アフィリエイト広告を利用しています
ファン
検索
<< 2024年11月 >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
最新記事
写真ギャラリー
最新コメント
タグクラウド
カテゴリアーカイブ
プロフィール

2024年01月19日

T月19日 九星  無料 今日の運命

虚空蔵菩薩  7.png



2024119



一白水星の日


この日には不遇、失意気味の来訪者が多いものです。自分自身も、憂い事で憂鬱になるものです。 部下や子供の問題も出る。この日は特に陰徳に心がけることが大切です。

凌犯期間命の日


自分よりも他人を優先すべき日

自らの宿命の日で、六害宿の「命」でもあります。何かと落ち着かなかったり、継続して物事に集中できない日です。この日は大きな決断事は避けてください。情緒不安定になりやすいので、衝動的な言動は避けて、控えめに慎重に行動することが大切です。周囲に構わず自分の都合を押し通していては、思わぬしっぺ返しをくらうハメになります。無理に行動することは避け、身の回りの環境を整え、控えめに過ごすようにしましょう。さらに、この日の旅行や引っ越しは思わぬケガやトラブルに発展するので、極力避けるようにしてください。






勢至菩薩 偉大な智慧の光を持つ菩薩



 

勢至菩薩




偉大な智慧の光を持つ菩薩



勢至菩薩(せいしぼさつ)とは?




正しくは大勢至菩薩といいます。智慧の光ですべてのものを照らし、人々を迷いや苦しみから救うとされています。大勢至菩薩と表記されることもあります。智慧とは物事のあり方を正しく見極める力・判断力を意味します。

 

阿弥陀如来の右脇侍として観音菩薩と共に三尊で表され、独尊で祀られることはほとんどありません。

 

浄土信仰の高まりとともに流行する来迎形式の阿弥陀三尊の場合、観音菩薩が死者の霊をのせる蓮台を持ち、勢至菩薩が合掌をする姿でつくられます。その姿勢は、立像・坐像のほかにひざまずいた姿の跪像もみられます。



ご利益




智慧明瞭、家内安全、除災招福のご利益があるとされています。午年の人々を守る守護本尊であり、午年に生まれた人々の開運、厄除け、祈願成就を助けるともいわれています。



勢至菩薩(せいしぼさつ)の像容




手を合わせているか水が入っている水瓶(すいびょう)を持っている姿が一般的です。


 
.節制
正位置・・・職業上の成功。業績をあげる。社会的な名声を意味する。名家。宝石。大邸宅。倹約。蓄財。生命力。(気象上で)風が出てくる。名誉。誇りをうる。高潔な人格。芸術家。超能力。精神的なものと肉体的なものが一致した恋愛。社長。高給生活者。勝負師。
逆位置・・・短気、頑固。わがまま。贅沢。浪費。恋愛上の孤独。夢想的な恋愛。賭博。風にさまたげられる。強風。生命力や活力の浪費。

ウェイト解説
正位置・・・経済。中庸。倹約。管理。適切。
逆位置・・・教会。宗教。宗派に関すること。ときには質問者自身やその将来の結婚相手が宗教関係者かもしれない。不調和。不幸な組み合わせ。利害の衝突。



















01月07日 (日曜)
月齢
25.06
Moon
潮汐
長潮

月名(旧暦日)
二十六夜月








posted by gomabon at 18:00| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

2024年01月18日

瞑想の原点としてのヨーガ Yoga as the origin of meditation

 

 

ただ苦しみ悩みを解決させるだけではダメなのである。解決すると同時に、そのひとを向上させるのでなければならない。また、向上することによって解決するという場合もある。これが、正しい瞑想なのである。

 だから、わたくしの瞑想は、「いま苦しんでいる問題の解決」からはじまるのである。

 瞑想はゴータマーブッダがさいごに到達されたように、すべての存在から超越し解脱するのであるが、超越・解脱する前に、現実を自由自在に処理し解決するだけの力を持たねばならない。その力を持たずして、超越とか解脱とかいったって、それは一種の「逃避」に過ぎない。その力を持つ瞑想法が「欲界定」

 が、ここでまちがってはならないのは、この力を持つことが、ただたんに自分の欲望を思うままにとげるということではないということである。yこの力を持つことによって、自分の望むことがその通り実現されることもあるし、バカげた野望・欲望のとりこになって、いたずらに苦しんでいるおろかさに突然気がつき、夢からさめたひとのようになる場合もある。

 

 どちらにしても、すばらしいことではないか。

 

瞑想の原点としての


 

瞑想は、インドにおいて非常に古くからおこなわれていた。それは、インド民族の歴史とともにあったといってよい。

 

 瞑想に関する文献は、ヴェーダ、ウパニシャッドの時代(紀元前一〇〇〇年〜六〇〇年)にまでさかのげって、目にすることができる。そのころから、すでに、瞑想は、インド特有の身心修練の道として、修道者必修の行法とされていたのである。

 

 それは、ヨーガあるいは三昧あるいは禅とよばれた。

 日本では、ヨーガというと、一般には、体操の一種のように思われているようであるが、それは元来、瞑想を主とするもので、体操は瞑想を助ける肉体の調整法だつたのである。

 

さきに述べたように、ブッダもまた当時の修道者のならわしにしたがってヨーガの瞑想を修行せられたが、それには満足できず、さらにすすんでブッダ独特の(智慧の)瞑想を完成〜れたのである。ここでは、伝統的なヨーガの瞑想について、かんたんに述べよう。

ヨーガにおける心の綜制


 

 ヨーガ修行者の聖典ともいうベキゝ『ヨーガースートラ』によると、瞑想における精神集中への心理的過程を、四つの段階に分けている。

 

割感・凝念・静慮・三昧である。

 

 このなかで、凝念・静慮・三昧の三つの段階を一括して、「綜制」といっているが、もちろん、実際の修練の上では、以上の三つの段階の一つゴつが独立している

のではなくて、連続的に進行するわけである。  ところで、いったいヨーガとはなにかというと、『ヨーガースートラ』はつぎの・ように定義している。「ヨーガとは心のはたらきを抑滅することである」。

 

 また『ヨーガースートラ』より古い文献である『ガターウパニシャッド』では、 「ヨーガとは五つの知覚器官を不動に執特することである」と述べている。つまり、何らかの精神集中法によって、心の本体であるとりとめもない動きを、しっかりと抑制することがヨーガであるのです。そして、それを修練していく方法がヨーガ行法なのであります。

 

 これを現代的に分り易く表現すれば、我々の日常生活における意識の動きを抑制していくことによって、自己本来の姿を見つけ出していこうとすることがヨーガであり、それを求めて修練していく方法がヨーガ行法なのであります。

 

『ヨーガースートラ』の中では、瞑想という精神集中法によって心の働きを制していく心理的過程が、詳細に分析的に述べられています。そして、このように瞑想を中心とした心理的なヨーガが、ラージアーヨーガとよばれるものなのです。そして、この精神集中へ深まっていく心理的過程が、段階的に制感・

凝念・静慮・三昧と分けられているのであります

 

It is not enough to just solve the suffering and worries. At the same time as solving it, it must improve that person. Also, if it is solved by improving

In some cases. This is the correct meditation.

Therefore, my meditation begins with "solving the problem I am suffering from."

Meditation transcends and liberates from all beings, just as Gotama Buddha has reached the grave, but before transcending and liberating, it is only necessary to freely process and solve the reality.

Must have the power of. Without that power, transcendence or liberation is just a kind of "escape." The meditation method with that power is "Desire" and "Second stage"

It's a "floor" meditation.

 

 

 

However, what should not be mistaken here is that having this power does not mean that you can simply achieve your own desires. y Have this power

Sometimes my wishes come true, and I suddenly realize that I'm suffering from mischief because I'm captivated by ridiculous ambitions and desires.

It can be like a human being.

 

Either way, isn't it wonderful?

 

As the origin of meditation

It was

Meditation has been practiced in India for a very long time. It can be said that it was with the history of the Indian people.

 

The literature on meditation can be seen dating back to the time of the Vedas and Upanishads (1000-600 BC). From that time on, meditation

Thoughts were considered to be a compulsory practice for monks as a way of physical and mental training peculiar to India.

 

It was called yoga, samadhi or zen.

In Japan, yoga is generally thought of as a type of gymnastics, but it was originally focused on meditation, and gymnastics was a physical adjustment method that aided in meditation. ..

It was

As mentioned earlier, Buddha was also able to practice yoga meditation according to the practices of the monks of the time, but he was not satisfied with it, and he went on to go further and was unique to Buddha (wisdom).

The meditation was completed. Here is a brief description of traditional yoga meditation.

The system of mind in yoga

 

According to Beki's "Yoger Sutra," which is also called the scripture of yoga practitioners, the psychological process of concentration in meditation is divided into four stages.

It was

It's a feeling of splitting, devotion, contemplation, and samadhi.

 

In this, the three stages of contemplation, contemplation, and samadhi are collectively referred to as "sadhi", but of course, in actual training, one of the above three stages is independent. ing

Instead, it progresses continuously. By the way, what exactly is yoga? "Yoger Sutra" is defined as follows. "Yoga is the extinction of the work of the mind."

It was

Also, in "Gata Upanishad", which is an older document than "Yoger Sutra",

"Yoga is to immovably specialize in five sensory organs." In other words, by some kind of mental concentration method, the rambling movement that is the main body of the mind

It is yoga to firmly suppress. And the method of practicing it is the yoga practice.

 

If this is expressed in a modern and easy-to-understand manner, it is possible to try to find out the original form of oneself by suppressing the movement of consciousness in our daily life.

It is yoga, and the method of practicing in search of it is the yoga practice.

 

In "Yoger Sutra", the psychological process of controlling the work of the mind by the mental concentration method called meditation is described in detail and analytically. And this kind of psychological yoga centered on meditation is called large yoga. And the psychological process that deepens to this mental concentration is gradually controlled.

It is divided into elaborateness, contemplation, and samadhi.

 
posted by gomabon at 07:38| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

心の迷宮を解く:ソンディの実践心理学の旅」

心の迷宮を解く:ソンディの実践心理学の旅」

 

 

  • レオポルド・ソンディは、1893年、当時のハンガリー領(現チェコスロハキヤ領)のニイトラという町で生まれる。父はユダヤハンガリー人で、靴加工職人であった。彼は12人の同胞中、第12子で、かつ後妻の子であった。4歳の時、プタペストにいる異母兄にひきとられ成育した。その後1944年にナチのユダヤ追放の悲運に会うまでの47年間は、この地にあり、教育もこの地で受けたが、幼少時代からの貧困で複雑な家庭環境は、とりわけ異母兄夫婦のいさかいを見るにつけ、彼をして家族の問題に過敏にさせる素地を形成していった。

  • 1911年に高校を卒業と同時に、医科進学のための国家試験に合格。1919年ブタペスト大学医学部より学位を取得している。

  • 大戦後は、プタペスト大学のランシュブルグ教授が主宰する実験心理学研究所の助手にもなり、記憶実験や知能測定の実際を学んだ。最初の公刊論文は、この助手時代の成果である『欠陥知能』であった。

  • 1927年、プタベストの治療教育大学の精神病理学教室の講師に任ぜられ、同時に精神療法クリニックの医長も兼務し、1941年、ナチの追害による公職追放にあうまで、この地位にあった。この14年間は、ハンガリー時代における精神科医としての、もっとも充実した活動の期間でもあった。ことに精神薄弱児の治療と教育に関連しての体質学への関心は、遺伝学への興味となり、ミュンヘン大学のルーディン一派の家系研究に傾倒した。やがて無意識の遺伝学として、配偶者選択や職業選択のあり方に注目させ、ソンディをして生涯のテーマである運命分析学の臨床家たらしめることになった。


 

 

1. ソンディはフロイトの精神分析の本質である「無意識の抑圧と防衛の力動過程」の構造を,思考や観念ではなく目に見える形で表現する選択テストを創案すると同時に,その理論として衝動の選択心理学を創始した.そして,その認識方法を,精神の治療面と診断面で実用化する衝動病理学,衝動診断学を展開し,それによって思考精神医学の退路を遮断,実用精神医学への道を開いた.選択は運命であるゆえ,それは運命分析へと発展したのである.

2. フロイトがいろいろな局面で言及し,立ち止まらざるを得なかった原因,つまり分析を困難ならしめる「素因的なもの」というのは,「いろいろな無意識層のうち特に祖先から伝わり現在その個人の精神に成り変わって自演している厄介な衝動の振る舞い」にほかならなかった.これはソンディ心理学において8個の遺伝子記号の様態で表現される.この「遺伝子の力動過程」を,構造的に視覚化する方法,およびその認識を治療面で実用する運命分析療法を創始し,「終わりなき分析」を終結させる方法を完成した.

要約すれば,ソンディは,フロィトが1905年以来,本能と明確に区別して追求した「衝動 1)」のふるまいを研究し,次のような衝動学の全体系を完成させたのである.

衝動心理学--------「衝動ファクタ・ペクタの心理学」および「実験的症候群論」
衝動測定学--------「ソンディ・テスト」器具,方法,一般的解釈法
衝動診断学--------「実験衝動診断学」および「リンネ式表」,特別な解釈法
衝動病理学--------「衝動病理学A,B」および「自我分析」
衝動分析学--------「運命分析」
衝動治療学--------「運命分析療法」
彼が,多くの流派に分裂した深層心理学を統一しようと考えていたことは,フロイトの真の後継者として当然であった.彼が深層心理学研究の主流と考えた無意識の層は,フロイトの個人的無意識,ユングの集合的無意識,そして彼自身の家族的無意識の3つの層である.

それゆえ,ソンディ・テストの結果得られる前景・理論背景・実験背景の3つの人格プロフィルは,それぞれの無意識層が表現される.すなわち

精神分析的解釈(S.Freud)
象徴分析的解釈(C.G.Jung)
運命分析的解釈(L.Szondi)
の3通りの解釈が同時に実現し,了解され,説明される構造になっている.

本書は,ソンディがフロイトの遺言を完全に引き受け,延長し,無意識の遺伝学と診断・治療学を完成した事実と方法を,心理学徒やカウンセリングを学ぶ人にとって,すぐ役に立つ実用的な形で記載したものである.原稿を書くにあたって先人の訳業も充分に活用したが,重要部分は必ず原著に当たるとともに,ソンディに会って直接確かめた事項に基づき,新たな解釈を付け加えた部分も多い.

本書の各項にちりばめられているソンディの学説は,以下にあげる主要原著から得られたものである.

「運命分析」(1944,1948,1964)
「ソンディテスト」(1946)
「衝動病理学A,B」(1951)
「自我分析」(1956)
「衝動リンネ式表」(1960)
「実験衝動診断法」(1960)
「運命分析療法」(1963)
「衝動統合を失った人々」(1979)
posted by gomabon at 07:18| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

2024年1月18日 九星  無料 今日の運命

千手観音.jpeg
九紫火星の日

金銭問題、女性にかかわる苦労あり。人に背反されることあり。派手な苦労をする日


凌犯期間親の日


エネルギーを充電する日

凌犯期間の作用により凶日となります。友の日と同様に人間関係が悪化します。特に身近な人からあらぬ疑いをかけられたり、誤解や勘違いをされやすい日です。意地になって反発しても逆効果なので、落ち着いて冷静に対応することを心がけてください。集中力も落ちているので、癒やしの時間を確保してエネルギーを充電する日にしましょう。





 

&n
あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩


名サマンタバドラ (Samanta bhadra) の「サマ 「タ」は「く」、「バドラ」は「賢」と漢訳しま す。 「賢」とは具体的には「さとりを求める心か 起こる、成仏しようとする願いと行ない」のこ とです。それが、ときとところを選ばず在して いるということを象徴したのがこの菩薩です。 で すから、菩薩行を実践する者をつねに守護するほ とけでもあります。

白象に乗り、文殊菩薩とともに釈迦如来 の脇侍をつとめます。 文殊菩薩のに対して、 (行)をつかさどります。

なお、密教では、堅固不壊の菩提心を象徴する

金剛薩埵と同体とします。

と巳年生まれの人の守り本尊とされていま


普賢とは「全てにわたって賢い者」という意味で、あらゆるところに現れ命ある者を救う行動力のある菩薩です。

 

文殊菩薩とともに釈迦如来の右脇侍として三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られる場合もあります。文殊菩薩の智慧とともに修行を司る菩薩として、明晰な智慧で掴み取った仏道の教えを実践していく役割を果たすとされています。また、女性の救済を説く法華経の普及とともに女性に多く信仰を集めました。

 

ちなみに普賢菩薩から派生した仏に延命のご利益のある普賢延命菩薩があります。



<
ウェイト解説
正位置・・・力。エネルギー。行動。勇気。寛大。完全な成功と名誉。
逆位置・・・独裁。力の乱用。弱さ。不一致。時には不名誉。

















01月18日 (木曜)
月齢
6.42
Moon
潮汐
中潮

月名(旧暦日)
宵月


 

 

 

 

http://cyber-price.com/buddha/

Buddha  Japan Journal

Buddha Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis

 

大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 

瞑想のcyber--price


 

Buddha Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis 2

 

運命学


 

 

cyber-price


新のゲーム PC カメラ 家電 健康

http://cyber-price.com/cyber/
posted by gomabon at 07:08| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

2024年01月17日

マインドフルネスの旅:仏教の知恵の七つの道を探る A Mindfulness Journey: Exploring the Seven Paths of Buddhist Wisdom

 

 

 

- **修行法の概要:**
- ニルヴァーナの智慧を獲得するための「七科三十七道品」または「三十七菩提分法」が存在する。
- これは七種類のシステムと三十七種類のカリキュラムから成り立つ神聖な修行法である。


- **修行法の発見:


- 阿含の経典には、ブッダによって説かれたニルヴァーナの智慧を得る修行法が明示されている。
- これを「神聖なる智慧を獲得するための七種のシステムと、三十七種類のカリキュラム」とも呼ばれる。

- **具体的な修行法:**
- **四念住法:** 身念住、受念住、心念住、法念住の四つの内観・瞑想法。
- **四正断法:** 断断、律儀断、随護断、修断の四つの修行。
- **四神足法:** 欲神足、勤神足、心神足、観神足の四つの神通力を得るための修行法。
- **五根法:** 信根、精進根、念根、定根、慧根の五つの修行。
- **五力法:** 信力、精進力、念力、定力、慧力(または智力)の五つの修行。
- **七覚支法:** 択法覚支、精進覚支、喜覚支、軽安覚支、捨覚支、定覚支、念覚支の七つの修行。
- **八正道法:** 正見、正思惟、正語、正業、正命、正精進、正念、正定の八つの修行。

-修行法の種類


- **瞑想修行:** 四念住法・五根法。
- **実践と瞑想:** 四正断法・五力法・七覚支法・八正道法。
- **特殊な練行:** 四神足法。

 

 

ニルヴァーナの智慧を獲得する修行法
「七科三十七道品」あるいは「三十七菩提分法(ぼだいぶんぽう)」

神聖なる智慧を獲得するための七種類のシステムと、三十七種類のカリキュラム
ブッダの説かれた阿含の経典群の中には、ニルヴァーナを表現したと思われる経典、仏典を見出すことができるのです。
それどころか、ニルヴァーナの智慧を獲得する修行法までも、発見できるのです。
その修行法とは、「七科三十七道品」あるいは「三十七菩提分法」と名づけられた修行法です。これは、七科目・三十七種類にわたる教科目であり、桐山管長は、これを「神聖なる智慧を獲得するための七種のシステムと、三十七種類のカリキュラム」と呼んでいます。世の人々は、大乗仏教だけしか知らないために、仏教にこういう経典のあることをほとんど知りません。
パーリ文「中阿含」第百三の kinti sutta につぎのように述べられています。
ここに比丘らよ、われによりて法は悟られ、汝らに説かれたり。すなわち四念住・四正断・四神足・五根・五力・七覚支・八正道これなり。それゆえにすべての比丘らは相和し相欣び、争うことなくして、これを学ばざるべからず。
ブッダによってさとられた智慧の獲得の修行法、実践法が、ここに明らかにのべられています。
阿含経に説かれたこの七科目の修行法は、アビダルマ論師によって「七科三十七道品」あるいは「三十七菩提分法」と名づけられました。さとりにいたる三十七の修行法という意味です。

四念住法(しねんじゅうほう)
旧訳では四念処(しねんじょ)といいます。四念処観ともいいます。さとりを得るための四種の内観・瞑想法です。身念住(しんねんじゅう)・受念住(じゅねんじゅう)・心念住(しんねんじゅう)・法念住(ほうねんじゅう)の四つです。

四正断法(ししょうだんほう)
旧訳では四正勤といいます。断断(だんだん)・律儀断(りつぎだん)・随護断(ずいごだん)・修断(しゅだん)の4つの修行。

四神足法(しじんそくほう)
四如意足とも訳す。
四つの自在力を得るための根拠となるもの。超自然的な神通力を得るための4種『欲神足(よくじんそく)・勤神足(ごんじんそく)・心神足(しんじんそく)・観神足(かんじんそく)』の修行法。

五根法(ごこんほう)
信根(しんこん)・精進根(しょうじんこん)・念根(ねんこん)・定根(じょうこん)・慧根(えこん)の五つ。根とは自由にはたらく能力をいう。仏法僧の三宝にたいする信と、精進・念・禅定(瞑想)・智慧が、ニルヴァーナに向かって高い能力を発揮する修行。

五力法(ごりきほう)
信力(しんりき)・精進力(しょうじんりき)・念力(ねんりき)・定力(じょうりき)・慧力(えりき)(または智力)。ニルヴァーナに至る高度な力を得る修行。

七覚支法(しちかくしほう)
択法覚支(ちゃくほうかくし)・精進覚支(しょうじんかくし)・喜覚支(きかくし)・軽安覚支(きょうあんかくし)・捨覚支(しゃかくし)・定覚支(じょうかくし)・念覚支(ねんかくし)の七つをいう。ニルヴァーナへみちびく七つの修行。

八正道法(はっしょうどうほう)(八聖道とも書く)
理想の境地に達するための八つの道『正見(しょうけん)・正思惟(しょうしゆい)・正語(しょうご)・正業(しょうごう)・正命(しょうみょう)・正精進(しょうじん)・正念(しょうねん)・正定(しょうじょう)』

以上が、「七科三十七道品」です。
四念住法・五根法、これは、瞑想です。
四正断法・五力法・七覚支法・八正道法は、実践と瞑想です。
四神足法は、特殊な tapas( 練行)です。神足とは、神通力(超人的能力)のことで、この四神足法は、超自然的な神通力を得るための四種の修行法です。

 

- **Summary of training method:**
- There are ``Seven Sciences and Thirty-Seven Ways'' or ``Thirty-Seven Bodhisattvas'' to acquire the wisdom of Nirvana.
- This is a sacred training method consisting of seven systems and thirty-seven curricula.
- **Discovery of training method:

- The Agon scriptures clearly state the training method for attaining the wisdom of Nirvana as taught by the Buddha.
- This is also called the ``Seven Systems and Thirty-Seven Curriculum for Acquiring Divine Wisdom.''

- **Specific training method:**
- **Four Nenju methods:** Four introspection/meditation methods: body-nen-ju, sen-nen-ju, heart-nen-ju, and Dharma-nen-ju.
- **Four correct methods of cutting:** The four practices of cutting, discipline, zuigodan, and shudder.
- **Four God Foot Methods:** A training method to obtain the four divine powers of Desire God Foot, Kinshin Foot, Shinshin Foot, and Kanshin Foot.
- **Five Roots Method:** Five practices: Shingen, Shojinkon, Nengen, Sadane, and Keignen.
- **Five Power Method:** Five training methods: faith, diligence, psychokinesis, fixed power, and wisdom (or intellect).
- **Seven Gakusho:** Seven trainings: Selective Gakusho, Shojin Gakusho, Ki Gakusho, Light Ans Gakusho, Saku Gakusho, Jo Gakusho, and Nen Gakusho.
- **Eightfold Path:** The eight practices of right view, right thought, right speech, right karma, right destiny, right devotion, right thought, and right determination.

-Types of training methods

- **Meditation training:** Four thoughts and meditation methods and five root methods.
- **Practice and Meditation:** The Fourfold Dharma, the Five Powers, the Seven Awakenings, and the Eightfold Dao.
- **Special practice:** Shigami Ashiho.

 

 

 

Training method to acquire the wisdom of Nirvana
``Seven Courses and Thirty-Seven Ways'' or ``Thirty-seven Bodhisattvas''

Seven types of systems and 37 types of curriculum for acquiring divine wisdom
Among the Agon sutras that the Buddha preached, we can find sutras and Buddhist scriptures that seem to express Nirvana.
In fact, you can even discover the training methods to acquire the wisdom of Nirvana.
This training method is called the ``Seven Sciences, Thirty-Seven Ways,'' or the ``Thirty-Seven Bodhisattvas.'' This consists of seven subjects and 37 types of subjects, which Abbot Kiriyama calls ``seven systems and 37 types of curriculum for acquiring divine wisdom.'' People in the world only know about Mahayana Buddhism, so they hardly know that Buddhism has such sutras.
The kinti sutta in the 103rd chapter of the Pali text ``Naka Agon'' states as follows.
Here, O bhikkhus, the Dharma has been understood and preached to you by Me. In other words, the fourfold meditation, the four right decisions, the four divine feet, the five roots, the five powers, the seven enlightenments, and the eightfold path. Therefore, all bhikkhus should learn this in harmony and without conflict.
The training and practice methods for acquiring wisdom as taught by the Buddha are clearly described here.
The method of training in these seven subjects taught in the Agon Sutra was named by Abhidharma theorist the ``Seven Sciences and Thirty-Seven Ways'' or the ``Thirty-Seven Bodhisattvas.'' It means 37 training methods that lead to satori.

Four thoughts and thoughts (Shinenjuho)
In the old translation, it is called Shinenjo. It is also called the four thoughts. Four types of introspection and meditation methods for achieving enlightenment. There are four types: shin-nen-ju (self-reflection), sen-en-ju (sensation), mind-remension (shin-nen-ju), and honen-ju (honen-ju).

Shishodanho
In the old translation, it is called shijokin. There are four types of training: Dandan, Ritsugidan, Zuigodan, and Shudan.

Shijinsokuho
It is also translated as shiruyi-sho.
The basis for obtaining the four free powers. A training method for four types of ``Yokujinsoku'', ``Gonjinsoku'', ``Shinjinsoku'', and ``Kanjinsoku'' to obtain supernatural power.

Gokonho
There are five roots: Shinkon, Shojinkon, Nenkokon, Jokon, and Ekon. Root refers to the ability to work freely. A Buddhist monk's faith in the Three Treasures, as well as diligence, thought, jhana (meditation), and wisdom, are practices that demonstrate high ability toward Nirvana.

Gorikiho
Faith (Shinriki), Devotion (Shojinriki), Psychokinesis (Nenriki), Fixed power (Joriki), Wisdom (Eriki) (or Wisdom). Training to gain advanced power that will lead to Nirvana.

Shichikakushiho
Chakuhokakushi, Shojinkakushi, Kikakushi, Kyoankushi, Shakakushi, Jokakushi ) and the seven Nenkakushi. Seven trainings that lead to Nirvana.

The Eightfold Path (also written as the Eightfold Path)
Eight paths to reach the ideal state: ``Shoken'', ``Shoshiyui'', ``Shogo'', ``Shogo'', ``Shogo'', ``Shomyo'', and ``Shojin''''. )・Shonen・Shojo”

The above is the ``Seven Departments and Thirty-Seven Ways and Principles.''
The four-spirited meditation method and the five-root method are meditation.
The Fourfold Dharma, the Five Powers, the Seven Awakenings, and the Eightfold Dao are practices and meditations.
Shigami Ashiho is a special type of tapas (training). Kamiashi refers to divine power (superhuman ability), and these four Kamiashi methods are four types of training methods to obtain supernatural power.

 

 

http://cyber-price.com/buddha/

Buddha  Japan Journal

Buddha Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis

Buddha 2Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis   sサイト

大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 

 

 

 

 

 

 

 
posted by gomabon at 14:40| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

2024年1月17日 九星  無料 今日の運命

名称未設定のデザイン (19).png
八白土星の日

 内輪もめが起こりやすい。格別慈悲心が大切の日。もうけ話は損失となりやすい。





凌犯期間 友の日

人間関係が悪化する日。
普段は楽しいはずの交流でもストレスを感じる事が多い日です。
人から恨みや反感を買うことのないように、控え目に過ごすことが大切です。
人との交流は最低限にして、自分だけの癒やしの時間を確保しましょう。





普賢菩薩 あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩


 

 

普賢菩薩




あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩


名サマンタバドラ (Samanta bhadra) の「サマ 「タ」は「く」、「バドラ」は「賢」と漢訳しま す。 「賢」とは具体的には「さとりを求める心か 起こる、成仏しようとする願いと行ない」のこ とです。それが、ときとところを選ばず在して いるということを象徴したのがこの菩薩です。 で すから、菩薩行を実践する者をつねに守護するほ とけでもあります。

白象に乗り、文殊菩薩とともに釈迦如来 の脇侍をつとめます。 文殊菩薩のに対して、 (行)をつかさどります。

なお、密教では、堅固不壊の菩提心を象徴する

金剛薩埵と同体とします。

と巳年生まれの人の守り本尊とされていま

 


普賢菩薩(ふげんぼさつ)とは?




普賢とは「全てにわたって賢い者」という意味で、あらゆるところに現れ命ある者を救う行動力のある菩薩です。

 

文殊菩薩とともに釈迦如来の右脇侍として三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られる場合もあります。文殊菩薩の智慧とともに修行を司る菩薩として、明晰な智慧で掴み取った仏道の教えを実践していく役割を果たすとされています。また、女性の救済を説く法華経の普及とともに女性に多く信仰を集めました。


.星
正位置・・・恵みの雨。豊かな大地。豊かな収穫。良薬。母性愛。愛を与える。優れた健康。希望。時がいつの間にか流れる姿。洞察力。利己的でない援助。霊感。精神的援助。美しさ。順調な愛情。よい航海。船の旅。
逆位置・・・河川の氾濫。大雨。洪水。厭世観。頑固。物事が過度になる。水に流される。働きすぎによる疲労。美貌の衰え。邪推。良くない航海。

ウェイト解説
正位置・・・損失。窃盗。喪失。放棄。また別の意味では、希望と明るい見通し。
逆位置・・・傲慢。不能。
















01月17日 (水曜)
月齢
5.45
Moon
潮汐
中潮

月名(旧暦日)
上弦の月
(弓張月)


 

http://cyber-price.com/buddha/

Buddha  Japan Journal

Buddha Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis

Buddha 2Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis   sサイト

大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 

 
posted by gomabon at 07:55| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

2024年01月16日

知・情・意、すべてを強化する幸福な修行の秘密”The secret of happy training that strengthens knowledge, emotion, and will.”

 

  1. 念覚支の修行法は、単に「おもいを平らかにする」だけでなく、こころを平安にする結果が修行そのものではないとされる。

  2. 修行は念の力を強化することから始まり、これは知・情・意の力を均等に強化し、かたよりなく平均化する訓練である。

  3. 知的な力、情緒面、意志を均等に強化し、かたよりないバランスを保つことが重要。

  4. 念そのものの力も神秘的に強化し、一点に集中したときに火を発するほどの力を得る。

  5. 「空観」の体得により、諸法の実相が理解でき、縁起の法を如実に悟ることができる。

  6. 七覚支法の中で念覚支は目玉とされ、真実なる宗教や教法を選び択し、他を捨てる取捨選択が必要。


 

The training method of Nengakusho is said to not only ``calm the mind,'' but also that the result of making the mind peaceful is not the training itself.
Training begins with strengthening the power of mind, which is training to equally strengthen the powers of intellect, emotion, and will, and even out them without bias.
It is important to maintain an unbiased balance by equally strengthening your intellectual, emotional, and willpower.
The power of the mind itself is also mysteriously strengthened, gaining the power to emit fire when concentrated in one point.
By mastering the ``view of emptiness,'' one can understand the reality of various laws and realize the law of dependent origination.
Nen Gakusho is considered to be the centerpiece of the Seven Gakushuho, and it is necessary to choose the true religion or teaching method and discard the others.

 

 

 

念力をつよくして


ノ一バランスをたもつ


 

これはどういう修行法かと申しますと、仏教辞典などを見ますと、「おもいを平らかにする」うように説明しております。念覚支とは「おもい」つまり念を平安にすることである、とこ’うように説明しておりますけれども、わたくしは、それだけでは念覚支の修行の説明になっないと思います。

わたくし自身の修行体験によりますと、そんな簡単なものではなくて、こころを平安にする、いは確かにそうでありますけれども、それは結果から出てくるものであって、修行そのものでらいわけです。おもいを平安にするというのは、念覚支を修行した結果、つねにおもいが平安なる、おもいが平らかになる、ということであって、それ自体が修行ではない。

わたくしは、この修行を二つに分けることができると思うんです。まず、念の力を強化する。

活力といってしまうと、なにか安っぽくなってしまいますね。自分で『念力』という本を書いおきながら、そういうことをいうのはおかしいけれども、念力、と言でいってしまうと、ちっと安っぼくなってしまう。念の力を強化する、要するに、精神力というものを非常に強化すということですね。

それをただたんに精神力というと、漠然としますけれども、要するに、意志の力、知能の力。ういったものを非常に強化する訓練である。

もっというならば、人間の精神作用というものは、知・情・意、この三つから成り立っていま

知性の力、知能の力、そして情緒的なはたらき、それから意志の力です。

要するに念の力を強化するというのは、この三つの部門(知・情・意)のはたらきを強化し、しかも、そのいずれにもかたよらないようにする、ということです。それが、結局、結果的におもいが平安になるということじゃないですか。

人間の精神力というものは、この知・情・意のはたらきから成り立っています。ところが、こいがかたよりやすいわけです。

夏目漱石の『草枕』の書き出しに、

−知にはたらけば角が立つ。情に棹させば流される。とかくこの世は住みにくい」とあるでしょう。

だから知というものにかたよると、とかく理くつっぽくなって角が立ちやすい。頭が非常よいと、知能のはたらきがつよいですから、すぐ理くつでものをわりきろうとします。

情に棹させば流される それはそうでしょう、人情的になりすぎれば流されてしまいます。

意志がつよかったらどうかというと、これは強情で、どうにもしようがないということになりますね。

ですから、知・情・意、それぞれのはたらきを強化し、たかめる、そういう修行です。しか

そのいずれにもかたよらないように平均化する、これがいちばん大切なことじゃないです知的にも非常に高度で、情緒面においても、いわゆる情操がゆたかであるというように、芸術面などでもよく理解することができる。情操的な情のないひとというのは、無昧乾燥にな力やすいわけです。芸術的なことは、なにもわからない、はなしをしてもちっともおもしろくない、シャレをいったって、ニコリともしない。今日きいたシレを、三日ぐらいたっ七急に笑,い出じて、「ああ、そうだ,ったのか」なんて(笑)、それじやあおはなしにならんでしょう。

意志がつよいのはけっこうだけれども、それが頑固になってしまうのではいけない。

だから、知・情・意の精神作用を、非常に強化し、たかめるという訓練をする。そしてそのいずれにもかたよらないということ。これがまず第一です。

しかし、それだけじやない。

念そのものの力を、神秘的にまで強化する。一点に集中したとき、火を発するほどの力を出す。ですから、この念覚支の修行には、クンダリ’’ー ヨーガの修行が入るわけです。

つぎに「空観」を体得する。ですから、この七覚支には、「四念処法」の修行が入っている。

この空の体得により、諸法の実相がわかるようになります。つまり、「縁起の法」を如実 にさとることになるわけです。

この念覚支が、七覚支法の中の、目玉といつてよいでしよう。いや、三十七道晶の中でも

これは、宗教、信仰、哲学というたくさんの教法、。思想のなかから真実なるものをえらびだす

ということです。

択というのは、「選択」のタクでず。 略どない本漢字は「選揮」と書いて、選 えらぶ、「揮」。もえらぶ、という字です。

つまり、ほんとうに真実なる教法をえらびとる、ということですね。この世の中には、さまざまな宗教、信仰、思想があびます。そのなかから真実なるものをえらびとる。そうして、まちがったものや、いつわりのものを捨て石、取捨選択するということです。

Strengthen your psychokinesis
maintain balance

 

As for what kind of training method this is, if you look at Buddhist dictionaries, it is explained as ``to level out your thoughts.'' Although Nen Gakusho is explained as ``omoi'', that is, making one's mind peaceful, I do not think that alone is sufficient to explain Nen Gakusho's training.

According to my own experience with training, it is not that simple, and it is true that it does bring peace to the mind, but it comes from the results, not the training itself. Making your thoughts peaceful means that as a result of practicing Nen Gakusho, your thoughts will always be peaceful, your thoughts will become flat, but this is not a training in itself.

I think this training can be divided into two parts. First, strengthen your mind.

When I say vitality, it sounds cheap. It's strange to say something like that when you've written a book called ``Telekinesis'' yourself, but calling it ``Telekinesis'' seems a bit cheap. It strengthens the power of the mind, in other words, it greatly strengthens the power of the mind.

Simply calling it mental power may sound vague, but in short, it is the power of will and the power of intelligence. This is training that greatly strengthens these skills.

In other words, the human mind is made up of three things: knowledge, emotion, and will.

The power of the intellect, the power of the intellect, the emotional function, and the power of the will.

In short, strengthening the power of mind means strengthening the functions of these three departments (intellect, emotion, and will), and not relying on any one of them. Isn't that what will ultimately lead to peace of mind?

Human mental power is made up of the functions of knowledge, emotion, and will. However, carp is easier to do.

At the beginning of Natsume Soseki's ``Kusamakura'',

- If you work on your knowledge, you will gain strength. If you allow yourself to be carried away by emotion, you will be swept away. In any case, this world is difficult to live in.''

Therefore, when we focus too much on knowledge, we tend to become too logical and stand out. If you are very intelligent, your intelligence is strong, and you will quickly try to reason things out.

If you let your emotions get the best of you, you'll be swept away, but if you're too empathetic, you'll be swept away.

If you had a strong will, this would mean you're stubborn and there's nothing you can do about it.

Therefore, it is a practice that strengthens and enhances the functions of intellect, emotion, and will. deer

The most important thing is to average them so that they are not biased towards either of them.Intellectually, they are very advanced, and emotionally, they are rich in so-called sentiments, and they also have a good understanding of artistic aspects. can do. People who are emotionally devoid of compassion tend to become careless and dry. When it comes to artistic things, I don't understand anything, I don't find the stories interesting at all, and I don't even smile when I tell a joke. After about three days, you suddenly burst out laughing at something you heard today and said, ``Ah, that's right, that happened'' (lol).

It's fine to have a strong will, but it shouldn't turn into stubbornness.

Therefore, we train to greatly strengthen and heighten the mental functions of knowledge, emotion, and will. And don't rely on either of them. This is the first thing.

But that's not all.

It mysteriously strengthens the power of thought itself. When concentrated on one point, it generates enough power to start a fire. Therefore, the practice of Kundali'-Yoga is included in this practice of mental awareness.

Next, learn how to see the sky. Therefore, this Seven Gakkushi includes the training of the ``Four Thought Treatment Methods''.

By experiencing this emptiness, you will be able to understand the reality of the various dharmas. In other words, we will clearly understand the ``Law of Dependent Origination.''

You could say that this Nen Gakusho is the highlight of the Seven Gakusho. No, even among the 37 Daoaki

This includes many teaching methods: religion, faith, and philosophy. Select the truth from thoughts

about it.

Selection is not just a matter of "selection." The original kanji with no abbreviations is written as ``senki'', which means ``senki''. The character is moerabu.

In other words, choose the teaching method that is truly true. There are many different religions, beliefs, and ideas in this world. Choose what is true from among them. Then, we throw away the wrong things and the false things and weed them out.

 

 

 

http://cyber-price.com/buddha/

Buddha  Japan Journal

Buddha Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis

Buddha 2Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis   sサイト

大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 

 

 

 

 

 
posted by gomabon at 08:21| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

脳を最適化し、パフォーマンスを上げる脳内物質  Brain chemicals that optimize your brain and increase performan







脳を最適化し、パフォーマンスを上げる脳内物質とは




脳を最適化するために、次に注目すべきポイントは、脳内物質「セロトニン」「オキシトシン」「ドーパミン」のバランスをとることです。




これらの脳内物質が整うと、脳の疲れは回復し、脳のパフォーマンスは最大化し、集中力や記憶力も高まります。私は、脳を活性化する「三大脳内物質」と位置づけています。




セロトニンは、メンタルの健康に欠かせない「癒やしホルモン」で、感情をコントロールします。セロトニンが低下すると気分が落ち込んだり、イライラしたり、キレやすくなったりするので、注意が必要です。




オキシトシンは、「つながりのホルモン」とも呼ばれ、家族やパートナー、友人、ペットなどとのコミュニケーション、スキンシップによって分泌されます。他者と信頼関係を築き、不安や緊張を和らげます。


ドーパミンは、幸福感や快感を司り、「幸福ホルモン」とも呼ばれています。ドーパミンが分泌されることにより意欲が湧き、高い目標達成が可能になって、人は成功していくのです。

三大脳内物質のバランスが脳を最適化する


メンタルが強くなり(セロトニン)、他者との円満な人間関係を結んで(オキシトシン)、仕事にも意欲的に取り組めれば(ドーパミン)、脳は最適化されていると言えます。




仕事の生産性を上げたいなら、まず、この3つの脳内物質をうまく使いこなすことが重要です。


これらの脳内物質は、5〜10分程度の短時間でも分泌が変化します。つまり、人間の行動や環境次第で、意識的に分泌量を上げられるということです。





What are the brain chemicals that optimize the brain and improve performance?

The next point to focus on in order to optimize your brain is to balance the brain chemicals serotonin, oxytocin, and dopamine.

When these brain chemicals are in order, brain fatigue is recovered, brain performance is maximized, and concentration and memory are improved. I position them as the "three major brain chemicals" that activate the brain.

Serotonin is a ``healing hormone'' that is essential for mental health and controls emotions. When serotonin levels decrease, you may feel depressed, irritable, and easily angry, so you need to be careful.

Oxytocin is also known as the "hormone of connection" and is secreted by communication and physical contact with family, partners, friends, pets, etc. Build trusting relationships with others and relieve anxiety and tension.

Dopamine is responsible for feelings of happiness and pleasure, and is also called the "happiness hormone." The secretion of dopamine motivates people and allows them to achieve high goals, leading to success.

If you become mentally strong (serotonin), have harmonious relationships with others (oxytocin), and are motivated to work (dopamine), you can say that your brain is optimized.

If you want to increase your productivity at work, it is important to make good use of these three brain chemicals.

The secretion of these brain substances changes even in a short period of about 5 to 10 minutes. In other words, it is possible to consciously increase the amount of secretion depending on human behavior and environment.


 

 

 

http://cyber-price.com/buddha/

Buddha  Japan Journal

Buddha Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis

Buddha 2Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis   sサイト

大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 

 

 

 

 

 

 
posted by gomabon at 08:18| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

"仏法の奥深さ:如来を礼拝する意味とは? "The depth of Buddhism: What is the meaning of worshiping the Tathagata?

如来の当体は仏法 「如来を礼すべし」  The essence of the Tathagata is Buddhism: “You should worship the Tathagata.”


 

-如来の当体は仏法


「如来を礼すべし」


- 如来の当体は仏法であり、「如来を礼すべし」は仏とその法を礼拝するべきという意味。
- 如来の当体は仏法を完全に体得しているため、如来を礼拝することは仏法を通じて真理を理解すること。
- 仏法を知らない者は凡夫であり、修行して仏法を体得しようとする者が修行者。
- 如来を礼拝することは仏陀そのものだけでなく、仏法を通して仏陀を礼拝すること。
- 仏法は真理であり、仏陀は真理の体現者。礼拝を通じて智慧と解脱が得られるとお釈迦さまは教える。
- 「止の瞑想」を通じて如来と仏法を礼拝し、一体となることで智慧と解脱が得られる。
- 仏法の極意は仏の智慧を体得し、因縁を断ち切り滅させること。これらは礼拝と瞑想によって得られる。
- 『有無品・八』では「法宝を礼すべし」があり、「法宝」とは仏の教えだけでなく、成仏法を指すと解釈。
- 空海の『弁顕密二教論』において、三十七菩提分法が法宝であると説かれており、これが礼拝対象。
- お釈迦さまの教えでは、「法宝を礼すべし」は取り入れ、修行を実践することを意味する。
- 「神廟」は祠や仏塔を指し、仏陀の本体や成仏法を礼拝する場。御宝塔が神廟として阿含宗信徒にとって重要。
- 「神」は仏さまの心を指し、神廟は仏さまの本当のお心を祀った場。御宝塔や道場が神廟とされる。
- お釈迦さまは「神廟を礼せよ」と教え、仏法に到達するための二つの方法を説く。現代は神廟を通じて仏法に到達する。
- 「有無品」は後世のために説かれたお経であり、法宝と神廟を礼拝することで力と無畏を得ると説かれている。

 

The essence of the Tathagata is Buddhism, and ``You should worship the Tathagata'' means that you should worship the Buddha and his Dharma.
- The entity of the Tathagata has completely mastered the Buddha Dharma, so worshiping the Tathagata means understanding the truth through the Buddha Dharma.
- Those who do not know Buddhism are ordinary people, and those who practice and try to master Buddhism are practitioners.
- Worshiping the Tathagata means not only worshiping the Buddha himself, but also worshiping the Buddha through the Dharma.
- Buddhism is truth, and Buddha is the embodiment of truth. Buddha teaches that wisdom and liberation can be gained through worship.
- By worshiping the Tathagata and Buddhism through ``stop meditation'' and becoming one with them, you can gain wisdom and liberation.
- The secret of Buddhism is to master the wisdom of the Buddha and sever all ties and destroy them. These can be obtained through worship and meditation.
- In the ``Usuhin-Hachi'', there is a phrase, ``You should worship the Dharma Treasure,'' and ``Dharma Treasure'' is interpreted to refer not only to the Buddha's teachings, but also to the Dharma of attaining Buddhahood.
- In Kukai's ``Benken Esoteric Buddhism'', he explains that the 37 Bodhi Dharma is the Dharma Treasure, and this is the object of worship.
- In the Buddha's teachings, ``One should bow to the Dharma treasure'' means to take it in and put it into practice.
- "Shinmyo" refers to a shrine or pagoda, and is a place to worship the Buddha's body and the Dharma of Buddhahood. The Gohoto is important to Agon sect believers as a shrine.
- "Kami" refers to the heart of Buddha, and a shrine is a place where the true heart of Buddha is enshrined. The treasure pagoda and dojo are considered sacred shrines.
- Buddha teaches, ``Be respectful to the shrine,'' and explains two ways to attain Buddhism. In modern times, we reach Buddhism through shrines.
- ``Musuhin'' is a sutra preached for posterity, and it is said that one can gain power and fearlessness by worshiping Dharma treasures and shrines.

 

 

 

とは、仏とその法を礼すべしという意味になります。 なぜならば、 如来の当体は仏法だからで す。仏法を完全に体得しているから如来なのです。 仏法をまったく知らなければ凡夫です。 仏法 を体得しようと修行している者が修行者です。 要するに如来を礼拝するとは、仏陀だけを想えと いう意味ではなくて、仏陀のかなたに仏法があると見よ、ということです。 仏陀を礼拝するとい うことは、仏陀そのものだけではなくて、仏陀を通して仏法を礼拝するということにほかなりま せん。 仏法とは、分かりやすくいえば真理です。 仏陀とは真理の体現者です。 要するに、真理の体現者を通じて真理を見ろ、ということです。そのために「止の瞑想」をして、ひたすら如来と その仏法を礼拝して一体となれ、とお釈迦さまは教えておられるわけです。

それによって二つの法が得られるのです。

「一に智慧とし、二に滅尽と為す」


とあるように、智慧と滅尽が得られます。

智慧とは仏の智慧、みやくさんだいっ。尽とは解説のことです。カルマや因縁を滅させること、それが解脱です。

仏法の極意は二つあります。一つは仏の智慧を体得することで、もう一つは因縁を断ち切り、 因縁を滅させることです。カルマから超越することです。それらは如来を礼拝して瞑想するこ とによって得られます。 如来を通じて、如来の法を得ることにより、智慧と解脱が得られるのだ、 お釈迦さまはおっしゃっているわけです。

次の『有無品・八』では、

「此の二法有り、内に自ら思惟し、専精意を一にして当に法宝を礼すべし。 如来の神廟を礼せ よ」とあります。 「内に自ら思惟し、専精意を一にして」とは、前経と同じく「止の瞑想」を示し ています。 「法宝を礼すべし」の法宝とは「法という宝」のことです。 前経では「仏陀如来を 「礼拝しなさい」 となっておりました。そして『有無品・八』では、「法宝を礼拝しなさい」 とな っています。

わたくしがこの部分を初めて目にした時、直ちに頭に浮かんだのは弘法大師空海の『弁顕密 二教論」です。空海は『弁顕密二教論』、略して『二教論』という有名な書を記しておられま す。これは仏教を顕教と密教の二つに分類し、密教の優位を説いた著作で、真言密教の根本教義 を知る上で非常に重要な論書とされております。 空海は同論下巻で、

「第一法宝即是摩訶般若解脱法身。第二法宝謂戒定智慧諸妙功コ。所謂三十七菩提分法。乃至以 修此法而能証彼清浄法身(第一の法宝とは即ち是れ可解なり。第二の法宝とは

の諸の妙功徳なり。いわゆる三十七がなり。乃至、此の法を修するを以て面かも能く彼の清浄 法身を証す)」

と記しておられます。 三十七菩提分法とは、わたくしがお釈迦さまの成仏法だといっている、 七科三十七道品の別名です。それが法宝であると空海はおっしゃっているのです。

わたくしが『有無品」の「法宝を礼すべし」という箇所を読んで、最初に思いだしたのは前述 の文章でした。もちろん『二教論』のその文章だけで、空海が「阿含経」を読んでいたと即断す ることは早計かもしれませんが、少なくとも三十七菩提分法の名前はご存知であり、またそれが 法宝であるとおっしゃっていることは、まぎれもない事実です。それなのにどうして真言宗を立 てて、「阿含経」とその成仏法を立てなかったのか? その点は疑問であり、また、後代のわた くしたちには知る由もありませんが、空海が三十七菩提分法の存在をご存知であったことは、文 献から窺い知れるというわけです。

お経に戻ります。 お釈迦さまは「法宝を礼すべし」とおっしゃっておりますが、まさに空海の 『二教論』にあるように、この法宝とは単に仏の教えを指すのではなく、お釈迦さまの成仏法・ 科三十七道品を示している、とわたくしは解釈しております。お釈迦さまの成仏法を法の宝と して礼拝しなさい、という意味に違いない。礼拝しなさいといっても、単に礼拝せよということ ではなく、 これは、

「取り入れなさい。修行しなさい」

と解釈すべきでしょう。

とあります。 神廟とは祠です。仏教でいう神廟とは仏塔 (仏舎利塔) であります。つまり如来 の本体を祀った仏塔を礼拝せよ、という意味です。

阿含宗の信徒は仏舎利宝珠尊御宝塔(以下、御宝塔)を本尊として、「仏舎利宝珠尊解脱宝生 「行」という因縁解脱行を修行しておりますが、その御宝塔こそが『有無品・八』の神廟にあたる ものです。 御宝塔は御法塔とも書きますが、これがみなさんの神廟です。 また、道場に祀られて いるご本尊さまが神廟です。

神廟の「神」とは、仏さまの心のことです。神さまではなく、精神・神髄の「神」です。 仏さ まの本当のお心をお祀りした祠、これが神廟です。まさに、阿含宗で唱える『仏舎利宝珠尊和 讃』に、

「変化法身仏舎利尊 納め祀れる霊祠なり」


とあるとおりです(「アラディンの魔法のランプ仏舎利宝珠尊和讃』 阿含宗出版部)。わたくした ちにとって如来の神廟とは、御宝塔にほかなりません。

「あなたたちは如来の成仏法・七科三十七道品を敬い、礼拝し、 そしてその修行を実行しなさい。 そして、御宝塔を心から礼拝しなさい」

お釈迦さまはお教えくださっているわけです。

最初のお経と併せて考えてみると、よく分かってきます。 つまり、仏陀がおられない時は仏陀 を想い、そして仏陀のかなたにある仏法を想うわけです。さらに砕いていえば、「仏陀を想え」 とは、結局、「神廟を礼せよ」ということになります。違いは、神廟を通じて仏法に到達しよう とするか、あるいは仏陀そのものを通じて仏法に到達しようとするか、という点です。

お釈迦さまはここで、仏法に到達する二つの方法を説いていらっしゃるわけです。 仏陀がご存 命でない現代は、当然のことながら、神廟を通じて仏法への到達をめざすことになります。その ような意味で、『有無品』は後世のわたくしたちのために説かれたお経だとわたくしは考えます。

仏の四無畏・菩薩の四無畏

それでは、法宝と神廟を礼拝すると、なにが得られるのでしょうか?

「何が二法なるや。 力有り、無畏有り」

とあるように、二つの法を得ることができます。一つは力で、もう一つは無長です。 力とはな んでしょうか?

成仏するだけの力です。 成仏力です。

無畏とはなにか?

一切を畏れない心です。 世の中において、畏れない心ほど強いものはありません。 強いから

 

-The essence of the Tathagata is Buddhism
“You should worship the Tathagata.”

This means that one should respect the Buddha and his dharma. This is because the essence of the Tathagata is Buddhism. He is a Tathagata because he has completely mastered Buddhism. If you don't know Buddhism at all, you're an ordinary person. A person who practices in order to master Buddhism is a practitioner. In short, worshiping the Tathagata does not mean that you should think only of the Buddha, but that you should see beyond the Buddha that there is Buddhism. When he says that he worships the Buddha, he is not only worshiping the Buddha himself, but he is worshiping the Buddha Dharma through the Buddha. To put it simply, Buddhism is truth. Buddha is the embodiment of truth. In short, see the truth through the person who embodies it. For this purpose, the Buddha taught us to practice ``stop meditation,'' and to worship and become one with the Tathagata and his Buddhism.

As a result, two laws can be obtained.

“First, wisdom, second, extinction.”

As the saying goes, you can gain wisdom and extinction.

Wisdom is the wisdom of Buddha, Miyakusandai. Extended means explanation. Eliminating karma and fate is liberation.

There are two secrets of Buddhism. One is to acquire the wisdom of the Buddha, and the other is to sever ties and destroy them. It is about transcending karma. They are obtained by worshiping and meditating on the Tathagata. The Buddha is saying that by acquiring the Tathagata's Dharma through the Tathagata, one can gain wisdom and liberation.

In the next ``Nothing or No Items Eight,''

It says, ``There are these two dharmas, so think within yourself, devote all your concentration, and bow down to the Dharma Treasure. Bow to the shrine of the Tathagata.'' ``Thinking inwardly and with one mind'' refers to ``stop meditation,'' as in the previous sutra. The Dharma treasure in ``You should bow to the Dharma treasure'' refers to the ``treasure called law.'' In the previous sutra, it said, ``Worship the Buddha Tathagata.'' And in ``Jumonin 8,'' he says, ``Worship the Dharma Treasure.''

When I first saw this section, what immediately came to mind was Kobo Daishi Kukai's ``Benkenmitsu Nikkyoron.'' Kukai wrote a famous book called ``Benken Esoteric Nikkyo Ron'', or ``Nikyoron'' for short. This is a work that divides Buddhism into two, Exoteric Buddhism and Esoteric Buddhism, and explains the superiority of Esoteric Buddhism, and is considered an extremely important treatise for understanding the fundamental doctrines of Shingon Esoteric Buddhism. Kukai, in the second volume of the same theory,

``The first Dharma Treasure is the Dharmakaya, the Buddha of liberation. It is understandable. What is the second Dharma Treasure?

There are many wonderful merits. The so-called thirty-seven. By practicing this Dharma, one can prove one's purity and Dharma body.

He wrote: The Thirty-Seven Bodhisattva Dharma is another name for the Thirty-Seven Paths of the Seven Sciences, which I say is the Buddha's method of attaining Buddhahood. Kukai said that this is the Dharma Treasure.

The first thing that came to my mind when I read the passage ``You should bow down to the Dharma Treasures'' in ``Jibunin'' was the passage mentioned above. Of course, it may be premature for him to immediately conclude that Kukai read the Agon Sutra based on that passage in "Nikyo Ron," but he at least knows the name of the 37 Bodhi Divination Methods. , and that you say that it is a Dharma treasure is an unmistakable fact. So why did he not establish the Shingon sect and establish the Agon Sutra and its method for attaining Buddhahood? This is a questionable point, and although there is no way for us later generations to know, Kukai taught the Thirty-Seven Bodhisattvas. It can be seen from the literature that he was aware of the existence of the division method.

He returns to the sutra. Buddha said, ``One should worship the Dharma Treasure,'' but just as in Kukai's Theory of the Two Teachings, this Dharma Treasure does not simply refer to the Buddha's teachings, but to Buddha's Dharma for attaining Buddhahood. My interpretation is that it indicates the 17 Ways of Honor. It must mean that you should worship Buddha's Dharma of Buddhahood as the treasure of the Dharma. When I say worship, I don't just mean worship;

"Take it in. Practice it."

It should be interpreted as

It says. A shrine is a shrine. In Buddhism, a shrine is a stupa (stupa). In other words, it means to worship the stupa that enshrines the body of the Tathagata.

Believers of the Agon sect use the Buddha's Shari Hojuson Gohoto (hereinafter referred to as Gohoto) as their principal image, and practice the practice of releasing oneself from one's karma called ``Buddha Shari Hojuson Gohosho ``Gyo'', but this Gohoto is the ``Musuhin Hachi''. ” is his shrine. Gohoto is also written as Gohoto, but this is your shrine. In addition, the principal image of him that is enshrined in the dojo is a shrine.

The ``kami'' in the shrine is the heart of the Buddha. It is not a god, but a "god" of spirit and essence. This is a shrine that enshrines the true heart of Buddha. This is exactly what is said in ``Buddha Shari Hoju Sonwa San'' chanted by the Agon sect.

“A spiritual shrine where the changing Dharma body and Buddha’s relics can be enshrined.”

As it is written (``Aladdin's Magic Lamp Buddha Shari Jewel Sonwasan'', Agonshu Publishing Department).For me, after him, the shrine of the Tathagata is nothing but a treasure pagoda.

"You should respect and worship the Tathagata's method of attaining Buddhahood, the Seven Courses, and the Thirty-Seven Paths, and carry out the training. Then, worship the Treasure Pagoda with all your heart."

Buddha is teaching us this.

If you think about it in conjunction with the first sutra, you will understand it better. In other words, when the Buddha is not there, we think of the Buddha, and then we think of the Dharma that lies beyond the Buddha. To break it down further, ``remember the Buddha'' ultimately means ``respect the shrine.'' The difference is whether he tries to reach the Buddha Dharma through the shrine, or whether he tries to reach the Buddha Dharma through the Buddha himself.

Here, the Buddha is teaching us two ways to attain Buddhism. In modern times when the Buddha is no longer alive, it is natural that we aim to reach Buddhism through shrines. In his sense, I believe that ``Juubin'' is a sutra that was preached for us in future generations.

The four fearlessness of the Buddha and the four fearlessness of the Bodhisattva

So, what do we gain by worshiping Dharma treasures and shrines?

"What are the two laws? There is power and there is no fear."

As the saying goes, you can obtain two methods. One is power and the other is lengthless. What is power?

It is the power to attain Buddhahood. It is the power to attain Buddhahood.

What is fearlessness?

It is a heart that is not afraid of anything. There is nothing stronger in this world than a fearless heart. Because it's strong

 

 

 

http://cyber-price.com/buddha/

Buddha  Japan Journal

Buddha Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis

Buddha 2Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis   sサイト

大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 

 

 

 

 

 
posted by gomabon at 08:11| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

モルヒネのような幸福を手に入れる!アージュニャー瞑想法の魅力" ジョイフル・アージュニャー瞑想法 Get happiness like morphine! ajna

"モルヒネのような幸福を手に入れる!アージュニャー瞑想法の魅力"


ジョイフル・アージュニャー瞑想法


 

生きていることほど、すばらしいことはないではないか。

生きていることに感謝し、生きていることによろこびをもって、立ちあがろう。

明日は金銭で買うことはできぬ。

生きてさえいれば、どんなことでも可能になる。ピンチをチャンスに変えるの

よろこびをもって今日を送り、よろこびをもって明日を迎えよう。

ここに、心がよろこびにあふれる瞑想法がある。

あなたの人生は、いつもバラ色だ!

人生がこの上なく楽しくなる

 

 

先ず、結跏趺座(または半跏趺座)


次長出入息呼吸法 (約二分)


次長出息呼吸法 (約五分)


銀に納めておいた魔法のクンダリニー・パールを舌先で取り出し、舌の下に 置きなさい。


次 反式呼吸法


この呼吸法とともに、パールを、チャクラ・プラーナ・ルートに入れなさい。


次 反式呼吸法に乗せて、パールをしだいに下方へ移動させなさい。約五回くら


赤いの呼吸で、関元のマニプーラ・チャクラに到達させなさい。


次 関元で、パールは二倍くらいに膨張し、しだいに光を放ち、輝きはじめる。 (呼吸法五回くらい)


次 パールは元の形状にもどる。 (反式呼吸法つづく)


次 パールは原状にもどり、プラーナ・ルートを上昇する。


次 バールは銀交に到達するが、依然、上昇をつづける。


次 「端」 「水溝」「素」「神庭」と、チャクラ・プラーナ・ルートを上昇する。 次 「前頂」と「百会」の中間から、パールは、脳の中心に向かって進入してゆ


次パールは、中脳の「下垂体」に到達し、アージュニャー・チャクラに止ま る。


次この時、パールは約二倍の大きさに膨張し、しだいに光を放ち、輝きはじめ


輝きとともに、下垂体前葉ホルモン、脳内モルヒネ物質エンドルフィンの分 がつよくなる。(呼吸法の回数随意)


次 パールはしだいに輝きをおさめ、大きさも原状に復する。


次 呼吸法に乗って、パールはしだいに上昇し、チャクラ・プラーナ・ルートに


入って、下降し、もとの銀交にもどる。


次 長出入息呼吸法


呼吸法一〇回くらいで、呼吸を元にもどし、パールを舌の先で転がし、銀交 の中に納めてしまう。


 

 

脳の中のモルヒネ


 

脳の中に、モルヒネに似た物質が分泌される。

モルヒネは、アヘンの主な有効成分で、そのアヘンはケシの実から抽出されたも のである。

このケシの実からの抽出物は、数千年にわたり、痛みをやわらげ、強烈な快感を 得るために使われてきた。痛みも快感も、人間を行動にかりたてるつよい力を持っ ている。

とすれば、痛みを鎮めるとともに非常な快感を生むというこの物質が、古代から

中国のアヘン戦争を経て、現代のヘロイン中毒まで、人間の歴史の中で大きな役わ を果たしてきたとしても、さして驚くに値しないであろう。

だが、これとおなじ物質が、人間の脳の中につくり出されるということを知った ら、だれでももっと驚くのではないだろうか。

一九七五年、スコットランドのアバディーン大学のジョン・ヒューズと、ハン ス・コステリッツが、はじめてこの物質を発見した。かれらは、ブタの脳からモル ヒネとおなじ作用をする物質の抽出に成功した。その方法は、すこぶる複雑で、大 量の脳が必要なため、二人は、スコットランドの屠殺場から二千頭以上のブタの脳 を寄付してもらい、そこから少量の物質を抽出した。かれらは、この物質に「頭の 「中」という意味の、エンケファリンという名をつけた。(エンケファリンは、ペプ チド、つまりアミノ酸で、タンパク質である)

そののち、エンケファリンよりも重要なはたらきをするエンドルフィンが発見さ れた。これもモルヒネに似た物質である.

 

どうしてわれわれの脳の中に、モルヒネに似た物質がつくられるのであろうか。 動物を使った研究では、ストレスが生じるとき、主として間脳底にある内分泌腺 の下垂体から、この物質が放出されて、血流の中に入りこむことが明らかにされた のである。

これは、ストレスによる苦痛に対抗するためと解釈されている。 研究では、出産 時 陣痛が近づくと、母体の血液中のエンドルフィン濃度が急に高まり、お産の最 中には、親も子も正常の一〇倍もの値を示すという。これは、母親のからだが現在 経験している痛みやストレスから、自分の子どもを守ろうとしていることのあらわ れなのである。

エンドルフィンは、痛みをやわらげるだけではなく、快感やよろこびをあたえる

長距離のジョギングとか、スカイダイビング、登山といったハードなスポーツ に、この物質を放出させて、麻薬的効果をあらわすものと思われている。

よくある例として、熱心なジョッガーたちが経験する「昂揚した」気分、という

一定のリズムで長距離をジョギングすると、つよい喜びの感情”多幸感”が生 まれてくるとかれらは報告している。モルヒネ効果である。 ジョギングなどが病 みつきになるのはこのためだろうと、考えられている。

このことは、これまでの価値観の歴史を大きくゆるがす出来事であった。

というのは、これまで、人間が行動するのは、現実的になんらかの報酬を得るた めだと考えられていた。

脳の中に、報酬系とよばれる領域があり、それは、視床下部にある内側前脳束と いうあたりで、その辺に報酬系回路があるとされる。

われわれがなにか行動をするのは、この報酬系回路がはたらくからだと考えられ たのである。

また、それは、行動や思考の学習にも大きくかかわってくるであろうことが当

然考えられた。行動が学習されるのは、その行動にともなって、報酬系が作動す るためだと考えられるからである。

 

Joyful Ajna Meditation

 

 

 

 

Isn't there nothing better than being alive?

Let's stand up with gratitude for being alive and joy in being alive.

Money cannot buy tomorrow.

As long as you are alive, anything is possible. turn a pinch into an opportunity

Let's send today with joy and welcome tomorrow with joy.

Here is a meditation method that makes the heart happy.

Your life will always be rosy!

life is so much more fun

 

 

 

First, the lotus (or half lotus)
Junior in-breath breathing method (about 2 minutes)
Jikou Exhaust Breathing Method (about 5 minutes)
Take out the magic kundalini pearl encased in silver with the tip of your tongue and place it under your tongue.
Next Anti-breathing method
Bring the pearls into your chakra prana root with this breathing technique.
Next Gradually move the pearl downwards, using the anti-breathing method. about five times
Let the red breath reach the manipura chakra of Sekimoto.
At the next Sekimoto, the pearl expands to about twice its size and gradually emits light and begins to shine. (About five breathing exercises)
Next The pearl returns to its original shape. (Continued with anti-breathing method)
Next The pearl returns to its original state and ascends the prana root.
Next Bar reaches silver exchange, but still continues to rise.
Next Ascend the chakra prana route through ``edge'', ``water groove'', ``prime'' and ``Kanba''. Next From halfway between the front crest and Hyakukai, Pearl enters the center of the brain.
The next pearl reaches the 'pituitary gland' in the midbrain and stops at the Ajna Chakra.
At this time, the pearl expands to about twice its size and gradually emits light and begins to shine.
Along with the radiance, the anterior pituitary hormone and endorphin, a morphine substance in the brain, are enhanced. (Optional number of breathing exercises)
Next The pearl gradually loses its brilliance and returns to its original size.
NextBy breathing, the pearl will gradually rise and enter the chakra prana route.
Enter, descend, return to the original bank.
next long in-breath breathing method
After about 10 breaths, I return to normal breathing, roll the pearl with the tip of my tongue, and put it in the silver coin.

 

 

 

morphine in the brain

 

A substance similar to morphine is secreted in the brain.

Morphine is the main active ingredient in opium, which is extracted from the poppy seed.

This poppy seed extract has been used for thousands of years to relieve pain and provide intense pleasure. Both pain and pleasure have a strong power to impel people to action.

If so, this substance, which is said to relieve pain and produce great pleasure, has been used since ancient times.

It should come as no surprise that it has played a major role in human history, from the Chinese Opium Wars to modern day heroin addiction.

However, he and others who learned that the same substance as this is produced in the human brain would be even more surprised.

The substance was first discovered in 1975 by John Hughes and Hans Kosterlitz at the University of Aberdeen, Scotland. They succeeded in extracting a substance from the brain of pigs that had the same effect as that of molhi. Because the method was so complex and required so much brain, they obtained over 2,000 donated pig brains from Scottish slaughterhouses and extracted small amounts of material from them. They named this substance Enkephalin, which means 'inside' the head. (Enkephalins are peptides, or amino acids, and proteins.)

Later, endorphins were discovered that had more important functions than enkephalins. It is also a substance similar to morphine.

 

How is it possible that a morphine-like substance is produced in our brains? Animal studies have shown that when stress occurs, the substance is released into the bloodstream primarily by the pituitary gland, an endocrine gland located in the base of the diencephalon.

This has been interpreted to combat the pain caused by stress. Studies have shown that as labor nears labor, endorphin levels in the mother's blood rise sharply, with levels 10 times higher than normal in both parent and child during labor. This is an indication that the mother's body is trying to protect her child from the pain and stress she is currently experiencing.

Endorphins not only relieve pain, but also give pleasure and pleasure

Strenuous sports such as long-distance jogging, skydiving, and mountaineering are believed to release this substance and have narcotic effects.

A common example is the feeling of "exhilaration" experienced by avid joggers.

They reported that jogging long distances at a steady rhythm produced a strong feeling of joy, euphoria. morphine effect. It is believed that this is why jogging and other activities become addictive.

This was an event that greatly shook the history of past values.

For hitherto it was thought that man acted for the sake of some real reward.

In the brain, there is an area called the reward system, which she calls the medial forebrain bundle in the hypothalamus, and it is said that reward circuits are located around it.

It was thought that the reason why we do something is because this reward circuit works.

In addition, it is true that it will be greatly related to the learning of behavior and thinking.

Naturally thought. This is because actions are learned because the reward system is activated along with the action.

 

 

 

 

 

h

 

 

 

http://cyber-price.com/buddha/

Buddha  Japan Journal

Buddha Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis

Buddha 2Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis   sサイト

大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 

 

 

 

 

 
posted by gomabon at 03:25| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学