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2024年06月02日

Synergic metaphor viewed from “Snow Country” of Yasunari Kawabata - from “Nothingness and Creation” to “object achievement type cognitive development”9

Excerpt from database
Training of Shamisen

A When Komako started playing the third song “Miyakodori”, Shimamura had no goose bumps and saw her face warmly and peacefully because the song was very soft. Her feelings were deep and physical.
Nothingness & creation 1, 1
(five sens)infomatic cognition 1 & facial expression (1+2) 2, 11
Artificial feelings & cognition development 1, 2

B Thin high nose seems to indicate some loneliness, but cheeks were vividly flushed, and seemed to be whispering as if I was here.
Nothingness & creation 1, 1
(five sens)infomatic cognition 1 & facial expression (1) 1, 3
Artificial feelings & cognition development 1, 2

C Beautiful moist puckered lips move in the light and even if she opens her mouth, it shrinks the lily soon, therefore it seems similar to her bodily charm.
Nothingness & creation 1, 1
(five sens)infomatic cognition 1 & facial expression (2) 1, 4
Artificial feelings & cognition development 1, 2

D Bare skin that has no powder and is translucent by liquor trade and is dyed by mountain color and hides bulbs like lily or onion looks well up to her neck and seems very clean.
Nothingness & creation 1, 1
(five sens)infomatic cognition 1 & facial expression (1) 1, 10
Artificial feelings & cognition development 2, 2

E She sat up and held herself ready, but looked unusually as a girl. At the end she played a new song “Urashima” in rehearsal from the music and Komako tucked string under the thread silently and broke her body.
Nothingness & creation 2, 1
(five sens)infomatic cognition 1 & facial expression (1+2) 2, 11
Artificial feelings & cognition development

花村嘉英(2019)「川端康成の「雪国」から見えてくるシナジーのメタファーとは−『無と創造』から『目的達成型の認知発達』へ」より translated by Yoshihisa Hanamura
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花村嘉英
花村嘉英(はなむら よしひさ) 1961年生まれ、立教大学大学院文学研究科博士後期課程(ドイツ語学専攻)在学中に渡独。 1989年からドイツ・チュービンゲン大学に留学し、同大大学院新文献学部博士課程でドイツ語学・言語学(意味論)を専攻。帰国後、技術文(ドイツ語、英語)の機械翻訳に従事する。 2009年より中国の大学で日本語を教える傍ら、比較言語学(ドイツ語、英語、中国語、日本語)、文体論、シナジー論、翻訳学の研究を進める。テーマは、データベースを作成するテキスト共生に基づいたマクロの文学分析である。 著書に「計算文学入門−Thomas Mannのイロニーはファジィ推論といえるのか?」(新風舎:出版証明書付)、「从认知语言学的角度浅析鲁迅作品−魯迅をシナジーで読む」(華東理工大学出版社)、「日本語教育のためのプログラム−中国語話者向けの教授法から森鴎外のデータベースまで(日语教育计划书−面向中国人的日语教学法与森鸥外小说的数据库应用)」南京東南大学出版社、「从认知语言学的角度浅析纳丁・戈迪默-ナディン・ゴーディマと意欲」華東理工大学出版社、「計算文学入門(改訂版)−シナジーのメタファーの原点を探る」(V2ソリューション)、「小説をシナジーで読む 魯迅から莫言へーシナジーのメタファーのために」(V2ソリューション)がある。 論文には「論理文法の基礎−主要部駆動句構造文法のドイツ語への適用」、「人文科学から見た技術文の翻訳技法」、「サピアの『言語』と魯迅の『阿Q正伝』−魯迅とカオス」などがある。 学術関連表彰 栄誉証書 文献学 南京農業大学(2017年)、大連外国語大学(2017年)
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