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2020年03月04日

The amount Shamata said, Shamata Visions   智額は、  シャマタを、「止智額は、  シャマタを」  ビパシュヤナーを、「観」

Brain and mind revolution meditation meditation

Ascetic monks. These two are laws that belong to the class of mystery.
な ん What are those two?
Shamata and Vipashyanah. Ascetic monks. After completing Shamata,
Will it embody
So, what kind of purpose, if only heart training, would embody? Any greed can be cut off. If you have studied Bipasjana, you will embody any purpose
Do you?修 Teach wisdom. So, if you have learned wisdom,
Will it embody? You can be cut off by any dumb.
The training monks. The greedy heart does not break. Wisdom spent in the unknown
I can't. Ascetic monks. In this way, leaving the greed causes the liberation of the mind.
And the liberation of wisdom comes from leaving the dawn. (Including Zao)
Shamatabi Pashyanah appears in the literature as a word meaning meditation
It comes after Buddha. In short, Yoga, Zanmai, Zen, Meditation
Shamatabi Pashjana means meditation, taking the meditation technique as it is
It may have been used as a word.
に This is a simple explanation of the meditation method of Shamatabi Pashjana.
There is one volume of "Taiko Dankan".
This is the expression of the third ancestor Tendai Taishi Chihoku (538-597) of Tendai, China.
The purpose of this method of meditation and the spirit of studying it was explained.
Satoshigaku is,
Shamata said,
Shamata
Visions
I translated it into Chinese.
This is a true translation and at the same time, through India, China and Japan,
Guidebooks written so kindly are rare. Various works of Zen Buddhism created later
All of this book, such as the method of writing and the meditation method of Buddhists, is used in this book.

脳と心革命瞑想瞑想

修行僧らよ。これらの二つは明知の部類に属する法である。
その二つとはなんであるか?
シャマタとビパシュヤナーである。修行僧らよ。シャマタを修したならば、
いかな体現すであろうか
では、心  修しかならば、いかなる目的を体現するであろうか? いかなる貪欲でも断ぜられるのである。ビパシュヤナーを修したならば、いかなる目的を体現するであろ
うか? 智慧を修するのである。では、智慧を修したならば、いかなる目的を
体現するであろうか? いかなる無明でも断ぜられるのである。
修行僧らよ。貪欲によごされた心は解脱しない。無明によごされた智慧は修
せられない。修行僧らよ。このように、貪欲を離れることから心の解脱が起こ
り、無明を離れることから智慧の解脱が起こるのである。(雑阿含経)
シャマタービパシュヤナーが瞑想を意味することばとして文献の上にあらわれて
くるのは、ブッダ以後である。要するに、ヨーガ、三昧、禅は、瞑想ぜんたいを
意味し、シャマタービパシュヤナーは、瞑想の技法をそのままとって、瞑想を意味
することばとして使われるようになったのであろう。
このシャマタービパシュヤナーの瞑想法を、わかりやすく解説したものに、『天
台小止観』一巻がある。
これは、中国天台の第三祖天台太師智頗(五三八〜五九七)があらわしたもの
で、この瞑想法の効用と、それを修する心がまえを説いたものである。
智額は、
シャマタを、「止智額は、
ビパシュヤナーを、「観」
と漢訳した。
これはまことに名訳であると同時に、インド、中国、日本を通じ、瞑想について
これほど懇切に書かれた指導書は稀である。のちにつくられた禅宗のいろいろな作
法書や、仏教諸派の瞑想法など、すべてこの『天台小止観』一巻が于本になってい
posted by gomabon at 16:06| Comment(0) | TrackBack(0) | 瞑想
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