。
また、今回のように給油所に列ができる現象は、多くの人が「安い時に備えたい」という心理から来るものですが、こうした行動が大きな経済的効果をもたらすわけではありません。むしろ、ガソリン価格の高騰そのものに対して政府がどのような政策を取るのか、補助金の縮小がどのように進むのかに注目するほうが建設的です。
English Comment
There’s little that ordinary people can do in response to a rise in gas prices. Filling up when prices are slightly lower might save a small amount, but with a price increase of only \5 per liter, the savings are minimal. For instance, filling a 50-liter tank would save just \250−hardly worth the time and effort of waiting in long lines at the gas station. That time could be better spent elsewhere.
Since the price increase is inevitable, reacting strongly to minor changes in price is less productive than focusing on long-term strategies. For example, adopting fuel-efficient driving habits or re-evaluating car usage frequency can make a more meaningful impact over time. Gas price fluctuations are a constant reality, and short-term actions often have negligible benefits in the grand scheme.
The phenomenon of long lines at gas stations reflects a psychological response to perceived scarcity or impending costs, rather than a practical economic benefit. Instead of focusing on immediate savings, attention should shift to government policies, the gradual reduction of subsidies, and how these changes will impact consumers and industries in the longer term. This approach would provide a more constructive perspective on addressing rising fuel costs.
【このカテゴリーの最新記事】
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image