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2024年06月12日

仏教の革新者:成仏法を求める旅 Buddhist innovators 佛教创新者

 



 

1. 「成仏法の追求者:日本の仏教改革者の物語」
2. 「真実の探求者:阿含宗の創設者の挑戦」
3. 「仏教の革新者:成仏法を求める旅」



彼が自覚したのは、知能の驚くべき飛躍であった。日本の仏教において「成仏法」の欠如に疑問を感じ、その真理を求めて、あらゆる経典の研究に没頭することになった。成仏法の不在は、彼にとってキリスト教におけるキリストの欠如と同等の不可解な事柄であった。なぜならば、神はキリストを通じて人類を救済し、同様に、仏教では成仏法を通じて人類が救われるとされるからである。そして、その成仏法が日本の仏教には存在しないというのは、何とも不可思議なことである。


彼は疑問を抱きながらも、ただ不可解に留まることなく、成仏法を求める決意を固めた。しかし、彼には仏教の師がおらず、全てを独学で追求しなければならなかった。専門用語や難解な文章に苦しみながらも、彼は求聞持聡明法によって導かれ、ついに阿含経の中に成仏法を見出すことに成功した。


その時、彼はなぜ日本の仏教が成仏法を持たなかったのかを理解した。日本の大乗仏教は古代中国の仏教をそのまま取り入れたものであり、その際に中国仏教の誤解が引き継がれたためであることが分かった。阿含経が最も真理を説いた経典でありながら、中国仏教では最下位とされ、大乗経典が優遇されたことが、成仏法の理解を阻害したのである。


彼はこの真理を広く知らせるべき責任を感じ、阿含宗を設立する決断をした。多くの困難が予想されたが、彼は揺るぎない信念を持ち、その決意を貫いた。伝統仏教の反発やマスコミの攻撃にも耐えながら、彼はただ一人の弟子を連れて教団を興し、現在では数十万の信徒を抱えるまでになった。


彼の教団は巨額の資産を持つように見えるが、実際には彼や家族はほとんど無資産であり、信徒こそが彼らの宝であると考えていた。彼は求聞持聡明法と成仏法の修行によって得た力を持ち、日々ブッダ・シャカの知恵と慈悲に満ちた生活を送っていた。


彼にとって、金や物質的な財産よりも、心の豊かさと真理の普及こそが真の幸福であり、彼の人生における最高の財産であった。


1. "Seeker of the Law of Attainment: The Story of a Japanese Buddhist Reformer"
2. "Seeker of Truth: The Challenge of the Founder of the Agon Sect"
3. "Innovator of Buddhism: A Journey in Search of the Law of Attainment"


What he realized was an astonishing leap in intelligence. He was intrigued by the lack of "the law of attainment" in Japanese Buddhism, and in his search for the truth, he devoted himself to the study of all scriptures. The absence of the law of attainment was as puzzling to him as the absence of Christ in Christianity. This is because God saves humanity through Christ, and similarly, in Buddhism, humanity is saved through the law of attainment. And it is extremely puzzling that the law of attainment does not exist in Japanese Buddhism.


Although he had doubts, he did not remain in the mystery, but instead resolved to seek the law of attainment. However, he had no Buddhist teacher and had to pursue everything on his own. Although he struggled with technical terms and difficult texts, he was guided by the Gumonji Somyoh method and finally succeeded in finding the law of attainment in the Agon Sutras.


At that moment, he understood why Japanese Buddhism did not have a method for attaining enlightenment. He realized that this was because Japanese Mahayana Buddhism was a direct adoption of ancient Chinese Buddhism, and that misunderstandings from Chinese Buddhism were inherited at that time. Although the Agama Sutra is the scripture that most clearly teaches the truth, it was considered the lowest in Chinese Buddhism, and the fact that Mahayana sutras were given preferential treatment hindered understanding of the method for attaining enlightenment.


He felt a responsibility to spread this truth widely, and decided to establish the Agama Sect. He foresaw many difficulties, but he had unwavering conviction and stuck to his resolve. Enduring opposition from traditional Buddhism and attacks from the media, he founded a religious organization with just one disciple, and it now has hundreds of thousands of followers.


His religious organization appears to have huge assets, but in reality he and his family had almost no assets, and he considered his followers to be their treasure. With the power he gained from practicing the Gumonji Somyoh method and the Attainment Method, he lived a life full of the wisdom and compassion of Buddha Shaka every day.


For him, true happiness was found in spiritual richness and the spread of truth, rather than in money or material possessions, and this was the greatest asset in his life.


他意识到智力上的惊人飞跃。由于担心日本佛教中缺乏“成佛之法”,他致力于研究各种经典以寻求真理。对他来说,佛法的缺席就像基督教中基督的缺席一样令人费解。因为神是通过基督来拯救人类的,同样,佛教认为人类是通过佛法来拯救的。奇怪的是,日本佛教中并不存在这种成佛的方法。

尽管心中有疑虑,但他决心求法成佛,而不是一味地不解。但他没有佛师,一切都得靠自己去追求。尽管他在技术术语和晦涩难懂的文本中遇到了困难,但在古文字僧明法的指导下,他最终成功地发现了《阿贡经》中的成佛方法。

那时他明白了为什么日本佛教没有成佛的方法。原来,日本的大乘佛教是中国古代佛教的直接改编,当时对中国佛教的误解也被延续了下来。 《阿耀经》虽然是宣讲最多真理的经,但在汉传佛教中却被认为是最低级的,大乘经受到优待,阻碍了对成佛法则的理解。

他感到有责任让这个真理广为人知,并决定建立阿贡教。虽然困难重重,但他始终坚定信念,坚持不懈。他顶着传统佛教的反对和媒体的攻击,只收了一名弟子,创立了一个拥有数十万信徒的宗教团体。

虽然他的邪教看似拥有巨大的资产,但他和他的家人实际上几乎没有资产,并认为成员是他们的财富。他拥有修习如来法、成佛法所获得的力量,每天都过着释迦佛智慧慈悲的生活。

posted by gomabon at 10:44| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学
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