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2024年06月02日

Synergic metaphor viewed from “Snow Country” of Yasunari Kawabata - from “Nothingness and Creation” to “object achievement type cognitive development”8

5 Creation and analysis of database

 When creating the database for “Snow Country”, I arrange the relational columns as follows. The reading brain columns are arranged by syntax as; particle, tempus, voice and modus and as semantics delight, anger, sorrow and pleasure, five senses (1 eyesight, 2 hearing, 3 taste, 4 smell and 5 touch), behavior (ostension and metaphor), nothingness and creation (1 with, 2 without).
 Next, I will create a figure as the second column of informative cognition 1 (1 base and profile, 2 grouping). For example, 1 move eyebrows, 2 move eyelids, 3 move cheeks, 4 move lips, 5 open mouth, 6 move jaw, 7 breath heavy, 8 move nose, 9 move eyes (squinted eye, half-closed eyes, wink, blink), 10 flesh color (blush, go pale, sunburn, makeup), 11 neutral. I will combine the figure of facial expression with the five senses and informative cognitive 1.
 Moreover, Kawabata’s literature sees affection out of basic expression of feelings like astonishment, fear, anger and dislike as important. Therefore, the element of artificial feelings is 1 original point (nothingness + love → affection) and 2 creation (ideal type + processing → character). If love combines with nothingness to become affection or to make a character, synergic metaphor comes into effect by objective achievement of cognitive development.

(2)Signal flow of each scene in the database

syntax 1(particle)→ syntax 2(tempus, aspect)→ syntax 3(voice)→ syntax 4(modus)→ semantics 1(five senses)→ semantics 2(delight, anger, sorrow, pleasure)→ semantics 3(behavior)→ semantics 4(nothingness and creation)(the output of linguistic cognition is “nothingness and creation” and the input is informative cognition)→ medical information → informative cognition 1(the way to acquire the information)→ second column: facial expression → informative cognition 2(memory and learning)→ informative cognition 3(problem resolution)→ artificial feelings(1 affection 2 character)→ cognitive development(1 objective achievement 2 not so)→(the output of informative development).

花村嘉英(2019)「川端康成の「雪国」から見えてくるシナジーのメタファーとは−『無と創造』から『目的達成型の認知発達』へ」より translated by Yoshihisa Hanamura
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花村嘉英
花村嘉英(はなむら よしひさ) 1961年生まれ、立教大学大学院文学研究科博士後期課程(ドイツ語学専攻)在学中に渡独。 1989年からドイツ・チュービンゲン大学に留学し、同大大学院新文献学部博士課程でドイツ語学・言語学(意味論)を専攻。帰国後、技術文(ドイツ語、英語)の機械翻訳に従事する。 2009年より中国の大学で日本語を教える傍ら、比較言語学(ドイツ語、英語、中国語、日本語)、文体論、シナジー論、翻訳学の研究を進める。テーマは、データベースを作成するテキスト共生に基づいたマクロの文学分析である。 著書に「計算文学入門−Thomas Mannのイロニーはファジィ推論といえるのか?」(新風舎:出版証明書付)、「从认知语言学的角度浅析鲁迅作品−魯迅をシナジーで読む」(華東理工大学出版社)、「日本語教育のためのプログラム−中国語話者向けの教授法から森鴎外のデータベースまで(日语教育计划书−面向中国人的日语教学法与森鸥外小说的数据库应用)」南京東南大学出版社、「从认知语言学的角度浅析纳丁・戈迪默-ナディン・ゴーディマと意欲」華東理工大学出版社、「計算文学入門(改訂版)−シナジーのメタファーの原点を探る」(V2ソリューション)、「小説をシナジーで読む 魯迅から莫言へーシナジーのメタファーのために」(V2ソリューション)がある。 論文には「論理文法の基礎−主要部駆動句構造文法のドイツ語への適用」、「人文科学から見た技術文の翻訳技法」、「サピアの『言語』と魯迅の『阿Q正伝』−魯迅とカオス」などがある。 学術関連表彰 栄誉証書 文献学 南京農業大学(2017年)、大連外国語大学(2017年)
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