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2021年01月06日

Buddha  Training for the dissolution of the cause and the Buddha  因縁解脱・戌仏のための修行

この「梵行」というのが、因縁解脱・戌仏のための修行なのです。では、梵行とはなにか。

それは、
きよめること

たかめること
の行です。

まず、きよめる行とは、自分の、身.心・霊の三境にわたって、浄化してゆく行です。
具体的にいいますと、ヽ


この経文のなかに、「梵行すでに立ち、所作すでにがし」そうしてもう輪廻転生の献の中か
ら脱して未来の生は滅してしまった、とあります。この「梵行}というのが、それなのです。
この‘「梵行」というのが、因縁解説・成仏のための修行なのです。
では、梵行とはなにか。

それは、

きよめること たかめること
の行です。

まず、きよめる行とは、自分の、身・心`・霊の三境にわたって、浄化てゆく行です。
具体的にいいますと、ト              j
l八前生から持ちこしているところの、身体の悪しき業を浄化する。
2、前生からのこころの悪しき業、すなわち煩悩を浄化する。
3、不成仏霊や霊障を浄化して、霊的存在としての自分を浄化する、以上がきよめる行です。

これにたいし、高める行とは、徳を積んで、福を身につける行です。
わるい因縁を持つひとほど不徳で、徳がない。いや、徳がないから、わるい因縁を持って苦しむわけです。
できるかぎり徳を積んで、自分を高めなければいけない。因縁解脱の窮極は、自分自身、仏陀になるということです。徳なくして仏陀になれますか? わかりきったことではありませんが。なんとしてでも徳を積まなければいけない。しかし、いくら徳を積みたくても、身・心・霊の三業の悪因縁をきよめなければ、徳などとうてい希めるものでない。

不徳のものほど、すべてにおいて低いのです。精神的にも、霊的にも低い。徳のあるひとを、’高徳のひと’と申します。’徳が高い’というでしょう。徳のないものほど、人間が低では、きよめる行、高める行、つまり、浄化の行と積徳の行を、どのようにしてすすめてい
`つ¨たらよいのか? むずかしいことです。

それを、だれでもができるように編成したのが、因縁解脱準訳尊千座行あります。

This "Brahmacharya" is a training for the liberation of the cause and the Buddha. So what is Brahmacharya?

that is,
Cleansing

To stiffen
It is a line of.

First of all, the cleansing line is the line that purifies your body, mind, and spirit.
Specifically, ヽ
..

In this sutra, "I've already stood up, and I've already peeled off my actions."
It is said that the future life has disappeared. That is what this "Brahmachaarya" is.
This ‘“ Bonko ”is a training for the explanation of the cause and the Buddhahood.
Then, what is Brahmacharya?

that is,

Cleansing and warming
It is a line of.

First of all, the cleansing line is the line that purifies your body, mind, and spirit.
To be more specific, to j
l Purify the bad work of the body that has been brought in from the previous life.
2. Purify the bad karma from the previous life, that is, the worldly desires.
3. Purify the unborn Buddhahood spirits and spiritual disorders, and purify yourself as a spiritual being.

On the other hand, the line that enhances is the line that accumulates virtue and acquires good fortune.
It is as unscrupulous as a person with a bad connection and has no virtue. No, because there is no virtue, we suffer with a bad connection.
You must improve yourself by accumulating virtue as much as possible. The hardest part of breaking the ties is to become a Buddha yourself. Can I become a Buddha without virtue? It's not obvious. You have to accumulate virtue at all costs. However, no matter how much virtue you want to accumulate, virtue is not rare unless you cleanse the bad causes of the three works of body, mind, and spirit.

The more unscrupulous it is, the lower it is in everything. It is low both mentally and spiritually. A person with virtue is called a person with high virtue. It will be called "high virtue". The less virtuous, the lower the human being, the lower the cleansing line, the enhancing line, that is, the purifying line and the product line.
What should I do? It's difficult.

It was organized so that anyone could do it.

 
posted by gomabon at 15:30| Comment(0) | TrackBack(0) | 仏教
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