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2024年02月13日

輪廻転生瞑想法 1  Reincarnation meditation method

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来世を迎える方法は瞑想法だけではない。 ほかにも、いくつか方法がある

輪廻転生瞑想法とともに、ぜひこれらの方法もあわせて実践することをお勧準尊の助けをいただく研究をおこなった。

わたくしは、「輪廻転生瞑想法」を発表するにあたり、「阿含経」をはじめとす いろいろな経典や文献を調べ、また霊視もおこない、輪廻転生についての研そして、その過程で、

「準尊はよい境界に輪廻転生することを助けてくださる仏さまである」

ということに気づいたのである。

準胝尊とは、阿含宗の本尊である真正仏舎利尊(仏舎利とは釈尊の御遺骨であ り、古来、生ける釈迦として尊崇される。「真正」とわざわざ銘打つのは、世に仏舎利と称されているもののほとんどは、蝋石の類であり、正真正銘の仏舎利はじつに稀 だからである)の化身で、準観音のことであるが、この観音さまは如来とし ての尊格を持たれており、準胝如来としてお祀りすることもある。

二世の大願の真意

何度もいっているように、 人間は死ねばそれで終わりではない。肉体が滅び も魂魄は残り、それがつぎの世に生まれ変わっていく。しかも、一度生まれ 変わればそれで終わりなのではなく、車の輪が廻るように何度も何度も生と死 くり返す。それで輪廻転生とよぶわけである。

ただし、かならずしも再び人間に生まれ変われるという保証はなく、生きて いるときの業しだいでは、馬や牛や豚などの家畜に生まれたり、犬や猫に生ま れ変わることもありうる。

どうせ生まれ変わるのならば、やはり人間に生まれ変わるのがよいと思うの が当然であろう。

では、ただ人間に生まれ変われたならば、果たしてそれだけで満足であろう か?

やはり、人として生まれ変わるのであれば、来世はできるだけ幸福な人間と して生まれていきたい、と思うはずである。

前述のように、その願いをかなえてくださるのが、準胝尊なのである。それ は阿含宗の信徒が毎日読誦している、「準胝観音経」に記されている。短いお経 であるから、まず全経文を読んでみよう。

 

「 功徳 こと無し。天上及び人間福を受くること仏の如く等し。此の如意珠に遇はば定 で無等等を得ん。若し我れ大悲の一人として二世の順を成ぜずんば我虚妄罪過のにして本覚に帰らず大悲を捨てん」この中に「二世の願を成ぜずんば」という部分があるが、これこそ、準胝が「人がよい境界へ転生するように助けてくださる仏さま」であることの文証 なのである。

さきほどものべたように、準胝尊は如意宝珠、つまり真正仏舎利尊の変化身 である。この尊は絶大な神通力を誇る二大龍王を眷属としてしたがえており、 この尊を心から信じて、心静かにそのご真言を読誦する者をあらゆる大難から 守り、悪因縁を解脱させ、さらにはあらゆる福徳を授けてくださる。

しかし、とくにすばらしいのは、さきにあげた「二世の願」を持つことであ る。二世とは現世と来世のことである。 準胝尊は現世と来世にわたってわたく したちを救う、という誓願を持っておられるのである。

わたくしはこれまで、「二世の願」とは現世で人々を因縁解脱(成仏)に導 き、現世だけで完全に解脱できなかった人は来世で因縁解脱を成就させるとい う誓願である、と単純に考えていた。しかし、もっと深い意味があると思いい たったのである。

つまり、来世での救いとは、来世で因縁解脱を成就するということだけではなく、よい境界の人間として来世へ生まれていく、という意味も含まれていた のである。

わたくしは今回、そのことをはっきりと認識した。

つまり、準胝尊の信仰には、つぎの三種類の選択肢があるわけである。 まず第一の選択肢は、「現世において最高の福徳を得て、さらにこの世におい て完全に解説を得て仏になる」というものである。

第二の選択肢は、「もう二度と生まれ変わりたくないと願う人は、死後に涅槃 (ニルヴァーナ)に入り、完全に生死輪廻の流れを絶つ」というものである。

最後の第三の選択肢は、「来世もよい境界に生まれ変わって幸福な人生を享受 したいと願う人は、その願いどおりの来世を迎えることができる」というもの である。

皆さんも、そのどれかを選んでおくとよいであろう。臨終を迎えてから選択

するのでは遅いのであるから。

来世はいまよりももっと幸運な人間に生まれて、幸福を享受したいという人 は第三の選択肢を選べばよろしい。また、もう輪廻転生などイヤだ 人生なん こりごりだという人は第二の選択肢を選べばよいだろう。どれを選んでも よいわけだからすばらしいのである。

二世にわたる救いの真言行

万が一にでも、死後に心細いことが起きたならば、すぐに準胝尊真言を唱え なさい。 準如来は現世と来世の二世にわたって成仏へ導いてくださる仏さま であるから、死後の世界でもかならず救ってくださる。

そのためには、生きているいまから準胝尊真言行をおこなうことが大切であ る。準胝尊真言は如意宝珠(文字どおり「意の如く宝を生み出す珠」。古来インドで は、この世界のどこかに、 如意宝珠があると信じられてきた。釈尊滅後、仏舎利を祀 り、祈りを込めたところ、つぎつぎと生じる霊験に、人々は仏陀の御遺骨こそ

 

Meditation is not the only way to welcome the afterlife. There are some other methods

I conducted research with the help of Kanjunson, who recommended that I practice these methods along with the reincarnation meditation method.

In order to publish my ``Reincarnation Meditation Method,'' I researched various sutras and literature written by him, including the ``Agon Sutra,'' and also conducted spiritual readings, and in the process, researched about reincarnation.

“Junior Venerables are Buddhas who help us reincarnate into good boundaries.”

That's what I realized.

Jun-eson is the main image of the Agon sect, the True Buddha Sharison (Buddha Sharison is the ashes of Shakyamuni Buddha, and since ancient times it has been revered as the living Buddha. The purpose of inscribing it as ``Genuine'' is because it is called Buddha Sharison in the world. Most of the statues that exist are of the Rouseki type, and authentic Buddha's relics are extremely rare), and are quasi-Kannon, but this Kannon has the dignity of a Tathagata and is quasi-Kannon. It is sometimes worshiped as the Buddha of Death.

The true meaning of the second generation's great wish

As I have said many times, when a person dies, it is not the end. When his body perishes, his soul remains, and it is reborn in the next world. Moreover, once we are reborn, that is not the end; we continue to live and die over and over again, like the wheels of a wheel turning. That is why it is called reincarnation.

However, there is no guarantee that they will be reincarnated as humans again, and depending on their karma during their lifetime, they may be reborn as livestock such as horses, cows, or pigs, or as dogs or cats.

It's natural for him to think that if he was going to be reborn anyway, it would be better to be reborn as a human.

So, if you were simply reborn as a human, would that be enough?

After all, if he were to be reborn as a human being, he would want to be born as the happiest person possible in his next life.

As mentioned above, the person who makes that wish come true is Jun Fuson. This is written in the ``Junkei Kannon Sutra,'' which is recited every day by members of the Agon sect. Since it is a short sutra, let's read the entire text first.

 

``Merit is nothing. Receiving heavenly and human blessings is the same as being a Buddha. If I am blessed with this Nyoi Bead, I will attain no merits. If I, as one of the great tragedies, will attain the order of the second generation.'' There is a part in this that says, ``Fulfill the wishes of the second generation,'' and this is exactly what Jun-Fei says, ``A person is a good boundary.'' This is proof that the Buddha is a Buddha who helps people to be reincarnated.

As mentioned earlier, the Quasi-Feison is the Nyoi Hoju, that is, the incarnation of the True Buddha's Sharizon. This deity is a follower of the two great dragon kings who boast tremendous divine power, and protects those who sincerely believe in this deity and recite its mantra in a calm manner from all kinds of troubles, frees them from bad fates, and even frees them from all kinds of troubles. He bestows blessings.

However, what is especially wonderful is that he has the aforementioned ``wish of the second generation''. Nisei refers to this life and the next life. He has a vow that he will save us both in this life and the next.

I have always believed that the ``Nisei Vow'' is a vow to lead people to liberation from their karma (reaching Buddhahood) in this life, and for those who cannot achieve complete liberation in this life to achieve liberation from their karma in the next life. , I simply thought. However, he thought there was a deeper meaning, so he did just that.

In other words, he believed that salvation in the next life did not only mean attaining liberation from one's fate in the next life, but also meant being born into the next life as a person with good boundaries.

I realized this clearly this time.

In other words, there are the following three options for the faith of a quasi-feeson. The first option is to ``obtain the highest blessings in this world, and furthermore, in this life, he will gain complete explanation and become a Buddha.''

The second option is that ``those who wish to never be reborn again enter Nirvana after death, and completely stop the cycle of life and death.''

The third and final option is that ``those who wish to be reborn with good boundaries in their next life and enjoy a happy life will be able to live their next life in accordance with their wishes.''

I think everyone should choose one of them. Choose after dying

Because it is too late to do so.

If you want to be born a more fortunate person than you are now and enjoy happiness in your next life, you should choose the third option. Also, if you don't want to reincarnate anymore and find life boring, you should choose the second option. Whichever he chooses is fine, which is great.

Mantra practice of salvation for two generations

In the unlikely event that something unsettling happens after death, he should immediately recite the mantra of ``Jibeison.'' Since the Quasi-Tathagata is the Buddha who guides you to Buddhahood in both this life and the next life, he will definitely save you even in the world after death.

To achieve this, it is important to practice the Mantra of Juseison from the moment you are alive. The Mantra of Junfuetun is Nyoi Hoju (literally, ``a bead that produces treasures like one's will''. In ancient India, it has been believed that there is a Nyoi Hoju somewhere in this world. After the death of Shakyamuni Buddha, Buddha's ashes were enshrined. As the people prayed, miraculous experiences occurred one after another, and they realized that the remains of the Buddha were indeed there.

 

 

 

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大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 
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