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2013年04月29日

Googleがニュースのストリーミングサービスを行うのか?(当サイトではアフィリエイトプログラムを利用して商品を紹介しています。)

BBCより。Google acquires news stream service Wavii
http://www.bbc.co.uk/news/technology-22275340
Google has acquired news stream service Wavii for an estimated $30m (£18m).

Wavii, which was launched last year, offers customised news feed to users, summarising news stories, tweets and blogs related to their interests.

Apple had also been keen to buy the start-up. According to reports, it wanted to incorporate the technology in the Siri function of its devices.

Last month, Yahoo acquired a news summarisation app, Summly, for "dozens of millions" of pounds.

Yahoo subsequently added the facility to its iPhone app earlier this week.

Neither Google or Wavii have revealed the price of the deal, but most reports say it was about $30m.

Wavii was created by engineers who previously worked for Amazon and Microsoft and offers services via the web or as a smartphone app.

It is closely integrated with Facebook. That may change since the social network competes against Google+.
'Structured feed'

According to its website, Wavii claims that the basic idea behind its service is to summarise everything that users care about into a customised news feed on the lines of a Facebook wall.

"We knew that we really liked what Facebook did… clearly summarizing everything our friends are doing into a simple, structured feed, and adding in related events and photos," it explains.

"Why can't we get all of our news that way?

3000万ドルでの買収。
このサービスのベースはユーザーが気にかけているすべてのニュースの要約をしてフェイスブックに載せるということからだという。
ニュースはそれでいいんじゃないか?というようなこと。
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2013年04月28日

LINEによりトラブル急増であれば、要注意アプリと言えよう(当サイトではアフィリエイトプログラムを利用して商品を紹介しています。)

サクラサイトも出現!
急増するLINEトラブル トークを利用した詐欺、いじめ動画流出…
http://biz-journal.jp/2013/03/post_1761.html
問題が多いと思う。
赤字のまま上場というのも不自然。
バブルのような感じがするところ。

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2013年04月27日

現代自動車はトップも自殺した過去あり(当サイトではアフィリエイトプログラムを利用して商品を紹介しています。)

The Ageより。現代自動車のトップも自殺か、自殺の文化があるのかな。でも、よその国には関係ないので、自殺の手ほどきは拡散する理由にはならない。やめてもらいたい。単に削除すればいいという問題でもない。
http://www.theage.com.au/articles/2003/08/04/1059849337932.html
Suicide of Hyundai boss shocks nation
August 5 2003
By Jun Kwanwoo
Seoul

Picture: AFP
In heady days, Chung Mong-hun, far right, awaits champagne poured by the North's Kim Jong-il.

A senior executive of South Korea's Hyundai conglomerate leapt to his death from his office yesterday amid a probe into the secret transfer of millions of dollars by the Government to North Korea.

Chung Mong-hun, the chairman of Hyundai Asan Corp, fell from the 12th floor of Hyundai's headquarters in central Seoul after leaving several suicide notes, police said.

The 54-year-old son of Hyundai Group founder Chung Ju-yung was on trial for his alleged role in a scandal involving former South Korean president Kim Dae-jung's government, which is accused of sending millions of dollars to North Korea to secure a landmark inter-Korean summit.

北朝鮮への巨額送金問題ということ。
南と北と朝鮮の違いはないっていうことか?
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どのみち、ついていけない。

韓国企業は自殺方法を拡散する戦略でもあるようにしか思えない。(当サイトではアフィリエイトプログラムを利用して商品を紹介しています。)

韓国人の考えは全く理解ができない。現代自動車のコマーシャルで自殺方法を詳説。当然、抗議、削除。
http://www.carsuk.net/hyundai-suicide-advert-causes-a-rumpus/
Hyundai Suicide ‘Advert’ causes a rumpus
April 26, 2013 By Cars UK
An advert for the Hyundai ix35 FCEV showing a man failing to commit suicide because the FCEV emits only water has created a storm of condemnation for Hyundai.

Read more: http://www.carsuk.net/hyundai-suicide-advert-causes-a-rumpus/#ixzz2RcM5a7nf

これは、買ってはいけない、だろう。
この倫理観はありえない。
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現代自動車(ヒュンダイ)の呆れる倫理観、一般論としての自殺方法をコマーシャルで紹介!(当サイトではアフィリエイトプログラムを利用して商品を紹介しています。)

yahooが紹介しない韓国企業の醜態。
ix35 FCEVの驚くべき宣伝。
この発想には絶対に共感できないし、思いつきもしない。
韓国は信用出来ないと思っていたが、ここまでとは驚きだ。相互理解など無理。
Hyundai suicide bid car advert pulled after complaints
現代自動車が自殺できない車という宣伝を抗議から引っ込めた。−これが韓国人の倫理観というものだ。自動車の宣伝で、たとえその車が燃料電池車で水しか排出しないからといって、ドアをしててマフラーからチューブを回して、さあ、死にますよ、とやるのは、一般論としては自殺の仕方の解説ビデオ以外のなにものでもない。
このことを報じないyahoo、ということもしっかり記憶にとどめる必要があるだろう。
報道は、常に報じる側により偏向されている。
もちろん、このブログなんていうものも一個人の考えなのだが、マスコミが言っている、というふうに使われるマスコミも同様で、堂々と、韓国びいきだからこの記事は載せません、なんてことを言わないところは非常に不誠実極まりないが、それが、マスゴミというものだ。
どのマスコミもある程度はマスゴミなので、マスコミがいうから、という根拠なき会話は冗談のみにしようという、市民レベルでの対処が一番大事なのだ。
http://www.bbc.co.uk/news/uk-22303875
Carmaker Hyundai has apologised and pulled an online advert that depicted a man attempting to kill himself with exhaust fumes in its new model.

Hyundai said it "sincerely apologises for the offensive viral video".

The advert, highlighting the car's "100% water emissions", attracted complaints on social media sites.

Londoner Holly Brockwell, whose father killed himself inside a car in 1990, blogged about how she had felt "empty" and "sick" on seeing the advert.

On the blog, read thousands of times and published as an open letter to Hyundai and Innocean, the advertising agency which made the video, she wrote: "When your ad started to play... I began to shake.

"I shook so hard that I had to put down my drink before I spilt it. And then I started to cry."

The 27-year-old, of Streatham, south London, recalled how it had brought back memories of her father Geoff's death when she was five years old.
'Wanted dad'

"I remembered looking out of the window to see the police and ambulance, wondering what was happening," she wrote.

"I remember mum sitting me down to explain that daddy had gone to sleep and would not be waking up, and no, he wouldn't be able to take me to my friend's birthday party next week.

"No, he couldn't come back from heaven just for that day, but he would like to if he could. I remember finding out that he had died holding my sister's soft toy rabbit in his lap."

気分を害したひとは、この韓国企業を相手に訴えればよい。
非を認めて謝っているのだから金額の多寡はあろうが、議論の余地はない。
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このサイトでは主にYahoo!ニュース若しくはNHK WEB NEWSなどを見て、その日に起こった出来語で印象的なものについて取り上げています。また、記事を引用して、少しコメントすると
いう形で構成をしています。 残念ながらYahoo!などで引用をした記事は2週間程度など短期間で消されてしまうため、本文の引用を最低限することとしています(この辺りはBBCと違うところです)。 最近はインスタグラムやツイッターなどのSNSが普及しており、そこでニュースを見るという機会も増えていると思います。 ですがフェイクニュースも蔓延しており、特にSNSによる情報には正確さを欠くものが多いというのも現実です。しかし、そうしたSNSから簡単にコピペをしてニュースを配信するというマスコミも多く見られます。 そもそも主義主張を新聞社自身がしており、マスコミにウブな日本人、小・中学生などを惑わせているところがあり、マスコミの責任は重いのですが、マスコミによる自浄努力には多くを期待できないところです。 ?おかしいなと思ったことについては記事をピックアップして、コメントをするということでブログを続けていきたいと考えています。