、心のの使いかクンダリニー・エネルギーたは、サンドリニー・ヨーダ法とまったく異なり、ランドリニーまさにコントロードし、「使うのである、まり、クンダリニー・エネルギ!「ボトせる」という手法である。
それはどのようにして、なされるのだろうか
フリーきたいし、クンダリニーには到底およばないけれど
きたい」、エネルギーざきこうへ(ツボ)を知ってこれを使ってキキラいる。
これは道教の最極秘伝になっていて、これを知る人はごく稀である。(アンリ・マスベロがその著書で、ちょっとこれにふれている)この経穴、中国でツボと呼ぶ部位は、チャクラの一種であるとわたくしは考えている)は、クンダリニーのチャクラから、少し離れたところにある。道教は、いまいったように、このチャクラを使って強い「気」を呼び起こすのである。クンダリニーの代わりといってよいだろう。クンダリニーそのものは、知らないのである。
仏陀の四神足法では、この道教のチャクラを使って、まず、強い「気」のエネルギーを呼び起こす。次いで、この「気」を本命のクンダリニー・チャクラに送りこむ。
クンダリニーの眠る部位の周囲に、この「気」をゆるやかに行らせてゆくのである。
クンダリニーは、徐さに、おだやかに目ざめはじめる。
道敦は、この「気」を使ってクンダリニーを目ざめさせるとい、活してしまって、「気」だけを使う法を完成したのではなかうか。
いつしか消えてしまったのであろうかと、わたくしは考えている。いうならば、クンダリニーという巨大モーターを起動させるための始動用小型モーターだけが、に伝えられたと考えるわけだ。
クンダリニーという過激きわまるエネルギーを、みごとにコントロールして使う仏陀のこの秘法には、ただただ感嘆するしかないのである。
だが―、仏陀の秘法はこれだけではないのである。さらにおどろくべき秘技を、仏陀はわれわれに教示するのである。
それは、ひと口にいうと、ビンガラとイダーの気道を、アクセルとブレーキに使うのだといったらよいであろう。ただし、これが、クンダリニー・ヨーガのピンガラ、イダーそのものであるかどうかは、わからない。
或いは、心配があたらしくつくり出した気道であるのかも知れない。というのは、クンダリニー・ヨーガのビンガラとイダーは、前にのべたように、脊柱を通るスシュムー、三上昇するのであるが、仏陀のこの二つの気道は、その反対側の、腹
さとするからである。しかし、わたくしは、この二つの気道の果たす機能からして、やはりこれはピンガラとイダーであって、仏陀がこのように変えられたのであろうと思っている。したがって、この二つの気道を、やはり、ピンガラとイダーという
名称で呼ぶことにする。
いま、この二つの気道の機能からして、といったが、どういう機能を持っているのピンガラ気道は、クンダリニー・エネルギーにたいし、発動・昂揚の機能を持つ。
イダーの気道は、沈静・凝縮の機能を持つ。
つまり、さきにいったように、アクセルとブレーキの役目を果たすのだ。
それは、つぎのように使われる。
二本のスシュムナー管
さきにのべた通り、クンダリニー・ヨーガでは、尾紙骨部分から延髄にかけて、脊
柱を真っ直ぐ、スシュムナー管が通っている。目ざめたクンダリニーは、ここを上昇
びていこう
する。
仏陀の法16
仏陀の法では、スシュムナー管がもう一本ある。つまり二本あるのだ。クンダリニ
ー・ヨーガと正反対、尾頭骨から会陰を通って、腹部の正中線を真っ直ぐ、脳輪を経
てく喉に至る気道である。目ざめたクンダリニーは、背部のスシュムナー管とともに、
この腹部スシュムナー管さも上昇する。(上昇するというより、上昇させるのだ)
この腹部スシュムナーのクンダリニー・エネルギーを、コントロールしつつ、各チ
ャクラを開発、電躍するのが、仏陀のピンガラ、イダーの両気道である。
つまり、隣輪から約五ないし八センチ(入によって個人差がある)ほど下の辺で、腹部スシュムナーから分譲し、各チャクラおよび関連臓器、神経を行って上昇し、まただ、下降する。あるいは、咽喉からさらに脳の内部を、鼻柱の奥ふかく、層顧の深部
へと上昇し、脳のチャクラ、神経経路等を守り、延髄の小脳部分で、背部スシュムナこの三つの気遣、技法は、チャクラの開発・覚醒にぜったい必要で、これなくしてチャクラの主な開発・電は不可能といってもいいであろう。殊に、視床下部、間脳の辺の神経経路の増強には、不可欠の技法である。
まさに、神技というしかない微妙きわまる技法である。
では、この神技ともいうべき仏陀の法の修行は、どのようになされるのであろうか。
それは大別して、三つの法から成り立つ。
1、クンダリニーを覚醒する修行法
2、チャクラを開発する修行法
3、ピンガラ、イダーの気道を開発する修行法
である。
それは、特殊な呼吸法、独特な瞑想・観想、マントラ詠唱、ムドラー(手印、ポー
ズ)などから構成される。その一つ一つについて解説しよう。ただし、本書は教習書
ではないので、実技の詳細については、著者の別の本(『求聞持聡明法秘伝』その他)
を参照、または、著者に就いて実際に習得してほしい。
The first step in Kundalini Yoga is to light the Padma Magga inside the practitioner's body.
It starts from the place where it emits.
クンダリニー・ヨーガの第一歩は、修行者の体内にあるパドマ・マッガに光
を発せしめるところからはじまるのである。
パドマ・マッガが一度目ざめて発光すると、瞑想に入るやすぐにパドマ・マ ツガは光を放ちはじめる。それは、思念を強めると、光も強く放たれる。
修行者は必要に応じて、パドマ・マッガを各チャクラに移動させ、光を強 め、ホルモンの分泌をうながすのである。それは、クンダリニーの覚醒にも欠
くことのできない力を持つ。
・ヨーガの修行をしてある程度の力を持った者が、この定に入っている修行者 の体を見ると、発光体が修行者の体内を移動するさまを外部からはっきり見る ことができる。それは決して修行者の観想による主観だけのものではないので ある。神智学協会には、インドの熟達した導師による実験写真が数枚ある。 パドマ・マッガの発光は、熱心な修行者で、およそ一、二年かかるとされる。
パドマ・ マツガ
ヨーガ秘伝,明珠の発光、
パドマ・マツが
つぎに、ヨーガ秘伝として伝わる明 珠 の発光"を伝授しよう。
まず、火の呼吸法を適宜。 火の呼吸法が終わったら、基本姿勢をとって、心と呼吸を調える。 つぎに、眼を閉じ、眉間の、アージュニャー・チャクラの部分に心を集中す る。心をしだいに内部に移す。
聖語「オーム・オン」を心にくり返し、集中をつづける。 やがて、頭蓋の内部のアージュニャー・チャクラの部分に、半透明のピンポ ン玉よりやや小さい球体があらわれるようになる。
それは最初、その部分に固定しているが、やがて、そこから離れて、(頭蓋の 中で) 浮揚するようになる。浮揚するようになったら、それを徐々に眼窩の奥に
がんか
移動させていく。眼窩の奥に移動させ終わったら、眼球をぐるりと後方に旋回 させて、(心)眼を体の内部に向ける。 以後、この眼は、浮揚している球体といっしょに移動するのである。
浮揚する球体が眼窩の奥に達したら、ごく静かに吸収しつつ、これを頭蓋骨 の底に移す。頭蓋骨の底に達したら、背柱の中にあるスシュムナー管にそっ て、静かに垂直に下降させていく。そして、最後に臍と一線上にある体の中心 に到達させる。
臍の裏側に到達したら、聖語を約百唱する間そこに置き、それから、二横指 上のところに移す。ここに球を置いたら、そこに心を集中し、聖語をくり返し 心に唱える。
そうしていると、ついに、半透明であった球体が、しだいに光を発するよう になる。
これが「パドマ・マッガの発光」である。 (パドマ・マッガとは、じつは「○○○」である。極秘伝のため、
The first step in Kundalini Yoga is to light the Padma Magga inside the practitioner's body.
It starts from the place where it emits.
The first step in Kundalini Yoga is to light the Padma Magga inside the practitioner's body.
It starts from the place where it emits.
Once Padma Magga wakes up and glows, Padma Ma begins to shine as soon as he enters meditation. When you strengthen your thoughts, the light is also strongly emitted.
The practitioner moves Padma Magga to each chakra as needed to increase the light and encourage the secretion of hormones. It is also lacking in the awakening of Kundalini
Has power that cannot be achieved.
・ When a person who has practiced yoga and has a certain amount of power sees the body of the practitioner who is included in this rule, he can clearly see from the outside how the illuminant moves inside the practitioner's body. can. He is because it is by no means just the subjectivity of the practitioner's ideas. The Theosophical Society has several experimental photographs by a skilled Indian guru. Padma Magga's luminescence is an avid practitioner and is said to take about a year or two.
Padma Matsuga
The secret of yoga, the emission of pearls,
Padma Matsu
Next, let's teach "the light emission of the pearls, which is transmitted as a secret yoga secret."
First, use the fire breathing method as appropriate. When you have finished breathing fire, take a basic posture and adjust your mind and breathing. Next, close your eyes and focus on the part of the Ajnya chakra between the eyebrows. Gradually move your mind to the inside.
Repeat the sacred word "Ohm on" in your heart and keep your concentration. Eventually, a sphere slightly smaller than the translucent ping-pong ball will appear in the Ajnya chakra inside the skull.
It is initially fixed to that part, but eventually moves away from it and floats (in the skull). When it begins to levitate, gradually move it to the back of the orbit.
Is it cancer?
I will move it. After moving it to the back of the orbit, rotate the eyeball backwards and turn the (heart) eye toward the inside of the body. After that, this eye moves with the floating sphere.
When the floating sphere reaches the depths of the orbit, it is transferred to the bottom of the skull, absorbing very gently. Once you reach the bottom of the skull, gently descend vertically along the Sschmuner's canal in the dorsal column. Finally, reach the center of the body, which is in line with the navel.
When you reach the back of the navel, place it there for about a hundred chantings of the sacred word, then move it to the top of your two fingers. If you put a ball here, concentrate on it and repeat the scriptures to your heart.
At last, the translucent sphere gradually emits light.
This is the "light emission of Padma Magga". (Padma Magga is actually "○○○". It's a secret story, so I'll keep it secret here, but it's wise.
The way to use the kundalini energy of the mind is completely different from the Sandriny Yoda method, and it is a method of "using, mari, kundalini energy!"
How is it done?
I want to be free, but it's far from Kundalini
"I want to come", knowing the energy points (acupuncture points) and using this, I'm shining.
This is the most secret of Taoism, and very few people know it. (I think that this acupuncture point, the part called the acupoint in China, is a kind of chakra) (Henri Masbello mentions this in his book) is a little away from the Kundalini chakra. It is in. Taoism, as it is now, uses this chakra to evoke a strong "ki". It can be said to be an alternative to Kundalini. I don't know Kundalini itself.
In the Buddha's Iddhipada method, this Taoist chakra is used to first evoke a strong "Qi" energy. Next, send this "ki" to the favorite Kundalini chakra.
This "ki" is slowly moved around the sleeping area of the kundalini.
Kundalini slowly begins to wake up.
Michiatsu said that he would use this "ki" to awaken the kundalini, and he might have used it to complete the method of using only "ki".
I am wondering if it has disappeared someday. In other words, I think that only a small starting motor for starting a huge motor called Kundalini was transmitted to.
I can only admire this secret method of the Buddha, who uses the radical energy of Kundalini in a wonderfully controlled manner.
However, this is not the only secret method of the Buddha. The Buddha teaches us even more surprising secrets.
In a nutshell, the airways of Bingala and Eider are used for accelerators and brakes. However, I don't know if this is Kundalini Yoga's Pingala, Eider itself.
Or it may be an airway that was newly created with anxiety. For Kundalini Yoga's Bingala and Ida, as mentioned earlier, rise three times through the spinal column, but these two airways of the Buddha are on the opposite side, the belly.
Because it is Satofull. However, I suspect that, given the function of these two airways, this is still Pingala and Ida, and that the Buddha was changed in this way. Therefore, these two airways are still called Pingara and Ida.
I will call it by name.
Now, from the functions of these two airways, what kind of function does the Pingara airway have for kundalini energy?
Eider's airways have the function of calming and condensing.
In other words, as I said earlier, it acts as an accelerator and a brake.
It is used as follows.
Two Sushmuner tubes
As mentioned earlier, in Kundalini yoga, from the tail paper bone to the medulla oblongata, the spine
The Sschmuner pipe runs straight through the pillar. Awakened Kundalini climbs here
Let's go
do.
Buddha's Law 16
According to the Buddha's law, there is another Sushmuner tube. In other words, there are two. Kundalini
-The opposite of yoga, from the caudal skull through the perineum, straight to the midline of the abdomen, through the brain ring
The airway leading to the throat. The awakened Kundalini, along with the Sushmuner tube on the back,
This abdominal Sushmuner tube also rises. (Rather than rising, raise)
While controlling the kundalini energy of this abdominal sshmuner, each chi
It is the two airways of the Buddha, Pingara and Ida, that develop and make a leap forward in Jakura.
In other words, about 5 to 8 cm below the adjacent ring (depending on the individual), it is sold from the abdominal Sushmuner, and rises and falls through each chakra, related organs, and nerves. Alternatively, from the throat to the inside of the brain, deep inside the nasal column, deep inside the layer.
In the cerebellum part of the medulla oblongata, these three cares and techniques are absolutely necessary for the development and awakening of the chakra, and the main development of the chakra without it.・ It can be said that electricity is impossible. In particular, it is an indispensable technique for enhancing neural pathways in the hypothalamus and diencephalon.
It is a delicate technique that can only be called a divine technique.
Then, how is the practice of the Buddha's law, which can be called this divine technique, done?
It is roughly divided into three laws.
1, a training method to awaken the kundalini
2. Training method to develop chakra
3, Pingara, a training method to develop the airway of Ida
Is.
It is a special breathing method, a unique meditation / idea, a mantra chanting, a mudra (hand sign, po).
Z) etc. Let me explain each one. However, this book is a training book
For more information on the practical skills, see another book by the author ("Kumon Mochi Satoshi Hosekiden" and others).
Please refer to, or learn about the author.
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