このあとで説く「チャクラ」「プラーナ」「クンダリニー・エネルギー」「気道」「ムドラー」「瞑想」「マントラ詠川」など、すべての技法を綜合しておこなわれるもので、釈尊の成仏法の最終段階のものである。この四つの呼吸法(くり返していうが、単なる呼吸法ではない)で、釈尊の成仏法は完成されるのである。
この呼吸法については、またあとで説く。
ナデイ
仏陀の気道の法
。
釈尊も、四神足法において、やはり、気道をもちいていたのである。
行 息 。気息を行らす行らす、というからには、行らす”道”がなければならない。その道が気道である。
ただし、釈尊の気道は、クンダリニー・ヨーガの気道とはかなりちがうものである。それは、クンダリニー・ヨーガの気道の欠陥−、欠陥というより不十分な部分、を補足したものといってよいだろう。
なぜ、そういうことがいえるのか?
仏陀の行息法がのちに中国に渡って、道教の仙道になっていったものと考えるのである。すなわち、道教の修行の原点は、釈尊の成仏法にあるのである。
道教の基本的修行に、「内気の法」というのがある。また、「行気の法」がある。これらは、阿含経に説かれている仏陀の「行息の法」にほかならない。 道教が、釈尊の成仏法を受けついでいると断定するひとつの証として、つぎのようなことがあげられる。
いまいった道教の内気の法の気道に、泥丸という部位がある。頭頂にあってクンダリニー・ヨーガでは、サハスラ圭フーチャクラにあた部位で、道教でも最高の悟りの部位になっている。
この泥丸という名称はとこから来たのか?
これは、釈尊が説く「涅槃」すなわちニルヴァーナを音写したものなのである。この部位を目ざめさせると、涅槃に到達するφいうところから、名づけられたものである。
このことは、釈尊の修行法と、クンダリニー・ヨーガ、そして道教、との関連を語るものにほかならず、たいへん興味深いものといえよう。このほかにも、いくつか、これに類した例をあげることができる。もちろん、道教の気道の法が、すべて仏陀の気道の法そのままだというのではない。
仏陀の気道の法を受けついで、さらに道教独特のものに発展させていったということである。原型が釈尊にあり、釈尊にさかのぼることができるというの
である。そしてそれはまた、同時に、クンダリニー・ヨーガにもかかわってくるということになる。
釈尊の成仏法の修行法を、いま、如実に知ることは至難の業である。それはごく、わずかに、阿含経の中に散在するにすぎず、不可能近いといっていいであろう。
しかし、クンダリニーヨガーと道教の修行法を、阿含経の中にある釈尊の修行法と対照しつつ実践を重ねていくと、おのずから努髭と浮かんでくるものがあるのである。そしてさらに体験を重ね、錬磨し、修行を積んでいくと、突然、閃めきとともにかたちをあらわしてくるものがある。
It is a combination of all techniques such as "chakra", "prana", "kundalini energy", "airway", "mudler", "meditation", and "mantra Eikawa", which will be explained later. belongs to. These four breathing methods (again, not just breathing methods) complete Shason's Buddhahood method.
I will explain this breathing method later.
Naday
Buddha's Airway Law
..
Shakuson also used the airway in the Iddhipada method.
Breath. In order to take a breath, there must be a "way" to take. That way is the airway.
However, the airways of Shason are quite different from those of Kundalini Yoga. It can be said to supplement the deficiency of the Kundalini yoga airway-the inadequate part rather than the defect.
Why can we say that?
It is believed that the Buddha's breathing method later moved to China and became a Taoist Sendo. In other words, the origin of Taoist training lies in the Buddhahood law of Shason.
One of the basic practices of Taoism is the "law of shyness." In addition, there is a "law of devotion". These are none other than the Buddha's "law of breath", which is explained in Agama. The following is one proof that Taoism is accepting the Buddhahood law of Shason.
There is a part called Mudmaru in the airway of the Taoist shyness law. At the top of the head, in Kundalini Yoga, it is the part of the Sahasra Kei Fu Chakra, which is the highest part of enlightenment in Taoism.
Did the name Mudmaru come from second cousin?
This is a transcription of Nirvana, the "Nirvana" that Shason preaches. When this part is awakened, it is named after φ, which reaches Nirvana.
This is nothing less than a link between Shason's practice, Kundalini yoga, and Taoism, which is very interesting. In addition to this, there are some similar examples. Of course, not all Taoist airway laws are the same as Buddha's airway laws.
It is said that he accepted the Buddha's airway law and developed it into something unique to Taoism. The prototype is in Shakuson, and it can be traced back to Shakuson.
Is. And it also involves Kundalini Yoga at the same time.
It is extremely difficult to know the practice of Shakuson's Buddhahood method. It is very, only slightly scattered in Agama, and it can be said that it is almost impossible.
However, if you practice Kundalini yoga and Taoist training in contrast to Shakuson's training in Agama, you will naturally come up with a beard. Then, as you gain more experience, refine, and practice, there are things that suddenly show shape with inspiration.
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