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2024年06月12日

準胝尊経の詩 Chant of Juntei 準胝尊経的诗

準胝尊経の詩

Chant of Juntei

準胝尊経的诗



 

 

 

静かに心に唱え続ければ、どんな大難も乗り越えられる。

If you keep chanting this silently in your mind, you can overcome any hardship.

只要心中默默念诵,任何困难都可以克服。

 

 

天と人に幸福がもたらされ、仏のような存在となる
Bringing happiness to heaven and man, they become Buddha-like beings.

为天、为人带来安乐,成佛如来。


この如意宝珠に触れると、無上の喜びを得る。
Touching this wish-granting jewel brings supreme joy.

触摸这颗 Nyoi Jewel 会给您带来无与伦比的快乐。

 

修道者守護、無病息災、延命のご利益

真言は短呪の「オン・シャレイ・シュレイ・ジュンテイ・ソワカ」(Oṃ cale cule cunde svāhā [21] [15][注 4]などがよく知られている。

長咒は「ナモサッタナン・サンミャクサンモダクチナン・タニヤタ・オン・シャレイ・シュレイ・ジュンテイ・ソワカ」。[要出典]

三昧耶形

 

Namosattanam samyaksanmodaktinan taniyata on sharay shurei juntei sowaka

慈悲深い清浄をもたらす神とされ、七倶胝仏母(しちぐていぶつぼ)ともいわれています。これは遙か過去より多くの仏を誕生させた仏の母という意味です


 

梵名チュンディー(Cundi)の音写で 「清浄無垢」という意味があり、さとりの道を歩 ませる観音です。

別名、准胚仏母、七俱肢仏母とも呼ばれます。 七俱脈とは「無量」を意味しますから、多くの諸 仏の母となります。そのため観音菩薩ではないと の説もあります。経軌にも観音として説かれてい ないことから、天台密教では准賦如来として仏部 の尊としますが、真言密教では観音の一つとして 六観音の中に加えます。

求児・安産の本尊としてもまつられます。もと は水の神で、その姿は女身といわれています。」

准胝観音

仏の母といわれ母性を象徴する安産・子授けの観音菩薩

准胝観音(じゅんていかんのん)とは?

准胝仏母(じゅんていぶつも)・七倶胝仏母(しちくていぶつも)ともいいます。もとはヒンドゥー教の女神であるドゥルガーで、シヴァ神の妃とされています。とても美しい姿ですが、神々の武器を持って魔族を倒した戦いの女神です。そのため本来は女尊であり、観音ではないという指摘もあります。しかし、ここでは観音として紹介しますね。

 

仏教に取り入れられてからは慈悲深い清浄をもたらす神とされ、七倶胝仏母(しちぐていぶつぼ)ともいわれています。これは遙か過去より多くの仏を誕生させた仏の母という意味です。そのため、真言宗系では人道を救済する六観音(聖観音・千手観音・十一面観音・如意輪観音・馬頭観音・准胝観音)に数えられますが、天台宗系では准胝仏母といわれ如来に分類されています。不空羂索観音と合わせて七観音と呼ばれることもあります。

ご利益

修道者守護、無病息災、延命のご利益があり、安産や子供が授かるなどの功徳があります。

 

空海の孫弟子にあたる理源大師(りげんだいし)聖宝は修験の僧として知られ、自ら霊木を刻んで祀ったのが准胝観音と如意輪観音でした。経典には、修験者が准胝陀羅尼を唱えれば身が清浄となり成仏できると説かれています。また聖宝は醍醐天皇の皇子誕生を准胝観音に祈願し、のちの朱雀、村上両天皇が誕生したといいます。そのため一般的には子授け、安産としての功徳が知られています。

准胝観音(じゅんていかんのん)の像容

手は18本で3つ目の姿であることが多いです。中央の手は説法印と施無畏印をとります。また持ち物は武器や数珠、蓮華などを持っています。

有名寺院と像

・京都府:醍醐寺

准胝観音(じゅんていかんのん)の真言

オン・シャレイ・シュレイ・ジュンテイ・ソワカ

し、此の如意味に過は定んで無等等を得ん。

若し我誓願大悲の建一人として世の願を成ぜずんば我れ妄罪過の裡に喧し
て本覧に歸らず大悲を捨てん

 

観音われいま作るところの形相は、

觀音妙法實相仏物の相

思うところの想念は、觀音妙智
の大智恵。

となうるところの眞言は 觀
示現の大神呪

三密ことごとく具足して、われ
いままさに座す觀音光明世界一切の悪因を離れ、もろもろの惡業を捕って觀音妙法實相 の聖
あくこう
のんみょうほうじっそう心に一切の悪因なく、身の惡業なきゆえに、心に一切

悲しみなく、

怒りなく、

怖れなく、

傲りなく、

身に一切の痛みくるなく、

苦しみなく、

一切の魔障怨敵退散して内外ともにことごとくなく、

苦しみな怨敵退散して内外ともにことごとく無欠なり

光明遍照三昧行因
即諸惡之身願“因成成消佛就滅照
三味味味

御言(十唱)

 

 

http://cyber-price.com/buddha/

Buddha  Japan Journal

Buddha Japan journal

日本の仏教を発信しますSend Japanese Buddhis

 

 

 

 

 

 
posted by gomabon at 17:40| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

成仏法七科三十七道品 四神足法

成仏法七科三十七道品 四神足法

The seven branches of the 37 stages of attaining enlightenment: The four divine steps

三十七道次第的七支:四圣步



 

成仏法七科三十七道品 四神足法

四神足法の解説へと、我々はいよいよ足を踏み入れる。これは釈尊の成仏法の中心であり、輪廻転生瞑想法の根幹である。

その厳しさは他のどの法にも匹敵するものだ。これまでの修行をこなしてきた者であっても、容易には立ち向かえない。ますます難しさを増す訓練に、多くの者が不安を覚えるだろう。

霊界において、如来は常に法を説いている。その一つが「思念による王者の相承」だ。これは言葉や象徴を介さずに、自らの心を相手の心に伝えるものである。その心は単なる思念ではなく、力を帯びたものだ。これにより、相手は即座に仏として覚醒する。

これこそが最高であり、理想的な存在だ。「王者の」が示すとおりだ。

しかしこれには条件がある。それは何か?それは以下の通りだ。

「思念による王者の相承」は最高の理想だが、それを受けるためにはtapasが必要だ。また、サヘートーマヘートの霊的バイブレーションにも言及される。その伝達が間脳開発の成果なしには不可能だからだ。

思念の相承を受けるためには、まずtapasを達成する必要がある。そしてそのためには四神足法が不可欠だ。この法を修行せずして、思念の相承を受けることはできない。しかし四神足法は、容易には修行できない。そのため、釈尊の成仏法を修行しなければ、思念の相承は得られず、間脳の開発も不可能だ。そして霊性開顕も絶望的なものとなるだろう。

しかし、そう絶望する必要はない。私は永年の修行の末、この問題を解決し、どんな者でも比較的容易に成仏法を修行できる法を見出した。

それが「水晶龍神瞑想法」だ。この瞑想法こそが釈尊の成仏法の真髄であり、四神足法そのものなのだ。そしてその最大の特徴は、「瞑想法自体が思念の相承である」ということだ。

修行者はこの法を通じて、思念の相承を受けつつ、四神足法に必要なチャクラの開発を進めることができる。特にクンダリニー・ヨーガにおいては、危険とされる脳内のチャクラの開発も、安全かつ穏やかに進められるのだ。

この水晶龍神瞑想法を修行すれば、神通力を得ることができるだろう。ただし、この法は極秘のものであり、全てが明かされることはない。

 

The Seven Categories of the Thirty-Seven Paths of Enlightenment: The Four Gods Feet Method

We are finally entering into the explanation of the Four Gods Feet Method. This is the center of the Buddha's enlightenment method and the foundation of the reincarnation meditation method.

Its severity is comparable to any other method. Even those who have completed the training up to now will not be able to face it easily. Many will feel anxious about the increasingly difficult training.

In the spiritual world, the Tathagata is always preaching the law. One of them is "the royal transmission by thought". This is a way of conveying one's own mind to the other person's mind without the use of words or symbols. The mind is not just a thought, but one that is imbued with power. This causes the other person to instantly awaken as a Buddha.

This is the highest and ideal existence. As the word "royal" indicates.

But there is a condition for this. What is it? It is as follows.

"The royal transmission by thought" is the highest ideal, but tapas are necessary to receive it. It is also mentioned in the spiritual vibration of Sahet-Mahet. This is because the transmission is impossible without the development of the diencephalon.

In order to receive the transmission of thoughts, one must first achieve tapas. And for that, the Shijinsoku method is essential. Without practicing this method, one cannot receive the transmission of thoughts. However, the Shijinsoku method is not easy to practice. Therefore, if one does not practice the Buddha's method of attaining enlightenment, the transmission of thoughts cannot be obtained, and the development of the diencephalon is impossible. And the revelation of spirituality will be hopeless.

However, there is no need to despair. After many years of practice, I have solved this problem and found a method that allows anyone to practice the method of attaining enlightenment relatively easily.

This is the "Crystal Dragon God Meditation Method." This meditation method is the essence of the Buddha's method of attaining enlightenment, and is the Shijinsoku method itself. And its greatest feature is that "the meditation method itself is the transmission of thoughts."

Through this method, practitioners can receive the transmission of thoughts while developing the chakras necessary for the Shijinsoku method. In particular, in Kundalini Yoga, the development of the chakras in the brain, which are considered dangerous, can be done safely and gently.

By practicing this Crystal Dragon God meditation technique, you will be able to gain supernatural powers. However, this technique is top secret and will not be revealed in its entirety.

 

 

The Seven Categories of the Thirty-Seven Paths of Enlightenment: The Four Gods Feet Method

We are finally entering into the explanation of the Four Gods Feet Method. This is the center of the Buddha's enlightenment method and the foundation of the reincarnation meditation method.

Its severity is comparable to any other method. Even those who have completed the training up to now will not be able to face it easily. Many will feel anxious about the increasingly difficult training.

In the spiritual world, the Tathagata is always preaching the law. One of them is "the royal transmission by thought". This is a way of conveying one's own mind to the other person's mind without the use of words or symbols. The mind is not just a thought, but one that is imbued with power. This causes the other person to instantly awaken as a Buddha.

This is the highest and ideal existence. As the word "royal" indicates.

But there is a condition for this. What is it? It is as follows.

"The royal transmission by thought" is the highest Ideally, tapas are necessary to receive it. It is also mentioned in the spiritual vibration of Sahet-Mahet. This is because the transmission is impossible without the development of the diencephalon.

In order to receive the transmission of thoughts, one must first achieve tapas. And for that, the Shijinsoku method is essential. Without practicing this method, one cannot receive the transmission of thoughts. However, the Shijinsoku method is not easy to practice. Therefore, if one does not practice the Buddha's method of attaining enlightenment, the transmission of thoughts cannot be obtained, and the development of the diencephalon is impossible. And the revelation of spirituality will be hopeless.

However, there is no need to despair. After many years of practice, I have solved this problem and found a method that allows anyone to practice the method of attaining enlightenment relatively easily.

This is the "Crystal Dragon God Meditation Method." This meditation method is the essence of the Buddha's method of attaining enlightenment, and is the Shijinsoku method itself. And its greatest feature is that "the meditation method itself is the transmission of thoughts."

Through this method, practitioners can receive the transmission of thoughts while developing the chakras necessary for the Shijinsoku method. In particular, in Kundalini Yoga, the development of the chakras in the brain, which are considered dangerous, can be done safely and gently.

By practicing this Crystal Dragon God meditation technique, you will be able to gain supernatural powers. However, this technique is top secret and will not be revealed in its entirety.

 

 

五蘊の瞑想法は、仏教の教えに基づいています。五蘊(ごうん)とは、すべての存在が以下の五つの要素によって成り立っているとする教えです:

1. **色(しき, rūpa)**:物質的な形態、身体
2. **受(じゅ, vedanā)**:感受、感覚、感情
3. **想(そう, saññā)**:表象、認識、思考
4. **行(ぎょう, saṅkhāra)**:形成作用、意志、心の働き
5. **識(しき, viññāṇa)**:意識、知覚

五蘊の瞑想法は、これらの要素を観察し、理解することで自己の本質を見つめる方法です。以下に、五蘊に基づく瞑想のステップを説明します。

### ステップ 1: 色(しき)の観察
1. **姿勢を整える**:静かな場所で座り、背筋を伸ばしてリラックスします。目を閉じるか、半眼にします。
2. **呼吸に集中する**:自然な呼吸を観察し、息を吸う時と吐く時に意識を集中します。
3. **身体の感覚に気づく**:身体の各部分に意識を向け、それぞれの感覚に気づきます。例えば、座っている時の接触感、手や足の位置、体の重みなどを感じます。

### ステップ 2: 受(じゅ)の観察
1. **感覚を観察する**:心の中で生じる感覚や感情に意識を向けます。これには、快、不快、中立の感覚が含まれます。
2. **感覚を判断しない**:感覚が生じたら、それを良い悪いと判断せず、そのまま観察します。感覚がどのように生じ、消えていくのかを見つめます。

### ステップ 3: 想(そう)の観察
1. **思考やイメージに気づく**:心に浮かぶ思考やイメージに気づきます。これには、過去の記憶、未来の計画、現在の思考が含まれます。
2. **思考に執着しない**:思考が生じたら、それに執着せず、そのまま観察します。思考がどのように生じ、変化し、消えていくのかを見つめます。

### ステップ 4: 行(ぎょう)の観察
1. **心の反応を観察する**:外部の刺激や内部の感覚に対する心の反応に気づきます。例えば、音を聞いた時の反応、痛みを感じた時の反応などです。
2. **反応を見つめる**:心の反応がどのように生じ、どのように変わっていくのかを見つめます。反応に引きずられず、観察し続けます。

### ステップ 5: 識(しき)の観察
1. **意識そのものに気づく**:感覚、思考、感情を認識する意識そのものに注意を向けます。
2. **意識の性質を観察する**:意識がどのように変化し、どのように常に存在しているのかを観察します。意識が対象にどのように反応するのかを見つめます。

### 総合的な瞑想
1. **すべての五蘊を統合的に観察する**:上記の各ステップを順番に行いながら、最終的にはすべての五蘊を統合的に観察します。それぞれの要素がどのように相互に影響し合い、自己の体験を構成しているのかを理解します。
2. **無常と無我を理解する**:五蘊の観察を通じて、すべての現象が無常(変化するものであること)であり、無我(自己という固定した実体がないこと)であることを理解します。

この瞑想法は、自己理解を深め、精神的な平和をもたらすことを目指しています。継続的に練習することで、五蘊に対する洞察を深め、より深い瞑想状態に入ることができるでしょう。

 

The meditation on the five aggregates is based on Buddhist teachings. The five aggregates (goun) are the teachings that all existence is made up of the following five elements:

1. **form** (rūpa): material form, body
2. **feeding** (vedanā): perception, sensation, emotion
3. **vision** (saññā): representation, cognition, thought
4. **action** (saṅkhāra): formation, will, mental activity
5. **consciousness** (viññāṇa): consciousness, perception

The meditation on the five aggregates is a way to see the true nature of the self by observing and understanding these elements. Below are the steps of meditation based on the five aggregates.

### Step 1: Observing form (shiki)
1. **Prepare yourself**: Sit in a quiet place, sit up straight and relax. Close your eyes or close them halfway.
2. **Focus on your breath**: Observe your natural breathing and focus on your inhalation and exhalation.

3. **Notice sensations in your body**: Be aware of each part of your body and notice each sensation. For example, feel the touch as you sit, the position of your hands and feet, the weight of your body, etc.

### Step 2: Observe feeling
1. **Observe sensations**: Be aware of sensations and emotions that arise in your mind. This includes pleasant, unpleasant, and neutral sensations.

2. **Non-judge sensations**: When sensations arise, observe them as they are without judging them as good or bad. Notice how they arise and pass away.

### Step 3: Observe thoughts
1. **Notice thoughts and images**: Be aware of thoughts and images that come to your mind. This can include past memories, plans for the future, and current thoughts.

2. **Non-attachment to thoughts**: When thoughts arise, observe them without attaching to them. Observe how thoughts arise, change, and disappear.

### Step 4: Observation of Action
1. **Observe the Mind's Reaction**: Become aware of your mind's reaction to external stimuli and internal sensations. For example, your reaction to hearing a sound or feeling pain.
2. **Observe the Reaction**: Observe how your mind's reaction arises and how it changes. Continue to observe without being dragged down by the reaction.

### Step 5: Observe Consciousness
1. **Notice Consciousness Itself**: Focus your attention on the consciousness itself that recognizes sensations, thoughts, and emotions.
2. **Observe the Nature of Consciousness**: Observe how consciousness changes and how it is always there. Observe how consciousness responds to objects.

### Integrated Meditation
1. **Integrated Observation of All Five Aggregates**: By performing each of the above steps in order, you will eventually observe all five aggregates in an integrated manner. You will understand how each element interacts with the other to create your experience of self.

2. **Understanding Impermanence and Non-Self**: Through observing the five aggregates, you will understand the impermanence (changing nature) and non-self (absence of a fixed self) of all phenomena.

This meditation technique aims to deepen self-understanding and bring about mental peace. With continued practice, you will gain greater insight into the five aggregates and enter deeper meditative states.

 

 

五蕴禅修是以佛教教义为基础的,五蕴(goun)是指一切存在都是由以下五个元素组成的:

1. **色** (rūpa):物质形态、身体
2. **喂养** (vedana):知觉、感觉、情绪
3. **视觉** (saññā):表象、认知、思想
4. **行动** (saṅkhāra):行、意志、心理活动
5. **意识** (viññāṇa):意识、知觉

五蕴禅修是一种通过观察和理解这些元素来了解自我真实本质的方法,以下是基于五蕴禅修的步骤。

### 步骤 1:观察形式(shiki)
1. **准备自己**:坐在安静的地方,坐直,闭上眼睛或半闭上眼睛。
2. **专注于你的呼吸**:观察你的自然呼吸并专注于你的吸气和呼气。

3. **注意身体的感觉**:注意身体的每个部位,注意每种感觉,例如,感受坐下时的触感、手脚的位置、身体的重量等。 。

### 第 2 步:观察感觉
1. **观察感觉**:意识到你心中出现的感觉和情绪,包括愉快、不愉快和中性的感觉。

2. **不评判感受**:当感受生起时,观察它们的本来面目,而不判断它们是好是坏。

### 第三步:观察想法
1. **注意想法和图像**:注意出现在您脑海中的想法和图像,这可能包括过去的记忆、未来的计划和当前的想法。

2. **不执着于念头**:当念头生起时,观察它们而不执着于它们如何生起、变化和消失。

### 步骤 4:观察行动
1. **观察头脑的反应**:意识到你的头脑对外部刺激和内部感觉的反应,例如,你对听到声音或感到疼痛的反应。
2. **观察反应**:观察你内心的反应如何产生以及如何变化。继续观察,不要被反应拖累。

### 步骤 5:观察意识
1. **注意意识本身**:将注意力集中在识别感觉、思想和情绪的意识本身上。
2. **观察意识的本质**:观察意识如何变化以及它如何始终存在。

### 综合冥想
1. **综合观察所有五蕴**:通过按顺序执行上述每个步骤,您最终将以综合的方式观察所有五蕴。您将了解每个元素如何与其他元素相互作用以创建您的经验。自己。

2. **了解无常与无我**:通过观察五蕴,你将了解一切现象的无常(变化的本质)和无我(没有固定的自我)。

这种冥想技巧旨在加深自我了解并带来内心平静,通过持续练习,您将对五蕴有更深入的洞察,并更深入地进入冥想状态。

 

 

 

 

 

 

 
posted by gomabon at 14:30| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

仏教の革新者:成仏法を求める旅 Buddhist innovators 佛教创新者

 



 

1. 「成仏法の追求者:日本の仏教改革者の物語」
2. 「真実の探求者:阿含宗の創設者の挑戦」
3. 「仏教の革新者:成仏法を求める旅」



彼が自覚したのは、知能の驚くべき飛躍であった。日本の仏教において「成仏法」の欠如に疑問を感じ、その真理を求めて、あらゆる経典の研究に没頭することになった。成仏法の不在は、彼にとってキリスト教におけるキリストの欠如と同等の不可解な事柄であった。なぜならば、神はキリストを通じて人類を救済し、同様に、仏教では成仏法を通じて人類が救われるとされるからである。そして、その成仏法が日本の仏教には存在しないというのは、何とも不可思議なことである。


彼は疑問を抱きながらも、ただ不可解に留まることなく、成仏法を求める決意を固めた。しかし、彼には仏教の師がおらず、全てを独学で追求しなければならなかった。専門用語や難解な文章に苦しみながらも、彼は求聞持聡明法によって導かれ、ついに阿含経の中に成仏法を見出すことに成功した。


その時、彼はなぜ日本の仏教が成仏法を持たなかったのかを理解した。日本の大乗仏教は古代中国の仏教をそのまま取り入れたものであり、その際に中国仏教の誤解が引き継がれたためであることが分かった。阿含経が最も真理を説いた経典でありながら、中国仏教では最下位とされ、大乗経典が優遇されたことが、成仏法の理解を阻害したのである。


彼はこの真理を広く知らせるべき責任を感じ、阿含宗を設立する決断をした。多くの困難が予想されたが、彼は揺るぎない信念を持ち、その決意を貫いた。伝統仏教の反発やマスコミの攻撃にも耐えながら、彼はただ一人の弟子を連れて教団を興し、現在では数十万の信徒を抱えるまでになった。


彼の教団は巨額の資産を持つように見えるが、実際には彼や家族はほとんど無資産であり、信徒こそが彼らの宝であると考えていた。彼は求聞持聡明法と成仏法の修行によって得た力を持ち、日々ブッダ・シャカの知恵と慈悲に満ちた生活を送っていた。


彼にとって、金や物質的な財産よりも、心の豊かさと真理の普及こそが真の幸福であり、彼の人生における最高の財産であった。


1. "Seeker of the Law of Attainment: The Story of a Japanese Buddhist Reformer"
2. "Seeker of Truth: The Challenge of the Founder of the Agon Sect"
3. "Innovator of Buddhism: A Journey in Search of the Law of Attainment"


What he realized was an astonishing leap in intelligence. He was intrigued by the lack of "the law of attainment" in Japanese Buddhism, and in his search for the truth, he devoted himself to the study of all scriptures. The absence of the law of attainment was as puzzling to him as the absence of Christ in Christianity. This is because God saves humanity through Christ, and similarly, in Buddhism, humanity is saved through the law of attainment. And it is extremely puzzling that the law of attainment does not exist in Japanese Buddhism.


Although he had doubts, he did not remain in the mystery, but instead resolved to seek the law of attainment. However, he had no Buddhist teacher and had to pursue everything on his own. Although he struggled with technical terms and difficult texts, he was guided by the Gumonji Somyoh method and finally succeeded in finding the law of attainment in the Agon Sutras.


At that moment, he understood why Japanese Buddhism did not have a method for attaining enlightenment. He realized that this was because Japanese Mahayana Buddhism was a direct adoption of ancient Chinese Buddhism, and that misunderstandings from Chinese Buddhism were inherited at that time. Although the Agama Sutra is the scripture that most clearly teaches the truth, it was considered the lowest in Chinese Buddhism, and the fact that Mahayana sutras were given preferential treatment hindered understanding of the method for attaining enlightenment.


He felt a responsibility to spread this truth widely, and decided to establish the Agama Sect. He foresaw many difficulties, but he had unwavering conviction and stuck to his resolve. Enduring opposition from traditional Buddhism and attacks from the media, he founded a religious organization with just one disciple, and it now has hundreds of thousands of followers.


His religious organization appears to have huge assets, but in reality he and his family had almost no assets, and he considered his followers to be their treasure. With the power he gained from practicing the Gumonji Somyoh method and the Attainment Method, he lived a life full of the wisdom and compassion of Buddha Shaka every day.


For him, true happiness was found in spiritual richness and the spread of truth, rather than in money or material possessions, and this was the greatest asset in his life.


他意识到智力上的惊人飞跃。由于担心日本佛教中缺乏“成佛之法”,他致力于研究各种经典以寻求真理。对他来说,佛法的缺席就像基督教中基督的缺席一样令人费解。因为神是通过基督来拯救人类的,同样,佛教认为人类是通过佛法来拯救的。奇怪的是,日本佛教中并不存在这种成佛的方法。

尽管心中有疑虑,但他决心求法成佛,而不是一味地不解。但他没有佛师,一切都得靠自己去追求。尽管他在技术术语和晦涩难懂的文本中遇到了困难,但在古文字僧明法的指导下,他最终成功地发现了《阿贡经》中的成佛方法。

那时他明白了为什么日本佛教没有成佛的方法。原来,日本的大乘佛教是中国古代佛教的直接改编,当时对中国佛教的误解也被延续了下来。 《阿耀经》虽然是宣讲最多真理的经,但在汉传佛教中却被认为是最低级的,大乘经受到优待,阻碍了对成佛法则的理解。

他感到有责任让这个真理广为人知,并决定建立阿贡教。虽然困难重重,但他始终坚定信念,坚持不懈。他顶着传统佛教的反对和媒体的攻击,只收了一名弟子,创立了一个拥有数十万信徒的宗教团体。

虽然他的邪教看似拥有巨大的资产,但他和他的家人实际上几乎没有资产,并认为成员是他们的财富。他拥有修习如来法、成佛法所获得的力量,每天都过着释迦佛智慧慈悲的生活。

posted by gomabon at 10:44| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

九星  無料 今日の運命 Today's Fate 今日缘分 2024年6月12日

二黒土星の日

仕事の事、旅行の事、病人の事、などが出やすい日。こみいった事が多い。いそがしい割に成果は少ない。 短慮は禁物。いやな仕事も進んで引き受ける位の気持ちが大切

躍動の週親の日


趣味や仕事に没頭し成果が上がる日

趣味や仕事がいつも以上にはかどり、予想以上の成果が得られる日です。溜まったタスクや先送りにしていたことなどは、この日に片付けてしまうと良いでしょう。また、新たなビジネスプランを考えたり、プロジェクト計画の練り直しにも最適です。さらに「親」の日は恋愛運が上昇する日でもあります。意中の人との距離を縮めるためには、思い切ってこの日にアプローチしてみましょう。

 

Two Black Earth Star Day

A day when work, travel, sickness, etc. are likely to come up. There are many complicated things. Despite being busy, there are few results. Don't be hasty. It is important to be willing to take on unpleasant work

A dynamic week - Parents' Day
A day when you can immerse yourself in your hobbies and work and achieve results

This is a day when your hobbies and work will progress more than usual and you will achieve results beyond your expectations. It is a good day to clear up any accumulated tasks or things you have been putting off. It is also a good day to think of new business plans or rework project plans. Furthermore, Parents' Day is also a day when your love luck increases. If you want to get closer to the person you like, try approaching them boldly on this day.

 

两个K地球星日

工作、旅行、生病等事情可能会出现,尽管很忙,但不要急于接受不愉快的工作,这一点很重要。

充满活力的一周−−双亲节
有一天,您可以沉浸在自己的爱好和工作中并取得成果

这一天你的兴趣爱好和工作都会比平时进步,你会取得超出你预期的成果,这是清理任何积累的任务或一直拖延的事情的好日子,也是思考的好日子。此外,双亲节也是爱情运揄チ的一天,如果你想与心仪的人更亲近,不妨在这一天大胆地接近他们。

 

 

 

大日如来




すべての生き物の根本となる仏


 

 


大日如来(だいにちにょらい)とは?




大日とは「大いなる日輪」という意味です。太陽を司る毘盧舎那如来がさらに進化した仏です。密教では大日如来は宇宙の真理を現し、宇宙そのものを指します。また、すべての命あるものは大日如来から生まれたとされ、釈迦如来も含めて他の仏は大日如来の化身と考えられています。

 

大日如来には悟りを得る為に必要な智慧を象徴する金剛界大日如来と、無限の慈悲の広がりを象徴する胎蔵界大日如来という2つの異なる捉え方があります。金剛とはダイヤモンドのことを指し、智慧がとても堅く絶対に傷がつくことがないことを意味しています。また、胎蔵とは母親の母胎のようにすべての森羅万象が大日如来の中に包み込まれている様を意味しています。この2つが揃って大日如来を本尊とする密教の世界観が出来上がるのです。



ご利益




現世安穏、所願成就。また、未・申年生まれ守り本尊です。



大日如来(だいにちにょらい)の像容




本来、如来は出家後の釈迦の姿をモデルとしているため装飾品は身に付けていませんが、大日如来だけは別格で豪華な装飾品や宝冠を付けています。また、螺髪(らほつ)ではなく、髪を結い上げています。

 

金剛界、胎蔵界の姿でそれぞれ印の形が違います。金剛界の大日如来は、左手の人差し指を立て、その人差し指を右手で包みこむ智拳印の印相をしています。一方、胎蔵界の大日如来は、腹の前で両手の全指を伸ばして組み合わせる定印です。




 













06月12日 (水曜)
月齢
5.42
Moon
潮汐
中潮

月名(旧暦日)
上弦の月
(弓張月)


 

 

 

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大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 

 

 

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2024年06月11日

成仏法七科三十七道品 水晶龍神 四神足法  The seven branches of the 37 stages of attaining enlightenment: The four divine steps  

成仏法七科三十七道品 四神足法

The seven branches of the 37 stages of attaining enlightenment: The four divine steps

三十七道次第的七支:四圣步

 



成仏法七科三十七道品 四神足法

四神足法の解説へと、我々はいよいよ足を踏み入れる。これは釈尊の成仏法の中心であり、輪廻転生瞑想法の根幹である。

その厳しさは他のどの法にも匹敵するものだ。これまでの修行をこなしてきた者であっても、容易には立ち向かえない。ますます難しさを増す訓練に、多くの者が不安を覚えるだろう。

霊界において、如来は常に法を説いている。その一つが「思念による王者の相承」だ。これは言葉や象徴を介さずに、自らの心を相手の心に伝えるものである。その心は単なる思念ではなく、力を帯びたものだ。これにより、相手は即座に仏として覚醒する。

これこそが最高であり、理想的な存在だ。「王者の」が示すとおりだ。

しかしこれには条件がある。それは何か?それは以下の通りだ。

「思念による王者の相承」は最高の理想だが、それを受けるためにはtapasが必要だ。また、サヘートーマヘートの霊的バイブレーションにも言及される。その伝達が間脳開発の成果なしには不可能だからだ。

思念の相承を受けるためには、まずtapasを達成する必要がある。そしてそのためには四神足法が不可欠だ。この法を修行せずして、思念の相承を受けることはできない。しかし四神足法は、容易には修行できない。そのため、釈尊の成仏法を修行しなければ、思念の相承は得られず、間脳の開発も不可能だ。そして霊性開顕も絶望的なものとなるだろう。

しかし、そう絶望する必要はない。私は永年の修行の末、この問題を解決し、どんな者でも比較的容易に成仏法を修行できる法を見出した。

それが「水晶龍神瞑想法」だ。この瞑想法こそが釈尊の成仏法の真髄であり、四神足法そのものなのだ。そしてその最大の特徴は、「瞑想法自体が思念の相承である」ということだ。

修行者はこの法を通じて、思念の相承を受けつつ、四神足法に必要なチャクラの開発を進めることができる。特にクンダリニー・ヨーガにおいては、危険とされる脳内のチャクラの開発も、安全かつ穏やかに進められるのだ。

この水晶龍神瞑想法を修行すれば、神通力を得ることができるだろう。ただし、この法は極秘のものであり、全てが明かされることはない。

 

The Seven Categories of the Thirty-Seven Paths of Enlightenment: The Four Gods Feet Method

We are finally entering into the explanation of the Four Gods Feet Method. This is the center of the Buddha's enlightenment method and the foundation of the reincarnation meditation method.

Its severity is comparable to any other method. Even those who have completed the training up to now will not be able to face it easily. Many will feel anxious about the increasingly difficult training.

In the spiritual world, the Tathagata is always preaching the law. One of them is "the royal transmission by thought". This is a way of conveying one's own mind to the other person's mind without the use of words or symbols. The mind is not just a thought, but one that is imbued with power. This causes the other person to instantly awaken as a Buddha.

This is the highest and ideal existence. As the word "royal" indicates.

But there is a condition for this. What is it? It is as follows.

"The royal transmission by thought" is the highest ideal, but tapas are necessary to receive it. It is also mentioned in the spiritual vibration of Sahet-Mahet. This is because the transmission is impossible without the development of the diencephalon.

In order to receive the transmission of thoughts, one must first achieve tapas. And for that, the Shijinsoku method is essential. Without practicing this method, one cannot receive the transmission of thoughts. However, the Shijinsoku method is not easy to practice. Therefore, if one does not practice the Buddha's method of attaining enlightenment, the transmission of thoughts cannot be obtained, and the development of the diencephalon is impossible. And the revelation of spirituality will be hopeless.

However, there is no need to despair. After many years of practice, I have solved this problem and found a method that allows anyone to practice the method of attaining enlightenment relatively easily.

This is the "Crystal Dragon God Meditation Method." This meditation method is the essence of the Buddha's method of attaining enlightenment, and is the Shijinsoku method itself. And its greatest feature is that "the meditation method itself is the transmission of thoughts."

Through this method, practitioners can receive the transmission of thoughts while developing the chakras necessary for the Shijinsoku method. In particular, in Kundalini Yoga, the development of the chakras in the brain, which are considered dangerous, can be done safely and gently.

By practicing this Crystal Dragon God meditation technique, you will be able to gain supernatural powers. However, this technique is top secret and will not be revealed in its entirety.

 

 

The Seven Categories of the Thirty-Seven Paths of Enlightenment: The Four Gods Feet Method

We are finally entering into the explanation of the Four Gods Feet Method. This is the center of the Buddha's enlightenment method and the foundation of the reincarnation meditation method.

Its severity is comparable to any other method. Even those who have completed the training up to now will not be able to face it easily. Many will feel anxious about the increasingly difficult training.

In the spiritual world, the Tathagata is always preaching the law. One of them is "the royal transmission by thought". This is a way of conveying one's own mind to the other person's mind without the use of words or symbols. The mind is not just a thought, but one that is imbued with power. This causes the other person to instantly awaken as a Buddha.

This is the highest and ideal existence. As the word "royal" indicates.

But there is a condition for this. What is it? It is as follows.

"The royal transmission by thought" is the highest Ideally, tapas are necessary to receive it. It is also mentioned in the spiritual vibration of Sahet-Mahet. This is because the transmission is impossible without the development of the diencephalon.

In order to receive the transmission of thoughts, one must first achieve tapas. And for that, the Shijinsoku method is essential. Without practicing this method, one cannot receive the transmission of thoughts. However, the Shijinsoku method is not easy to practice. Therefore, if one does not practice the Buddha's method of attaining enlightenment, the transmission of thoughts cannot be obtained, and the development of the diencephalon is impossible. And the revelation of spirituality will be hopeless.

However, there is no need to despair. After many years of practice, I have solved this problem and found a method that allows anyone to practice the method of attaining enlightenment relatively easily.

This is the "Crystal Dragon God Meditation Method." This meditation method is the essence of the Buddha's method of attaining enlightenment, and is the Shijinsoku method itself. And its greatest feature is that "the meditation method itself is the transmission of thoughts."

Through this method, practitioners can receive the transmission of thoughts while developing the chakras necessary for the Shijinsoku method. In particular, in Kundalini Yoga, the development of the chakras in the brain, which are considered dangerous, can be done safely and gently.

By practicing this Crystal Dragon God meditation technique, you will be able to gain supernatural powers. However, this technique is top secret and will not be revealed in its entirety.

 

 

五蘊の瞑想法は、仏教の教えに基づいています。五蘊(ごうん)とは、すべての存在が以下の五つの要素によって成り立っているとする教えです:

1. **色(しき, rūpa)**:物質的な形態、身体
2. **受(じゅ, vedanā)**:感受、感覚、感情
3. **想(そう, saññā)**:表象、認識、思考
4. **行(ぎょう, saṅkhāra)**:形成作用、意志、心の働き
5. **識(しき, viññāṇa)**:意識、知覚

五蘊の瞑想法は、これらの要素を観察し、理解することで自己の本質を見つめる方法です。以下に、五蘊に基づく瞑想のステップを説明します。

### ステップ 1: 色(しき)の観察
1. **姿勢を整える**:静かな場所で座り、背筋を伸ばしてリラックスします。目を閉じるか、半眼にします。
2. **呼吸に集中する**:自然な呼吸を観察し、息を吸う時と吐く時に意識を集中します。
3. **身体の感覚に気づく**:身体の各部分に意識を向け、それぞれの感覚に気づきます。例えば、座っている時の接触感、手や足の位置、体の重みなどを感じます。

### ステップ 2: 受(じゅ)の観察
1. **感覚を観察する**:心の中で生じる感覚や感情に意識を向けます。これには、快、不快、中立の感覚が含まれます。
2. **感覚を判断しない**:感覚が生じたら、それを良い悪いと判断せず、そのまま観察します。感覚がどのように生じ、消えていくのかを見つめます。

### ステップ 3: 想(そう)の観察
1. **思考やイメージに気づく**:心に浮かぶ思考やイメージに気づきます。これには、過去の記憶、未来の計画、現在の思考が含まれます。
2. **思考に執着しない**:思考が生じたら、それに執着せず、そのまま観察します。思考がどのように生じ、変化し、消えていくのかを見つめます。

### ステップ 4: 行(ぎょう)の観察
1. **心の反応を観察する**:外部の刺激や内部の感覚に対する心の反応に気づきます。例えば、音を聞いた時の反応、痛みを感じた時の反応などです。
2. **反応を見つめる**:心の反応がどのように生じ、どのように変わっていくのかを見つめます。反応に引きずられず、観察し続けます。

### ステップ 5: 識(しき)の観察
1. **意識そのものに気づく**:感覚、思考、感情を認識する意識そのものに注意を向けます。
2. **意識の性質を観察する**:意識がどのように変化し、どのように常に存在しているのかを観察します。意識が対象にどのように反応するのかを見つめます。

### 総合的な瞑想
1. **すべての五蘊を統合的に観察する**:上記の各ステップを順番に行いながら、最終的にはすべての五蘊を統合的に観察します。それぞれの要素がどのように相互に影響し合い、自己の体験を構成しているのかを理解します。
2. **無常と無我を理解する**:五蘊の観察を通じて、すべての現象が無常(変化するものであること)であり、無我(自己という固定した実体がないこと)であることを理解します。

この瞑想法は、自己理解を深め、精神的な平和をもたらすことを目指しています。継続的に練習することで、五蘊に対する洞察を深め、より深い瞑想状態に入ることができるでしょう。

 

The meditation on the five aggregates is based on Buddhist teachings. The five aggregates (goun) are the teachings that all existence is made up of the following five elements:

1. **form** (rūpa): material form, body
2. **feeding** (vedanā): perception, sensation, emotion
3. **vision** (saññā): representation, cognition, thought
4. **action** (saṅkhāra): formation, will, mental activity
5. **consciousness** (viññāṇa): consciousness, perception

The meditation on the five aggregates is a way to see the true nature of the self by observing and understanding these elements. Below are the steps of meditation based on the five aggregates.

### Step 1: Observing form (shiki)
1. **Prepare yourself**: Sit in a quiet place, sit up straight and relax. Close your eyes or close them halfway.
2. **Focus on your breath**: Observe your natural breathing and focus on your inhalation and exhalation.

3. **Notice sensations in your body**: Be aware of each part of your body and notice each sensation. For example, feel the touch as you sit, the position of your hands and feet, the weight of your body, etc.

### Step 2: Observe feeling
1. **Observe sensations**: Be aware of sensations and emotions that arise in your mind. This includes pleasant, unpleasant, and neutral sensations.

2. **Non-judge sensations**: When sensations arise, observe them as they are without judging them as good or bad. Notice how they arise and pass away.

### Step 3: Observe thoughts
1. **Notice thoughts and images**: Be aware of thoughts and images that come to your mind. This can include past memories, plans for the future, and current thoughts.

2. **Non-attachment to thoughts**: When thoughts arise, observe them without attaching to them. Observe how thoughts arise, change, and disappear.

### Step 4: Observation of Action
1. **Observe the Mind's Reaction**: Become aware of your mind's reaction to external stimuli and internal sensations. For example, your reaction to hearing a sound or feeling pain.
2. **Observe the Reaction**: Observe how your mind's reaction arises and how it changes. Continue to observe without being dragged down by the reaction.

### Step 5: Observe Consciousness
1. **Notice Consciousness Itself**: Focus your attention on the consciousness itself that recognizes sensations, thoughts, and emotions.
2. **Observe the Nature of Consciousness**: Observe how consciousness changes and how it is always there. Observe how consciousness responds to objects.

### Integrated Meditation
1. **Integrated Observation of All Five Aggregates**: By performing each of the above steps in order, you will eventually observe all five aggregates in an integrated manner. You will understand how each element interacts with the other to create your experience of self.

2. **Understanding Impermanence and Non-Self**: Through observing the five aggregates, you will understand the impermanence (changing nature) and non-self (absence of a fixed self) of all phenomena.

This meditation technique aims to deepen self-understanding and bring about mental peace. With continued practice, you will gain greater insight into the five aggregates and enter deeper meditative states.

 

 

五蕴禅修是以佛教教义为基础的,五蕴(goun)是指一切存在都是由以下五个元素组成的:

1. **色** (rūpa):物质形态、身体
2. **喂养** (vedana):知觉、感觉、情绪
3. **视觉** (saññā):表象、认知、思想
4. **行动** (saṅkhāra):行、意志、心理活动
5. **意识** (viññāṇa):意识、知觉

五蕴禅修是一种通过观察和理解这些元素来了解自我真实本质的方法,以下是基于五蕴禅修的步骤。

### 步骤 1:观察形式(shiki)
1. **准备自己**:坐在安静的地方,坐直,闭上眼睛或半闭上眼睛。
2. **专注于你的呼吸**:观察你的自然呼吸并专注于你的吸气和呼气。

3. **注意身体的感觉**:注意身体的每个部位,注意每种感觉,例如,感受坐下时的触感、手脚的位置、身体的重量等。 。

### 第 2 步:观察感觉
1. **观察感觉**:意识到你心中出现的感觉和情绪,包括愉快、不愉快和中性的感觉。

2. **不评判感受**:当感受生起时,观察它们的本来面目,而不判断它们是好是坏。

### 第三步:观察想法
1. **注意想法和图像**:注意出现在您脑海中的想法和图像,这可能包括过去的记忆、未来的计划和当前的想法。

2. **不执着于念头**:当念头生起时,观察它们而不执着于它们如何生起、变化和消失。

### 步骤 4:观察行动
1. **观察头脑的反应**:意识到你的头脑对外部刺激和内部感觉的反应,例如,你对听到声音或感到疼痛的反应。
2. **观察反应**:观察你内心的反应如何产生以及如何变化。继续观察,不要被反应拖累。

### 步骤 5:观察意识
1. **注意意识本身**:将注意力集中在识别感觉、思想和情绪的意识本身上。
2. **观察意识的本质**:观察意识如何变化以及它如何始终存在。

### 综合冥想
1. **综合观察所有五蕴**:通过按顺序执行上述每个步骤,您最终将以综合的方式观察所有五蕴。您将了解每个元素如何与其他元素相互作用以创建您的经验。自己。

2. **了解无常与无我**:通过观察五蕴,你将了解一切现象的无常(变化的本质)和无我(没有固定的自我)。

这种冥想技巧旨在加深自我了解并带来内心平静,通过持续练习,您将对五蕴有更深入的洞察,并更深入地进入冥想状态。

 

 

 

 

 

 

 
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2024年6月11日  九星  無料 今日の運命

2024年6月11日

一白水星の日

この日には不遇、失意気味の来訪者が多いものです。自分自身も、憂い事で憂鬱になるものです。 部下や子供の問題も出る。この日は特に陰徳に心がけることが大切です。


躍動の週友の日


コミュニケーションを積極的にとる日

一人で過ごすよりも、仲間や恋人、家族と過ごすことを優先したい日です。普段の悩みやストレスが自然と解消され、穏やかに過ごすことができるでしょう。交流によって新たな刺激を得られる日なので、この日に出会った人とは後々まで続く良縁の可能性が大いにあります。疎遠になった人に連絡をとるタイミングとしても最適です。



 




 

 





 

 

勢至菩薩(せいしぼさつ)、梵名マハースターマプラープタ (महास्थामप्राप्त [mahāsthāmaprāpta])は、仏教における菩薩の一尊。「大勢至菩薩」、「大精進菩薩」、「得大勢菩薩」の別名がある。現在日本では年の守り本尊、十三仏一周忌本尊として知られている。三昧耶形は未敷蓮華(ハスの蕾)。種子(種子字)はサク(सः saḥ)。

 



 

勢至菩薩




偉大な智慧の光を持つ菩薩



勢至菩薩(せいしぼさつ)とは?




正しくは大勢至菩薩といいます。智慧の光ですべてのものを照らし、人々を迷いや苦しみから救うとされています。大勢至菩薩と表記されることもあります。智慧とは物事のあり方を正しく見極める力・判断力を意味します。

 

阿弥陀如来の右脇侍として観音菩薩と共に三尊で表され、独尊で祀られることはほとんどありません。

 

浄土信仰の高まりとともに流行する来迎形式の阿弥陀三尊の場合、観音菩薩が死者の霊をのせる蓮台を持ち、勢至菩薩が合掌をする姿でつくられます。その姿勢は、立像・坐像のほかにひざまずいた姿の跪像もみられます。



ご利益




智慧明瞭、家内安全、除災招福のご利益があるとされています。午年の人々を守る守護本尊であり、午年に生まれた人々の開運、厄除け、祈願成就を助けるともいわれています。



勢至菩薩(せいしぼさつ)の像容




手を合わせているか水が入っている水瓶(すいびょう)を持っている姿が一般的です。


 
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2024年06月10日

今日の運命

20246月10日

 

九紫火星の日

金銭問題、女性にかかわる苦労あり。人に背反されることあり。派手な苦労をする日

 

 


躍動の週壊の日


冷静に物事を判断すべき日

災難が多く感情も不安定なため、何かとトラブルに発展しがちです。破壊の日に気付かずにやみくもに行動しているとどんどん深みにハマってしまいます。破壊の日の作用を認識し、冷静に落ち着いて物事に対処すれば運勢の衰退は免れます。積極的に動くことは避け、受け身に徹することが大切です。また、良い意味での「破壊」を行うには最適な日です。借金の精算や悪縁との断絶、断捨離などを行えば、後腐れ無く縁を断ち切ることができます。



 

 

 

 

 

普賢菩薩




あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩


名サマンタバドラ (Samanta bhadra) の「サマ 「タ」は「く」、「バドラ」は「賢」と漢訳しま す。 「賢」とは具体的には「さとりを求める心か 起こる、成仏しようとする願いと行ない」のこ とです。それが、ときとところを選ばず在して いるということを象徴したのがこの菩薩です。 で すから、菩薩行を実践する者をつねに守護するほ とけでもあります。

白象に乗り、文殊菩薩とともに釈迦如来 の脇侍をつとめます。 文殊菩薩のに対して、 (行)をつかさどります。

なお、密教では、堅固不壊の菩提心を象徴する

金剛薩埵と同体とします。

と巳年生まれの人の守り本尊とされていま

 


普賢菩薩(ふげんぼさつ)とは?




普賢とは「全てにわたって賢い者」という意味で、あらゆるところに現れ命ある者を救う行動力のある菩薩です。

 

文殊菩薩とともに釈迦如来の右脇侍として三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られる場合もあります。文殊菩薩の智慧とともに修行を司る菩薩として、明晰な智慧で掴み取った仏道の教えを実践していく役割を果たすとされています。また、女性の救済を説く法華経の普及とともに女性に多く信仰を集めました。

 

ちなみに普賢菩薩から派生した仏に延命のご利益のある普賢延命菩薩があります。



ご利益




女性守護、修行者守護、息災延命、幸福を増やす増益のご利益があるとされています。また、辰・巳年の守り本尊です。



普賢菩薩(ふげんぼさつ)の像容




白象に乗っている姿が一般的です。3つや4つの頭の象に乗っている場合は普賢延命菩薩像の可能性が高いです。


 

 
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2024年06月09日

今日の運命

202469

八白土星の日

 内輪もめが起こりやすい。格別慈悲心が大切の日。もうけ話は損失となりやすい。



躍動の週成の日


何事も期待通りの成果が得られる日

これまで積み重ねていたことが実を結び達成される日です。同時に、新しいことへの興味が芽生える日でもあるので、何かを始めるのにも良い日です。特に長期的に取り組まなければならない課題などをこの日に始めることで、成果や評価が積み重なり、良い結果を得ることができるでしょう。大きなプロジェクトのキックオフなどは是非この日を選んでください。さらに、過去に断念したり失敗したことがあれば、再チャレンジするにも適した日です。原因と対策をしっかり分析して勇気を持って臨めば、良い結果が得られます。

 



 




 



 


普賢菩薩




あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩


名サマンタバドラ (Samanta bhadra) の「サマ 「タ」は「く」、「バドラ」は「賢」と漢訳しま す。 「賢」とは具体的には「さとりを求める心か 起こる、成仏しようとする願いと行ない」のこ とです。それが、ときとところを選ばず在して いるということを象徴したのがこの菩薩です。 で すから、菩薩行を実践する者をつねに守護するほ とけでもあります。

白象に乗り、文殊菩薩とともに釈迦如来 の脇侍をつとめます。 文殊菩薩のに対して、 (行)をつかさどります。

なお、密教では、堅固不壊の菩提心を象徴する

金剛薩埵と同体とします。

と巳年生まれの人の守り本尊とされていま

 


普賢菩薩(ふげんぼさつ)とは?




普賢とは「全てにわたって賢い者」という意味で、あらゆるところに現れ命ある者を救う行動力のある菩薩です。

 


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2024年06月08日

解脱にいたる四つの階梯」 "Four stairs leading to liberation"

 

阿合仏教を分析すると、それは二つの部分から成り立つ。


 

 

 

 

 


1 教えとして「縁起の教理」
2 修行法として「七科三十七道品」(三十七菩提分法”とも呼ぶ)
である。

これを、後世の分類法で呼ぶと、「縁起の教理」は「顕教」である。

解脱にいたる四つの階梯

「解脱にいたる四つの階梯」
だれでも、解脱にいたるためには、この四つの段階を経なければならない。
そしてこの四つの階梯を、すぐれたる聖師にしたがって歩んで行くならば、だ
れごも解脱に到達できるのである。もちろん、あなたにしてもその通りだ。
四つの階梯とは、

一、シュダオン(須陀垣)
二 シダゴン(斯陀含)
三、アナゴン(阿那含)
四、アルハット(阿羅漢)
である。

説明すると、
シュダオン  けがれをすべてとり除いた聖者
シダゴン   められた聖者
アナゴン   (次元を)飛躍した聖者
アルハット   仏陀

大次元を)超越し、完成した聖者、「ブッダ」ともいう。
は、この四つの階梯を、修行者はどのようにして歩んでゆくのだろうか。

霊性完成の方法と体系

シャカが残した霊性完成の修行法がそれである。これを、「成仏法」とよんでいる。成仏とは霊性を完成したことをいい、それを成就したヒトを「ブッダ」とよぶ。だから、わたくしはその方法を、「成仏法」とよぶのである。

それは七つのシステムと三十七種のカリキュラムから或る成仏のための方法
と体系である。の仏教用語である。

シャカがじっさい説かれたのは阿合経だけであるという、歴史的な事実のほ
かに、阿含経以外には、この「成仏法」がないから、わたくしはそう言うので
ある。「成仏法」のない経典など、わたくしは真実の仏教経典とみとめること
はできないのである。もちろん、それなりの存在意義なり存在価値はあろう
が、本流ではない。傍流というべきである。


七科三十七道品とはつぎのようなものである。
四念処法−‐―身念処法 受念処法 心念処法 法念処法
四正断法−−断断法
律儀断法
四神足法一−―‐―欲神足法 勤神足法
随護断法
心神足法
修断法
観神足法
五根法ー一信根法 精進根法 念根法 定根法 慧根法
五力法l‐信力法 精進力法 念力法 定力法 慧力法
七覚支法−‐‐‐択法覚支法 精進覚支法 喜覚支法 軽安覚支法
定覚支法 念覚支法
捨覚支法
情賄法
正念法
正定法
以上である。

この七科目、三十七種のカリキュラムは、
―、瞑想
2、実践
3、tapas(練行)
に分類できる。

四念処法・五根法は、瞑想である。
四正断法・五力法・七覚支法・八正道は、実践と瞑想である。
四神足法は、特種なtapasである。
神足とは、神通力(超能力)のことで、この四神足法は、超自然的な神通力
を得るための四種の修行法である。前に述べたわたくしのtapasはこれに属
するものである。

この七つの科目のうち、taPasを中心に、瞑想と実践の科目をとり入れて修
行するのである。
どの科目をどうとり入れて、どのように訓練するかは、聖師が決定する。修
行者それぞれ、みな素質と因縁がちがうので、それをみて、グルがきめるので
ある。

この修行において、グルの果たす役目は大きい。グルについて、少しのべよ
霊性の洗礼
まちがいなく霊性を開顕したグルを見つけて、そのグルに受け入れて
にしへ、力修け八分通り成功したといっていいくらいである。それくらい重要なことであり、かつ、むずかしいということ
である。

グルなくして、ただしい霊性開顕の仏道修行は不可能である。ふつうの仏教
信心とはちがうのである。信心のしかたや、信仰のしかた、経典の講義や解釈
を教わるという程度のものならばとにかく、霊性開顕の仏道修行は、強力な霊
的能力を持つ聖師のたすけなくしては、ぜったいといっていいほど、できない
のである。

たとえば、インド近代の聖者ラーマナーマハリシが、入門者にたいして、
「凝視の方法」で受け入れの儀式を行なったとき、かれの両眼の輝きと力が相
手の心をつらぬいて、その雑念の流れを断ち切ってしまったといわれる。時と
しては、まるで電流が身の内に流れこんだように相手は感じたともいわれる。
こういう霊的体験によって、弟子はまず心をきよめられ、霊的なものにたい
するあこがれ、霊的向上心をいだくようになるのである。

 

 

Analyzing Aai Buddhism, it consists of two parts.

 

1 As a teaching, "the doctrine of auspiciousness"
2 As a training method, "Seven departments and thirty-seven dozens" (also called "37 Bodhipakkhi")
Is.
If this is called by the classification method of posterity, "the doctrine of auspiciousness" is "religion".
Four steps leading to liberation
"Four steps leading to liberation"
Anyone must go through these four steps to reach liberation.
And if you follow these four steps according to the excellent Holy Master,
The lever can also reach liberation. Of course, you are right.
What are the four ladders?
One, Shudaon (Sudagaki)
2. Sidagon (including this)
Three, Anagon (including Anagon)
Four, Arhat (Arhat)
Is.
To explain,
Shudaon The saint who removed all his injuries
Sidagon, the saint
Anagon (a dimension) a leap of saint
Alhat Buddha
It is also called "Budda", a saint who transcends (large dimensions) and is completed.
How will the practitioner walk through these four steps?
Method and system of spiritual completion
That is the practice of spiritual completion left by Shaka. This is called the "Buddhahood Law". The Buddhahood means the completion of spirituality, and the person who fulfills it is called "Budda". That is why I call that method the "Buddhahood Law."
It is a method for a certain Buddhahood from seven systems and thirty-seven curriculums
And system. Is a Buddhist term.
..
The historical fact that Shaka was actually told only by Agama
Since there is no such "Buddhahood method" other than Agama, I say so.
be. I consider it a true Buddhist scripture, such as a scripture without the "Buddhahood Law".
Cannot be done. Of course, there will be some significance and value of existence.
However, it is not the mainstream. It should be called a sidestream.

The seven departments and thirty-seven dozens are as follows.
Satipatthana method --- Satipatthana method, Satipatthana method, Satipatthana method, Satipatthana method
Four Right Exertions --- Cutting Method
Law
Iddhipada Iddhipada -------- Iddhipada Iddhipada
Defensive law
Shinshin foot method
Cutting method
Kanjin foot method
Indriya method-Ichishinne method, Seishin root method, Nene method, Samadhi method, Keine method
Five-strength method l-credit method, devotion method, psychokinesis method, definite power method, morality method
Seven Factors of Awakening --- Selective Factors of Awakening
Jokaku support method
Seven Factors of Awakening
Compensation law
Mindfulness
Orthodox method
That is all.
These seven subjects, thirty-seven kinds of curriculum,
-,meditation
2, practice
3, tapas (training)
Can be classified into.
The Satipatthana method and the Indriya method are meditations.
The Four Right Exertions, the Five Strengths, the Seven Factors of Awakening, and the Noble Eightfold Path are practices and meditations.
Iddhipada is a special tapas.
Iddhipada is a mythical power (supernatural power), and this Iddhipada method is a supernatural mythical power.
There are four types of training to obtain. My tapas mentioned earlier belongs to this
To do.
Of these seven subjects, meditation and practice subjects are taken into consideration, centering on tapas.
Do it.
The priest decides which subjects to take and how to train. Osamu
Each person has different qualities and ties, so when you look at it, the guru decides.
be.
Guru plays a major role in this training. A little about Guru
Spiritual baptism
Undoubtedly find a guru that reveals spirituality and accept it
It can be said that he was successful as he was able to improve his skills. It ’s that important and it ’s difficult.
Is.
Without a guru, proper spiritual manifestation of Buddhist training is impossible. Ordinary Buddhism
It is different from devotion. How to believe, how to believe, lectures and interpretations of scriptures
Anyway, the Buddhist training of spirituality is a powerful spirit.
You can't do it without the help of a doctor of the church
It is.
For example, the modern Indian saint Ramana Maharishi, to his introductory
When performing the acceptance ritual in the "method of staring", he combined the brilliance and power of his eyes.
It is said that he broke the heart of his hand and cut off the flow of thoughts. With time
It is said that the other party felt as if an electric current had flowed into his body.
This kind of spiritual experience first cleanses the disciple and wants to be spiritual.
You will have a longing to do it, and you will have a spiritual aspiration.

 

 

 

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posted by gomabon at 08:22| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

2024年6月8日 九星  無料 今日の運命

虚空蔵菩薩  7.png
202468

七赤金星の日

人より協力の依頼を受けたりする日。金運、喜び事あるも調子に乗って酒色に乱れぬよう心すべき日。小利に迷わず自他喜びを共にする心掛けも大切。

躍動の週危の日


突発的なトラブルに注意する日

吉凶混合の日です。仕事運と対人運が良く、仕事面では自ら能動的に働きかけることで順調な展開となり、周囲からの評価もアップします。対人面では、人の集まる場所で幸運が見つかります。パーティーや婚活にも最適です。今まで距離をおいていた人にも積極的に声をかけてみると思わぬ発見があるでしょう。反対に、健康と色難に注意が必要です。危の日は思わぬ怪我や事故に巻き込まれる可能性が高い日です。さらに、対人運が好調なだけに気分が高揚し、誤解を招く言動をとってしまったり、誘惑に負け不貞を働いてしまう危険があります。調子に乗っていると一瞬で足をすくわれてしまう、常に危険と隣り合わせの日だということを忘れずに過ごしましょう

 

 



 

 

 

梵名のマンジュシュリー(Masjusri) を音写して 文殊師利、さらに略して文殊といいます。獅子に 乗じて、普賢菩薩とともに釈迦如来の脇侍をつと

「文殊は智慧第一の菩薩として、「維摩経」をは じめ、大乗仏典の中でたびたび重要な役柄として 登場します。

文殊菩薩は、その真言の数によって、五字文殊、 一字文殊、六字文殊、八字文殊などがあり、また、 それらの頭上の雪によって、五誓文殊、一孝文殊 などとも呼ばれています。「ア・ラ・ハ・シャ・ ノウ」という五字の真言が大日如来の五つの智慧 をあらわしているところから、五字文殊を文殊菩 薩の本体とします。 卯年生まれの人の守り本尊とされています。

 

 

文殊菩薩




智慧を司る学問の神様として有名な菩薩



文殊菩薩(もんじゅぼさつ)とは?




正式名称は文殊師利菩薩(もんじゅしりぼさつ)といいます。「三人よれば文殊の知恵」という格言があるように、知恵の神様として学業向上や合格祈願に有名な菩薩です。モデルとなった人物が存在し、古代インドにあるコーサラ国の首都・舎衛国(しゃえこく)のバラモン階級の者だったといわれています。仏教の経典を書物にまとめる作業などに関わったといわれていますよ。ただし、本来は学問などの知恵を司るのは虚空蔵菩薩であり、文殊菩薩は物事のあり方を正しく見極める力・判断力を意味する「智慧」を司っています。

 

釈迦如来の左脇侍として普賢菩薩と共に三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られることもあります。



ご利益




智慧明瞭、学業成就のご利益があるとされています。また、卯年の守り本尊です。卯年に生まれた人々の開運、厄除け、祈願成就を助けるといわれています。



文殊菩薩(もんじゅぼさつ)の像容




左手に剣と右手に経巻を持ち、獅子の上に置かれた蓮華台の上に座るのが一般的です。梵篋、金剛杵を立てた蓮台などを持つこともあります。


文殊菩薩(もんじゅぼさつ)の真言




オン・アラハシャ・ノウ




 

His Sanskrit name, Masjusri, is transliterated and called Monjushiri, or for short, Monju. Riding a lion, along with Fugen Bodhisattva, served as Shaka Nyorai's side attendants.

“Monju is the bodhisattva of wisdom first, and the Sutra of Vimalaya appears frequently in the Mahayana Buddhist scriptures, including him.

Depending on the number of mantras, Manjushri Bodhisattva is called Five-character Monju, One-character Monju, Six-character Monju, Eight-character Monju, and so on. Since the five-letter mantra “a-la-ha-sha-nou” represents the five wisdoms of Dainichi Nyorai, five-letter Monju is the main body of Monju Bodhisattva. He is considered the guardian deity of people born in the year of the rabbit.

 

 

 

Monju Bodhisattva

A bodhisattva famous as the god of learning who controls wisdom

What is Monju Bosatsu?

The official name is Monju Shiri Bosatsu. As the proverb says, "Three people bring the wisdom of Monju," it is a bodhisattva famous for praying for academic improvement and passing exams as the god of wisdom. There is a person who became a model for him, and it is said that he was a member of the Brahmin class of Shaekoku, the capital of Kosala in ancient India. It is said that he was involved in the process of compiling Buddhist scriptures into books. However, originally it is Kokuzo Bosatsu that controls wisdom such as learning, and Monju Bosatsu controls 'wisdom', which means the ability to correctly assess the way things are and the ability to make judgments.

 

As the left side samurai of Shaka Nyorai, he is often lined up with Fugen Bodhisattva as a triad, but sometimes he is enshrined alone.

benefit

It is said that there is a benefit of clear wisdom and academic achievement. It is also the guardian deity of the year of the rabbit. He is said to help people born in the year of the rabbit bring good luck, ward off evil, and fulfill their prayers.

Statue of Monju Bosatsu

He holds a sword in his left hand and a sutra scroll in his right hand, and is typically seated on a lotus pedestal resting on a lion. He sometimes carries a bonsai, a lotus stand with a vajra pestle, and so on.

The mantra of Monju Bosatsu

On Arahsha Know

 

 

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posted by gomabon at 07:40| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学