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2019年02月11日

Synergic metaphor viewed from “Snow Country” of Yasunari Kawabata - from “Nothingness and Creation” to “object achievement type cognitive development”4

4 Cognitive development type robotics

 Conventional robotics set out as the coalescence between intelligence and body. But it is hard to fit in, therefore one would conclude that such a robot acts and learns by itself in the design stage. This is so-called cognitive development type robotics.
 Hanamura (2019)explains that cognitive development type robotics is the dynamic intelligence that initially starts with an incomplete robot (intelligence and body), and then lets the robot develop this from communication and behavior.
 Cognitive development robots start with undeveloped intelligence and body, and team up with objective achievement type robots. For example, a cleaning robot doesn’t understand at first where a room gets dusty. But, by cleaning repeatedly, the robot learns that the room gets dusty under the sofa. Then when it moves there, the suction action commences automatically.
 In Kawabata’s “Snow Country”, the nothingness that sublates by combining with love is an uneducated intelligence and love is the active body, and they disallow each other and develop into a higher unity. The unity is an affection which Kawabata wrote gratefully, and it combines with objective achievement type AI. Love is to appreciate and hold near and dear, for example, a love of study or embracement of man and woman or parent and child, and an affection is the heart to give someone their love.
 A main character originally exists as substance and there is an individual that Kawabata molds the main character and gradually shapes him. This is his creation. I will research the substance and the individual which Kawabata pursued, while associating the facial expressions read from “Snow Country”. The facial expression is used in every roman letter when explaining the characters, and it is compatible with the input and output of a facial system besides sense organs (five senses) receiving information from the external world.

花村嘉英(2019)「川端康成の「雪国」から見えてくるシナジーのメタファーとは−『無と創造』から『目的達成型の認知発達』へ」より translated by Yoshihisa Hanamura
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花村嘉英
花村嘉英(はなむら よしひさ) 1961年生まれ、立教大学大学院文学研究科博士後期課程(ドイツ語学専攻)在学中に渡独。 1989年からドイツ・チュービンゲン大学に留学し、同大大学院新文献学部博士課程でドイツ語学・言語学(意味論)を専攻。帰国後、技術文(ドイツ語、英語)の機械翻訳に従事する。 2009年より中国の大学で日本語を教える傍ら、比較言語学(ドイツ語、英語、中国語、日本語)、文体論、シナジー論、翻訳学の研究を進める。テーマは、データベースを作成するテキスト共生に基づいたマクロの文学分析である。 著書に「計算文学入門−Thomas Mannのイロニーはファジィ推論といえるのか?」(新風舎:出版証明書付)、「从认知语言学的角度浅析鲁迅作品−魯迅をシナジーで読む」(華東理工大学出版社)、「日本語教育のためのプログラム−中国語話者向けの教授法から森鴎外のデータベースまで(日语教育计划书−面向中国人的日语教学法与森鸥外小说的数据库应用)」南京東南大学出版社、「从认知语言学的角度浅析纳丁・戈迪默-ナディン・ゴーディマと意欲」華東理工大学出版社、「計算文学入門(改訂版)−シナジーのメタファーの原点を探る」(V2ソリューション)、「小説をシナジーで読む 魯迅から莫言へーシナジーのメタファーのために」(V2ソリューション)がある。 論文には「論理文法の基礎−主要部駆動句構造文法のドイツ語への適用」、「人文科学から見た技術文の翻訳技法」、「サピアの『言語』と魯迅の『阿Q正伝』−魯迅とカオス」などがある。 学術関連表彰 栄誉証書 文献学 南京農業大学(2017年)、大連外国語大学(2017年)
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