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2024年12月16日

角田裕毅、F1で成功するにはスポンサーマネーが必要、これが現実(当サイトではアフィリエイトプログラムを利用して商品を紹介しています。)

要するに金がものを言うということ。
角田裕毅、F1で成功するにはスポンサーマネーが必要、これが現実。
果たして巨大スポンサーが現れるか?
日本企業は無理か?

Yahoo!より、
【F1】角田裕毅 レーサー人生のカギ握る巨大スポンサー′サれるか「興味を示す企業ある」
12/16(月) 5:16配信
東スポWEB
https://news.yahoo.co.jp/articles/217a319f378b1c70834055e484af324db1628293
記事より、
 F1のRBに所属する角田裕毅(24)を支援する巨大スポンサー≠ヘ現れるのか――。

 レッドブルではセルジオ・ペレスが今季大不振に陥ったことで、契約解除を検討。更迭が決まった場合の後任候補として、姉妹チームのRBに所属する角田とリアム・ローソンが最終的な選択肢となっている。昇格の行方も含め、角田にとって今後のF1レーサー人生で重要になってくるのが、巨額資金で支援してくれるスポンサーの存在だ。

 F1界では「実力だけでなく、どれだけの持ち込みスポンサーがあるかもドライバー選定の重要な要素になってくる」と関係者が指摘するように、資金力≠熕カき抜く上で不可欠。衰えが顕著なペレスをレッドブル側が簡単にクビを切れないのも、ペレスが地元メキシコの巨大企業を複数スポンサーとして抱え、チームに巨額のカネをもたらしているからと指摘されている。

 角田はレッドブルにパワーユニットを供給するホンダの支援こそ受けているが、他のF1ドライバーと比べてスポンサーの数や資金力が少ないのが弱点=B今後はレッドブル昇格が実現しても、逃すにしても、巨大スポンサーを得られるかがF1での成功を左右する。

 では現実問題として、角田をビッグマネーで後押しする企業は現れるのか。大手広告代理店関係者は「F1は欧州に加えて近年は米国でも人気が高まっていて、角田選手も海外ではかなりの知名度がある。そうした背景から興味を示している企業はある」と指摘。

コメント

結局のところ、F1は「実力だけでは勝ち抜けない」世界であり、スポンサーシップの力が大きくものを言います。角田裕毅選手がレッドブル昇格のチャンスをつかむかどうか、そしてF1キャリアを長く続けるかどうかも、巨額のスポンサーが付くかどうかにかかっています。

この記事にもあるように、セルジオ・ペレスが成績不振にもかかわらずチームに残れているのは、彼がメキシコの巨大企業を引き連れているからです。一方で、角田選手の場合、ホンダの支援を受けていますが、それ以外のスポンサーが少なく、資金力での劣勢が「弱点」として挙げられています。
巨大スポンサーが現れる可能性は?

近年、F1は欧州だけでなくアメリカでも人気が高まり、日本の企業にとっても角田選手を通じたグローバルなマーケティングの可能性が広がっています。ただし、日本企業がF1のような高額なスポーツスポンサーシップに資金を投じるケースは少なく、これが課題です。欧州や米国の企業と比べ、日本のスポンサーは慎重で、グローバルなブランディング戦略に消極的な場合が多いのが現実です。

ホンダのような企業に加えて、他の大手企業、例えばトヨタ、日産、ソニー、または非自動車業界のユニクロやソフトバンクといった日本を代表する企業が、F1の魅力に目を向けて角田選手を支援する可能性はゼロではありません。しかし、スポンサー選びの文化や投資のリスクを慎重に考える日本企業が巨額の支援をするのはハードルが高いと考えられます。
今後の課題と展望

角田選手の知名度や実力は、確かに海外で高く評価されています。そのため、日本国内だけに頼らず、グローバルなスポンサー獲得を目指すことが重要です。F1の人気が高い米国や欧州の企業とのパートナーシップを模索し、さらに国際的なマーケティング展開を行うことが必要です。例えば、米国のIT企業や欧州のラグジュアリーブランドなど、F1の国際舞台で注目を集める業界にアプローチすることで、スポンサーシップの可能性を広げることができます。

また、角田選手自身やマネジメントチームが積極的にスポンサー候補と交渉し、F1界における日本の存在感をアピールする努力も必要です。このような取り組みが、彼のキャリアをさらに長く成功へと導く鍵になるでしょう。
結論

「資金力」がF1で生き抜くための現実である以上、角田選手にとって巨大スポンサーの存在は不可欠です。日本企業が支援に乗り出すのか、それとも海外企業が彼に注目するのか、いずれにしても、彼の未来を左右する重要な要素となるでしょう。

English Comment

In the world of F1, talent alone isn’t enough to succeed−money talks. Yuki Tsunoda’s future in F1, whether it involves promotion to Red Bull or continued success with AlphaTauri, heavily depends on securing a major sponsor.

As the article highlights, Sergio Perez’s place at Red Bull remains secure despite underperforming because of the substantial financial backing he brings from Mexican corporations. By comparison, Tsunoda’s reliance on Honda for sponsorship is notable, but the lack of additional major sponsors puts him at a disadvantage in the highly competitive F1 environment.
The Possibility of a Major Sponsor

F1’s growing popularity in Europe and, more recently, in the United States offers significant opportunities for global branding. While Tsunoda’s popularity abroad has attracted interest from some companies, Japanese firms have historically been cautious about investing in high-cost sponsorships like F1. This cultural and strategic conservatism creates challenges for Tsunoda to secure a “big-money” backer from Japan.

Companies like Toyota, Nissan, Sony, or even non-automotive giants like Uniqlo or SoftBank could potentially step in. However, Japanese corporations tend to prioritize risk management and may hesitate to make such a large investment in F1 sponsorship.

If Japanese sponsors remain reluctant, the focus may need to shift toward international brands. Given F1’s strong presence in markets like the U.S. and Europe, partnerships with global tech companies, luxury brands, or other high-profile industries could be a viable path for Tsunoda’s team.
The Challenge and the Path Forward

Tsunoda’s skill and reputation are highly regarded internationally, but sponsorship will be the key factor in his F1 career longevity. His management team must actively pursue global sponsorship opportunities, especially in regions where F1’s fan base is growing rapidly. Building connections with American or European brands, particularly in industries like technology, luxury goods, or sustainable mobility, could prove fruitful.

Simultaneously, Japanese corporations should recognize F1’s potential as a global marketing platform. Supporting Tsunoda could boost their brand visibility in key international markets while also elevating Japan’s presence in the F1 world.
Conclusion

Money is undeniably critical in F1, and Tsunoda needs a strong sponsor to secure his future. Whether such support comes from Japan or overseas, finding the right backer will determine the trajectory of his career. Proactive efforts by his team, combined with F1’s growing global popularity, provide hope that Tsunoda can continue to thrive in the world’s most elite motorsport.
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