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2024年09月23日

Synergic metaphor viewed from “Snow Country” of Yasunari Kawabata - from “Nothingness and Creation” to “object achievement type cognitive development”3

3 Synergic reading

 The output of the reading brain (linguistic cognition) seen as “nothingness and creation” slides aside during the input of informative cognition. This process needs to adjust to academic achievement by actual practice and qualification to prevent non-special lines (social science, informative science, biological science and medical science) from being kept intact as a black box (Hanamura 2015 and Hanamura 2017). Actually, there is a L format such as “culture and nourishment” and “law and energy” in cultural science and social science, but art and science do not have any L model or the like.
 However, in this paper I set the research format to the vertical axis as linguistic cognition and the horizontal as informative cognition on the L model because it is useful to merge the reading and writing brain. I can recognize what an author wanted to convey by writing because I can not only understand the language, but also my reading brain draws near to the writing brain of the author.
 When the research format is only vertical, I adjust the poles of art and culture or other minor subjects by sliding the cognitive ruler.
 When reading each sentence by L, I can find the goal gradually while creating the relational database. What does it show in the world of AI or the brain activity of healthy people? I believe that an uneducated AI will grow bit by bit in consideration of a specific purpose. In this sense, I could create the combination with Kawabata by imaging a person.
 Furthermore, the database of a novel is the relational research tool by which I can check against existing literature analyses and various science research. It is the combination between arts and informatics that humanities researchers should deal with besides corpus, parser, machine translation (memory) and quantitative linguistics.

花村嘉英(2019)「川端康成の「雪国」から見えてくるシナジーのメタファーとは−『無と創造』から『目的達成型の認知発達』へ」より translated by Yoshihisa Hanamura
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花村嘉英
花村嘉英(はなむら よしひさ) 1961年生まれ、立教大学大学院文学研究科博士後期課程(ドイツ語学専攻)在学中に渡独。 1989年からドイツ・チュービンゲン大学に留学し、同大大学院新文献学部博士課程でドイツ語学・言語学(意味論)を専攻。帰国後、技術文(ドイツ語、英語)の機械翻訳に従事する。 2009年より中国の大学で日本語を教える傍ら、比較言語学(ドイツ語、英語、中国語、日本語)、文体論、シナジー論、翻訳学の研究を進める。テーマは、データベースを作成するテキスト共生に基づいたマクロの文学分析である。 著書に「計算文学入門−Thomas Mannのイロニーはファジィ推論といえるのか?」(新風舎:出版証明書付)、「从认知语言学的角度浅析鲁迅作品−魯迅をシナジーで読む」(華東理工大学出版社)、「日本語教育のためのプログラム−中国語話者向けの教授法から森鴎外のデータベースまで(日语教育计划书−面向中国人的日语教学法与森鸥外小说的数据库应用)」南京東南大学出版社、「从认知语言学的角度浅析纳丁・戈迪默-ナディン・ゴーディマと意欲」華東理工大学出版社、「計算文学入門(改訂版)−シナジーのメタファーの原点を探る」(V2ソリューション)、「小説をシナジーで読む 魯迅から莫言へーシナジーのメタファーのために」(V2ソリューション)がある。 論文には「論理文法の基礎−主要部駆動句構造文法のドイツ語への適用」、「人文科学から見た技術文の翻訳技法」、「サピアの『言語』と魯迅の『阿Q正伝』−魯迅とカオス」などがある。 学術関連表彰 栄誉証書 文献学 南京農業大学(2017年)、大連外国語大学(2017年)
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