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2018年07月21日

Study to make a database of “Sansho the Bailiff of Ogai Mori” 3

2.2 Training of synergy
  
 I consider combination ensembles as a form of training of synergy because the research object of synergy consists from various combinations. For example, a movement synergy consists in many combinations like opening or closing the hand or flexing or extending the elbow and so on. Therefore, I will make various combinations for synergic research. In this paper, I will examine the following three steps as the process of forming combinations.

A Synergic combinations

 This group includes for example; society and system, society and welfare, law and technology (patent), management and engineering, financial engineering, software and hardware, medical and counseling, culture and nourishment, and arts and information (corpus, parser, translation memory, quantitative linguistics and literature and database) and so on. To do a Model L for arts and science, I select one of the above mentioned combinations. This is the first stage of synergic effect.

B Thematic combinations

 One needs to make many combinations such as; humanity and brain science, micro and macro, contrastive linguistics or literature and comparative linguistics or literature, the East and the West etc., to make a theme leading to Model L. Micro means any major subject and macro regards the global scale and the shift of format as the evaluation item because the condition falls under everyone even if one majors in any subjects. For synergic study, it is important to maintain a fine balance.
 “Thomas Mann and fuzzy” is the combination of German and artificial intelligence and “Luxun and chaos” is the combination of Chinese and memory or mental disorder. There are the combinations of Western and Eastern studies or roman and novels. The combination of literature and calculating such as logic and statistics is based on such accommodation.

C Analytic combinations

 Moreover, in order to exhaustively analyze the selected themes, I would have to further formulate combinations. I will devise a way to create categories, such as bottom up and top down, theory and practice, general and special, linguistic and non-verbal information, strong and weak and so on.

花村嘉英(2017)「森鴎外の『山椒大夫』のデータベース化とその分析」より英訳 translated by Yoshihisa Hanamura
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花村嘉英
花村嘉英(はなむら よしひさ) 1961年生まれ、立教大学大学院文学研究科博士後期課程(ドイツ語学専攻)在学中に渡独。 1989年からドイツ・チュービンゲン大学に留学し、同大大学院新文献学部博士課程でドイツ語学・言語学(意味論)を専攻。帰国後、技術文(ドイツ語、英語)の機械翻訳に従事する。 2009年より中国の大学で日本語を教える傍ら、比較言語学(ドイツ語、英語、中国語、日本語)、文体論、シナジー論、翻訳学の研究を進める。テーマは、データベースを作成するテキスト共生に基づいたマクロの文学分析である。 著書に「計算文学入門−Thomas Mannのイロニーはファジィ推論といえるのか?」(新風舎:出版証明書付)、「从认知语言学的角度浅析鲁迅作品−魯迅をシナジーで読む」(華東理工大学出版社)、「日本語教育のためのプログラム−中国語話者向けの教授法から森鴎外のデータベースまで(日语教育计划书−面向中国人的日语教学法与森鸥外小说的数据库应用)」南京東南大学出版社、「从认知语言学的角度浅析纳丁・戈迪默-ナディン・ゴーディマと意欲」華東理工大学出版社、「計算文学入門(改訂版)−シナジーのメタファーの原点を探る」(V2ソリューション)、「小説をシナジーで読む 魯迅から莫言へーシナジーのメタファーのために」(V2ソリューション)がある。 論文には「論理文法の基礎−主要部駆動句構造文法のドイツ語への適用」、「人文科学から見た技術文の翻訳技法」、「サピアの『言語』と魯迅の『阿Q正伝』−魯迅とカオス」などがある。 学術関連表彰 栄誉証書 文献学 南京農業大学(2017年)、大連外国語大学(2017年)
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