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2018年05月17日
January22〜26 in2018 I star from today. 「English diary 1」
January22〜26 in2018
I star from today. 「English diary 1」
〇Monday January 22
I will keep my diary in English every day.
I will study English for two hour every day.
Today there was a tea ceremony club of discipline, but there was two grade meeting.
〇Tuesday January 23
I will keep my diary in English every day.
There was 3-grade self-study supervision.
Although there was hesitate, I could spend blissfully without problems.
〇Wednesday January 24
I will keep my diary in English every day.
Today was cold though I did considerable work.
〇Thursday January 25
I will keep my diary in English every day.
I spend a lot of time studying the tea ceremony.
〇Friday January 26
I will keep my diary English every day.
There are third grade test but, I am so tired that I am not other work a lot.
I star from today. 「English diary 1」
〇Monday January 22
I will keep my diary in English every day.
I will study English for two hour every day.
Today there was a tea ceremony club of discipline, but there was two grade meeting.
〇Tuesday January 23
I will keep my diary in English every day.
There was 3-grade self-study supervision.
Although there was hesitate, I could spend blissfully without problems.
〇Wednesday January 24
I will keep my diary in English every day.
Today was cold though I did considerable work.
〇Thursday January 25
I will keep my diary in English every day.
I spend a lot of time studying the tea ceremony.
〇Friday January 26
I will keep my diary English every day.
There are third grade test but, I am so tired that I am not other work a lot.
タグ:Diary
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2018年05月16日
毎日英語で日記を付ける!I keep a diary in English every day
毎日英語で日記を付ける
日本で英語を習得するには、日常を英語化するのが1番。
日常を英語化する方法の1つが
→「英語で日記を付ける」
〇英語で日記
・覚えた英単語を出来るだけ入れる
・覚えた構文を使って英借文で英文を出来るだけ書く
・毎日付ける
・仕事の事を書く
・目標を書く
・思ったことを書く
・どうでもいい事でも書く
・毎日続くように文書の量は少量で
・書く内容にあまりルールをつくらない。
一番大事な事は
↓
「継続は力なり」
毎日習慣として継続していくことが一番大事です。
文量は少なく、書きたいことを書いていくだけです。
1週間分をまとめて、アップしていこうと考えています。
(英語訳)
I keep a diary in English every day.
In order to master English in Japan, it is No. 1 to convert everyday English.
One way to make daily English into English
→ "Add a diary in English"
〇 Diary in English
• Insert as many English words as you can remember
• Write English sentences as much as possible with English lesson using the memorized syntax
• Every day
• Write down on work
• Write a goal
• Write what you thought
• Write even if you do not care
• As the amount of documents is small in a quantity to keep it daily
• Do not make rules so much in the content to write.
The most important thing is
↓
"Continuation is power"
It is most important to continue as a habit every day.
The amount of writing is small, I just write what I want to write.
I am planning to upload it for a week.
日本で英語を習得するには、日常を英語化するのが1番。
日常を英語化する方法の1つが
→「英語で日記を付ける」
〇英語で日記
・覚えた英単語を出来るだけ入れる
・覚えた構文を使って英借文で英文を出来るだけ書く
・毎日付ける
・仕事の事を書く
・目標を書く
・思ったことを書く
・どうでもいい事でも書く
・毎日続くように文書の量は少量で
・書く内容にあまりルールをつくらない。
一番大事な事は
↓
「継続は力なり」
毎日習慣として継続していくことが一番大事です。
文量は少なく、書きたいことを書いていくだけです。
1週間分をまとめて、アップしていこうと考えています。
(英語訳)
I keep a diary in English every day.
In order to master English in Japan, it is No. 1 to convert everyday English.
One way to make daily English into English
→ "Add a diary in English"
〇 Diary in English
• Insert as many English words as you can remember
• Write English sentences as much as possible with English lesson using the memorized syntax
• Every day
• Write down on work
• Write a goal
• Write what you thought
• Write even if you do not care
• As the amount of documents is small in a quantity to keep it daily
• Do not make rules so much in the content to write.
The most important thing is
↓
"Continuation is power"
It is most important to continue as a habit every day.
The amount of writing is small, I just write what I want to write.
I am planning to upload it for a week.
タグ:Diary
2018年05月15日
英語を読む方法!外国人から直接学んだフォニックスとは
英語を読む方法!外国人から直接学んだフォニックスとは
以下がカナダに留学した時に仲良くなった外国人から教えてもらったフォニックスです。
〇フォニックスの読み方
a・ェア
b・ブ・「ぶ」―ぅ・ぶからぅを取る
c・ク・「く」―ぅ・くからぅをとる。笑いをこらえながら笑う・
d・ドゥッ
e・エ・横にひっぱって出す「え」
f・フ・「ふ」―ぅ・ふからぅを取る。声が無い音、したくちびる軽くかんで出す音
g・グ・「ぐ」―ぅ・ぐからぅを取る。Cで音付き
h・ハァ・寒い時に冷たい手を温める時の息
i・イ
j・ジェ
k・ク
l・ル・歯のうらに舌を軽くあて、弾きながら出す音
m・ム・きつめに国を結んで出す声
n・ヌ・口を閉じずにヌ
o・オ・オの口でア
p・プッ・「ぷ」―ぅ・ぷからぅを取る。bの声がない音
q・ク
r・ル・舌を喉の方までまるめて出す音
s・ス・「す」―ぅ・すからぅを取る。声を出さずに「す」という
t・トゥ・声を出さずに「d」の音
u・ア・低い声でア
v・ヴ・「ヴ」―ぅ・「f」の音に声がついている
w・ウ・ウォッチマンのウォの部分・口をとがらせる
x・ックス・クスをすごく早く言う
y・ィヤ
z・ズ
アルファベット26文字の基本的な音が分かれば、それに当てはめ、「cat」
は「キェアトゥ」と読めるようになります。
日本人がひらがなを覚える時に習う「50音」と似たもの、それが英語ではフォニックスというわけです。覚えておくと発音が良くなったり、知らない単語でもさらっと読めたりします。そもそも子供が覚えるルールなので、とても簡単です。
以下がカナダに留学した時に仲良くなった外国人から教えてもらったフォニックスです。
〇フォニックスの読み方
a・ェア
b・ブ・「ぶ」―ぅ・ぶからぅを取る
c・ク・「く」―ぅ・くからぅをとる。笑いをこらえながら笑う・
d・ドゥッ
e・エ・横にひっぱって出す「え」
f・フ・「ふ」―ぅ・ふからぅを取る。声が無い音、したくちびる軽くかんで出す音
g・グ・「ぐ」―ぅ・ぐからぅを取る。Cで音付き
h・ハァ・寒い時に冷たい手を温める時の息
i・イ
j・ジェ
k・ク
l・ル・歯のうらに舌を軽くあて、弾きながら出す音
m・ム・きつめに国を結んで出す声
n・ヌ・口を閉じずにヌ
o・オ・オの口でア
p・プッ・「ぷ」―ぅ・ぷからぅを取る。bの声がない音
q・ク
r・ル・舌を喉の方までまるめて出す音
s・ス・「す」―ぅ・すからぅを取る。声を出さずに「す」という
t・トゥ・声を出さずに「d」の音
u・ア・低い声でア
v・ヴ・「ヴ」―ぅ・「f」の音に声がついている
w・ウ・ウォッチマンのウォの部分・口をとがらせる
x・ックス・クスをすごく早く言う
y・ィヤ
z・ズ
アルファベット26文字の基本的な音が分かれば、それに当てはめ、「cat」
は「キェアトゥ」と読めるようになります。
日本人がひらがなを覚える時に習う「50音」と似たもの、それが英語ではフォニックスというわけです。覚えておくと発音が良くなったり、知らない単語でもさらっと読めたりします。そもそも子供が覚えるルールなので、とても簡単です。
タグ:フォニックス
2018年05月14日
簡単に英語が読めるようになる画期的な方法とは?What is a revolutionary way to easily read English?
簡単に英語が読めるようになる画期的な方法とは?
私自身、昔からとても疑問があった。それは、日本語の場合は「あいうえお」を覚えると、そのまま、読み書きの両方が出来るようになります。
(例)
いぬ→いぬは、いぬと読み、ひらがなでも、いぬと発音します。(例外も多少あるけど、あたりまえだよね!)
でも、英語はアルファベットを学んでも、読みと書きがほとんど連動されていない。(何も知らない時は意味不明だった。)
(例)
dog→読みは「ドゥオグ」です。アルファベットで読むと、「ディオゥジ」になります。ぜんぜん違いますよね。私自身中学校の事は意味が分からず、犬=「ドゥオグ」をアルファベットの「ディオゥジ」として丸暗記していました。dogの意味は犬、読み方は「ドゥオグ」、書き方はアルファベットのつづり「ディオゥジ」で覚えていました。
こんな覚え方では、とても暗記できるものではありません。なので、中学校時代の英語の成績は最悪でした。
その後、同級生の指摘で、英語の読みは、日本のローマ字によく似ている事に気がつきましたが、それでも、ローマ字読みと英語とでは大きな違いがありました。
英語は、読みと書きが違うのは、ある程度仕方のない事だと、なかばあきらめていました。(英語圏の人はどうしているのか疑問でした。)
しかし、本当は英語を読む方法があります。日本の学校教育では学ばないだけで、英語圏の子供たちは学校で学ぶそうです。(なぜ日本で学ばないか疑問です。)
大人になった後、カナダに短期留学する機会があり、その時はじめて、英語を読む方法、「フォニックス」を仲良くなった外国人に直接学びました。
「フォニックス」これが、英語を読む方法になります。
フォニックスを知れば、大部分の英語を読むことが出来る。
英語習得は、きれいな発音で英語を読めるようになることが最初の第一歩だと感じています。(私自身もフォニックスを習得後は劇的に英語力がアップしました。もっと早く知っていれば良かったと思います。)
What is a revolutionary way to easily read English?
I myself had a very doubt from long ago. In the case of Japanese, if you learn "AIUEOO", you will be able to do both reading and writing as it is.
(Example)
Dog → Dog reads as a dog, pronouncing hiragana as dog. (There are some exceptions, but it is obvious!)
However, even though English learned the alphabet, reading and writing are hardly linked. (It was meaningless when I did not know anything.)
(Example)
dog → The reading is "Duog". When reading with the alphabet, it becomes "Dioji". It is quite different. I did not understand the meaning of myself at junior high school, I memorized dog = "Duog" as alphabet "Dioji". I remembered the meaning of dog as a dog, the reading method as "Duog", and the way of writing as the spelling of the alphabet "Diozi".
With this way of remembering, it is not something you can memorize very much. So, the grade of English in junior high school days was the worst.
Later, as a classmate pointed out, I noticed that English reading was very similar to Japanese Roman alphabet, but still there was a big difference between Romaji reading and English.
In English, I found misunderstood that the reading and the writing are different from each other, it is unavoidable to some extent. (It was doubtful what the English-speaking people do.)
However, there is actually a way to read English. It is said that children in English-speaking countries will learn at school only by not learning Japanese school education. (It is doubt why you will not learn in Japan.)
After becoming an adult, I had the chance to study abroad in Canada for a short time, and for the first time I learned directly to a foreigner who got along with "Phonics" how to read English.
"Phonics" This is the way to read English.
Knowing Phonics, I can read most English.
I feel that acquiring English is the first step to start reading English with beautiful pronunciation. (I myself also improved English skills dramatically after I learned phonics. I hope I knew it sooner.
私自身、昔からとても疑問があった。それは、日本語の場合は「あいうえお」を覚えると、そのまま、読み書きの両方が出来るようになります。
(例)
いぬ→いぬは、いぬと読み、ひらがなでも、いぬと発音します。(例外も多少あるけど、あたりまえだよね!)
でも、英語はアルファベットを学んでも、読みと書きがほとんど連動されていない。(何も知らない時は意味不明だった。)
(例)
dog→読みは「ドゥオグ」です。アルファベットで読むと、「ディオゥジ」になります。ぜんぜん違いますよね。私自身中学校の事は意味が分からず、犬=「ドゥオグ」をアルファベットの「ディオゥジ」として丸暗記していました。dogの意味は犬、読み方は「ドゥオグ」、書き方はアルファベットのつづり「ディオゥジ」で覚えていました。
こんな覚え方では、とても暗記できるものではありません。なので、中学校時代の英語の成績は最悪でした。
その後、同級生の指摘で、英語の読みは、日本のローマ字によく似ている事に気がつきましたが、それでも、ローマ字読みと英語とでは大きな違いがありました。
英語は、読みと書きが違うのは、ある程度仕方のない事だと、なかばあきらめていました。(英語圏の人はどうしているのか疑問でした。)
しかし、本当は英語を読む方法があります。日本の学校教育では学ばないだけで、英語圏の子供たちは学校で学ぶそうです。(なぜ日本で学ばないか疑問です。)
大人になった後、カナダに短期留学する機会があり、その時はじめて、英語を読む方法、「フォニックス」を仲良くなった外国人に直接学びました。
「フォニックス」これが、英語を読む方法になります。
フォニックスを知れば、大部分の英語を読むことが出来る。
英語習得は、きれいな発音で英語を読めるようになることが最初の第一歩だと感じています。(私自身もフォニックスを習得後は劇的に英語力がアップしました。もっと早く知っていれば良かったと思います。)
What is a revolutionary way to easily read English?
I myself had a very doubt from long ago. In the case of Japanese, if you learn "AIUEOO", you will be able to do both reading and writing as it is.
(Example)
Dog → Dog reads as a dog, pronouncing hiragana as dog. (There are some exceptions, but it is obvious!)
However, even though English learned the alphabet, reading and writing are hardly linked. (It was meaningless when I did not know anything.)
(Example)
dog → The reading is "Duog". When reading with the alphabet, it becomes "Dioji". It is quite different. I did not understand the meaning of myself at junior high school, I memorized dog = "Duog" as alphabet "Dioji". I remembered the meaning of dog as a dog, the reading method as "Duog", and the way of writing as the spelling of the alphabet "Diozi".
With this way of remembering, it is not something you can memorize very much. So, the grade of English in junior high school days was the worst.
Later, as a classmate pointed out, I noticed that English reading was very similar to Japanese Roman alphabet, but still there was a big difference between Romaji reading and English.
In English, I found misunderstood that the reading and the writing are different from each other, it is unavoidable to some extent. (It was doubtful what the English-speaking people do.)
However, there is actually a way to read English. It is said that children in English-speaking countries will learn at school only by not learning Japanese school education. (It is doubt why you will not learn in Japan.)
After becoming an adult, I had the chance to study abroad in Canada for a short time, and for the first time I learned directly to a foreigner who got along with "Phonics" how to read English.
"Phonics" This is the way to read English.
Knowing Phonics, I can read most English.
I feel that acquiring English is the first step to start reading English with beautiful pronunciation. (I myself also improved English skills dramatically after I learned phonics. I hope I knew it sooner.
タグ:フォニックス
2018年05月13日
人気マンガ「ドラゴン桜」から学ぶこと!Learning from Popular Cartoon "Dragon Sakura"
人気マンガ「ドラゴン桜」から学ぶこと
人気受験マンガとして、「ドラゴン桜」がある。この漫画は、落ちこぼれの高校生が東京大学を目指して頑張る話です。
いっけんよくありがちな、話の物語ですが、深く読んでみると、奥が深い。
教員目線からも受験指導に役立つ知識が多々あります。
ドラゴン桜に登場した英語の勉強法を実践したいと思ます。
◎ドラゴン桜流英語術
・基礎的な重要構文を丸暗記する
・丸暗記した重要構文と覚えた英単語を使って英語の日記を付ける。
文法の参考書を時間をかけて勉強するよりも、基礎的な構文を丸暗記する方が、時間の短縮になる。
丸暗記した構文の文字を入れ替えるだけで、英語の文章を作ることができる。一気に英作文を作る能力を養う画期的な方法だと感じた。
勉強法
中学時代の重要構文が記載されている参考書を引っ張り出し、構文の暗記を開始した。それと並行して、英単語の学習も続けた。覚えた構文を使って、単語だけを入れ替え、できるだけ覚えた英単語を使って文章を数個作った。
意外と簡単に英語の文章が作れた。
例
He is so tired that he can not walk.
彼はとても疲れているので、歩くことができません。
これはso that(とても〜なので〜)の基本的な構文。
少し単語を入れ替えるだけで、英語の文章を作ることができます。
↓
I am so fine that I am going out.
私はとても元気なので、出かけるつもりです。
I am so rigorous that he quit the job.
私がとてもきびしいので彼は仕事を辞めた。
構文さえ丸暗記できれば、後は英単語を変えるだけで英文が作れることが実感できました。
この後は、基礎的な構文を暗記し、英単語を当てはめて英文を作成する練習を積めば、英語で文章を書けるようになると感じています。
Learning from Popular Cartoon "Dragon Sakura"
As a popular examinee comic, there is "Dragon cherry". This manga is a story that high-school students who are falling down try hard to aim for the University of Tokyo.
It is a story of a story that tends to be common a lot, but when you read it deeply, it is deep.
There are many knowledge useful for teaching exams also from the viewpoint of teachers.
I would like to practice the English study method that appeared in Dragon cherry blossoms.
◎ Dragon Sakuraguru English Procedure
• Memorize the fundamental important syntax
• Attach an English diary using English important words memorized by memorizing memorized important syntax.
Rather than studying grammar reference books over time, it is faster to memorize the basic syntax.
You can make English sentences by simply changing the letters of the memorized syntax. I felt it was a groundbreaking way to cultivate the ability to make English composition at once.
Study method
I pulled out a reference book that describes the important syntax of the junior high school days and started memorizing the syntax. In parallel with that, I also continued learning English words. Using the syntax I remembered, I exchanged only the words, and made several sentences using English words I remembered as much as possible.
It made unexpectedly easy English writing.
人気受験マンガとして、「ドラゴン桜」がある。この漫画は、落ちこぼれの高校生が東京大学を目指して頑張る話です。
いっけんよくありがちな、話の物語ですが、深く読んでみると、奥が深い。
教員目線からも受験指導に役立つ知識が多々あります。
ドラゴン桜に登場した英語の勉強法を実践したいと思ます。
◎ドラゴン桜流英語術
・基礎的な重要構文を丸暗記する
・丸暗記した重要構文と覚えた英単語を使って英語の日記を付ける。
文法の参考書を時間をかけて勉強するよりも、基礎的な構文を丸暗記する方が、時間の短縮になる。
丸暗記した構文の文字を入れ替えるだけで、英語の文章を作ることができる。一気に英作文を作る能力を養う画期的な方法だと感じた。
勉強法
中学時代の重要構文が記載されている参考書を引っ張り出し、構文の暗記を開始した。それと並行して、英単語の学習も続けた。覚えた構文を使って、単語だけを入れ替え、できるだけ覚えた英単語を使って文章を数個作った。
意外と簡単に英語の文章が作れた。
例
He is so tired that he can not walk.
彼はとても疲れているので、歩くことができません。
これはso that(とても〜なので〜)の基本的な構文。
少し単語を入れ替えるだけで、英語の文章を作ることができます。
↓
I am so fine that I am going out.
私はとても元気なので、出かけるつもりです。
I am so rigorous that he quit the job.
私がとてもきびしいので彼は仕事を辞めた。
構文さえ丸暗記できれば、後は英単語を変えるだけで英文が作れることが実感できました。
この後は、基礎的な構文を暗記し、英単語を当てはめて英文を作成する練習を積めば、英語で文章を書けるようになると感じています。
Learning from Popular Cartoon "Dragon Sakura"
As a popular examinee comic, there is "Dragon cherry". This manga is a story that high-school students who are falling down try hard to aim for the University of Tokyo.
It is a story of a story that tends to be common a lot, but when you read it deeply, it is deep.
There are many knowledge useful for teaching exams also from the viewpoint of teachers.
I would like to practice the English study method that appeared in Dragon cherry blossoms.
◎ Dragon Sakuraguru English Procedure
• Memorize the fundamental important syntax
• Attach an English diary using English important words memorized by memorizing memorized important syntax.
Rather than studying grammar reference books over time, it is faster to memorize the basic syntax.
You can make English sentences by simply changing the letters of the memorized syntax. I felt it was a groundbreaking way to cultivate the ability to make English composition at once.
Study method
I pulled out a reference book that describes the important syntax of the junior high school days and started memorizing the syntax. In parallel with that, I also continued learning English words. Using the syntax I remembered, I exchanged only the words, and made several sentences using English words I remembered as much as possible.
It made unexpectedly easy English writing.
タグ:ドラゴン桜
2018年05月12日
英語を習得する!To master English
英語を習得する
現在自分は、高等学校で社会科教員として、日々、歴史や公民の面白さを伝えております。そんな僕が畑違いの英語習得を目指します。まずは、英検2級、英語の教員免許、TOEC700点以上を目標に掲げました。
英語習得を思い立った理由
いろいろ理由はあるのですが、一番大きな理由は、日々の生活がマンネリ化していることかな。教員生活も早いもので、10年が越えてしまい、最近では自分が教員として何年働いたか分からなくなってしまいました。う〜ん!最近はゆううつでしかたないんですよね―。
そんな、マンネリ感たっぷりの生活に飽き飽きしている今日この頃、青年海外協力隊のシニアバージョンがあることを知りました。あこがれの海外生活へ向けての闘志が湧いてきたということです。
でも、世の中そんなに甘くなく、応募条件は英検2級以上が必要。英検2級をもっていないのなら、さっさと取得して応募しようと決意した次第です。必ず取る♪
To master English
Currently I am a social studies teacher at senior high school and communicate the fun of history and citizens day by day. Such aim aims at acquiring English in a field way. First of all, I set my goal for the English Proficiency Level 2, English teacher license, TOEC 700 or more.
Reason for thinking English acquisition
There are various reasons, but the biggest reason is that the daily lives are becoming mannered. The teacher's life is also fast, over ten years has passed, and recently I have lost track of how many years I have worked as a faculty member. Well! Recently I can not help being funny.
Today, I am tired of life full of sense of loneliness, I knew there was a senior version of the Japan Overseas Cooperation Volunteers around this time. It means that the fight for longing for overseas lives has come.
However, it is not that sweet in the world, and the application conditions require English proficiency grade 2 or higher. If you do not have Eiken Grade 2, I decided to get it and apply for it quickly. Always take ♪
現在自分は、高等学校で社会科教員として、日々、歴史や公民の面白さを伝えております。そんな僕が畑違いの英語習得を目指します。まずは、英検2級、英語の教員免許、TOEC700点以上を目標に掲げました。
英語習得を思い立った理由
いろいろ理由はあるのですが、一番大きな理由は、日々の生活がマンネリ化していることかな。教員生活も早いもので、10年が越えてしまい、最近では自分が教員として何年働いたか分からなくなってしまいました。う〜ん!最近はゆううつでしかたないんですよね―。
そんな、マンネリ感たっぷりの生活に飽き飽きしている今日この頃、青年海外協力隊のシニアバージョンがあることを知りました。あこがれの海外生活へ向けての闘志が湧いてきたということです。
でも、世の中そんなに甘くなく、応募条件は英検2級以上が必要。英検2級をもっていないのなら、さっさと取得して応募しようと決意した次第です。必ず取る♪
To master English
Currently I am a social studies teacher at senior high school and communicate the fun of history and citizens day by day. Such aim aims at acquiring English in a field way. First of all, I set my goal for the English Proficiency Level 2, English teacher license, TOEC 700 or more.
Reason for thinking English acquisition
There are various reasons, but the biggest reason is that the daily lives are becoming mannered. The teacher's life is also fast, over ten years has passed, and recently I have lost track of how many years I have worked as a faculty member. Well! Recently I can not help being funny.
Today, I am tired of life full of sense of loneliness, I knew there was a senior version of the Japan Overseas Cooperation Volunteers around this time. It means that the fight for longing for overseas lives has come.
However, it is not that sweet in the world, and the application conditions require English proficiency grade 2 or higher. If you do not have Eiken Grade 2, I decided to get it and apply for it quickly. Always take ♪
2018年05月11日
英語を話すことが出来ると開く未来とは?What is the future that opens when you can speak English?
英語を話すことが出来ると開く未来とは?
〇英語を習得してすること
・英語で世界史の授業をする。
・英語で日本文化を伝える。
私が英語を学習している理由は世界に出ること。世界に出るには、英語力が必要不可欠。
現在私は高校で社会科教師として働いています。今は日本語しか話すことが出来ないので、日本でしか働くことが難しいです。英語を習得できれば、世界へと活躍の舞台を移すことも可能になります。
英語で世界史の授業が出来れば、全世界に活躍の場を見出すことも夢ではありません。
私自身前職は調理師、今は日本史の教員で茶道部の顧問です。英語が修得できれば、日本料理を世界の人に教えることが出来る。日本の歴史や文化を世界中の人々に伝えることができる。
これまでの生活とは違った、ステージが僕を待っています。これは、今から想像するだけで楽しくてしかたありません。
What is the future that opens when you can speak English?
To master English
• Take classes in world history in English.
• To communicate Japanese culture in English.
The reason why I am studying English is to go out to the world. To get to the world, English ability is indispensable.
Currently I am working as a social studies teacher at high school. Now I can speak only Japanese, so it is difficult to work only in Japan. If you can master English, you will be able to move the stage of activity to the world.
If you can teach world history in English, it is not a dream to find an active place in the whole world.
I myself was a cook, now a teacher in Japanese history and an advisor to the tea ceremony club. If you can master English, you can teach Japanese people to people around the world. It can convey Japanese history and culture to people around the world.
Unlike my life, the stage is waiting for me. This is fun to just imagine from now on.
〇英語を習得してすること
・英語で世界史の授業をする。
・英語で日本文化を伝える。
私が英語を学習している理由は世界に出ること。世界に出るには、英語力が必要不可欠。
現在私は高校で社会科教師として働いています。今は日本語しか話すことが出来ないので、日本でしか働くことが難しいです。英語を習得できれば、世界へと活躍の舞台を移すことも可能になります。
英語で世界史の授業が出来れば、全世界に活躍の場を見出すことも夢ではありません。
私自身前職は調理師、今は日本史の教員で茶道部の顧問です。英語が修得できれば、日本料理を世界の人に教えることが出来る。日本の歴史や文化を世界中の人々に伝えることができる。
これまでの生活とは違った、ステージが僕を待っています。これは、今から想像するだけで楽しくてしかたありません。
What is the future that opens when you can speak English?
To master English
• Take classes in world history in English.
• To communicate Japanese culture in English.
The reason why I am studying English is to go out to the world. To get to the world, English ability is indispensable.
Currently I am working as a social studies teacher at high school. Now I can speak only Japanese, so it is difficult to work only in Japan. If you can master English, you will be able to move the stage of activity to the world.
If you can teach world history in English, it is not a dream to find an active place in the whole world.
I myself was a cook, now a teacher in Japanese history and an advisor to the tea ceremony club. If you can master English, you can teach Japanese people to people around the world. It can convey Japanese history and culture to people around the world.
Unlike my life, the stage is waiting for me. This is fun to just imagine from now on.
2018年05月10日
日常生活の英語化!Englishization of daily life
日常生活の英語化
英語が話できるようになる方法→英語圏の国に住む
英語を話せるようになる方法は、日常を英語化する事です。
逆に言うと日本で生活している以上、日常を英語化することは難しいですよね。
でも、ほんの少しの努力で、日常生活に英語を取り込むことが出来ます。
〇日常生活の英語化
@英語で日記を付ける。
ATwitter、フェイスブック、ブログなどで英語の書き込みをする。
Bスケジュールの管理を英語で行う。
などで簡単に日常生活に英語を取り込むことができます。
日常を英語化することで英語習得の道は切りひかれていきます。
英語は勉強ではなく「日常」この感覚が大切です。
Englishization of daily life
How to become able to speak English → live in an English speaking country
The way to become able to speak English is to make everyday English.
Conversely speaking, it is difficult to convert everyday to English as it is living in Japan.
However, with a little effort, you can capture English in daily life.
〇 Englishization of daily life
@ Attach a diary in English.
A Write English in Twitter, Facebook, Blog etc.
B We will manage the schedule in English.
You can easily incorporate English into your daily life with such as.
By stepping daily life into English, the path of learning English is cut down.
English is not study, "everyday" This sense is important.
英語が話できるようになる方法→英語圏の国に住む
英語を話せるようになる方法は、日常を英語化する事です。
逆に言うと日本で生活している以上、日常を英語化することは難しいですよね。
でも、ほんの少しの努力で、日常生活に英語を取り込むことが出来ます。
〇日常生活の英語化
@英語で日記を付ける。
ATwitter、フェイスブック、ブログなどで英語の書き込みをする。
Bスケジュールの管理を英語で行う。
などで簡単に日常生活に英語を取り込むことができます。
日常を英語化することで英語習得の道は切りひかれていきます。
英語は勉強ではなく「日常」この感覚が大切です。
Englishization of daily life
How to become able to speak English → live in an English speaking country
The way to become able to speak English is to make everyday English.
Conversely speaking, it is difficult to convert everyday to English as it is living in Japan.
However, with a little effort, you can capture English in daily life.
〇 Englishization of daily life
@ Attach a diary in English.
A Write English in Twitter, Facebook, Blog etc.
B We will manage the schedule in English.
You can easily incorporate English into your daily life with such as.
By stepping daily life into English, the path of learning English is cut down.
English is not study, "everyday" This sense is important.
2018年02月01日
August 27〜August 31 in2018 「traveled diary 32」
August 27〜August 31 in2018
「traveled diary 32」
〇Monday 27
I traveled to Kanto in Japan.
Don’t trouble
Good day.
〇Tuesday 28
I’m bored.
It is busy better than bored.
〇Wednesday 29
I made teaching materials.
I’m bad mood.
I was busy.
〇Thursday 30
I made teaching materials for politics and economy.
I was busy.
〇Friday 31
Opening ceremony
It is impossible.
End summer holiday.
「traveled diary 32」
〇Monday 27
I traveled to Kanto in Japan.
Don’t trouble
Good day.
〇Tuesday 28
I’m bored.
It is busy better than bored.
〇Wednesday 29
I made teaching materials.
I’m bad mood.
I was busy.
〇Thursday 30
I made teaching materials for politics and economy.
I was busy.
〇Friday 31
Opening ceremony
It is impossible.
End summer holiday.
2018年01月03日
August 20 〜 August 24 in 2018 「tea ceremony diary 31」
August 20 〜 August 24 in 2018
「tea ceremony diary 31」
〇Monday 20
Student came for lack of lesson.
I come student better none.
〇Tuesday 21
I went to home by my high school teacher.
Tea ceremony is as strict as life.
〇Wednesday 22
Business trip in prefectural office
I got tired as much as last year.
I felt as long as last year.
〇Thursday 23
Business trip
A Typhoon came in Japan.
Alarm by Typhoon.
〇Friday 24
Education consult and human rights teacher education.
I’m tired.
Clean up.
The trouble is to continue.
「tea ceremony diary 31」
〇Monday 20
Student came for lack of lesson.
I come student better none.
〇Tuesday 21
I went to home by my high school teacher.
Tea ceremony is as strict as life.
〇Wednesday 22
Business trip in prefectural office
I got tired as much as last year.
I felt as long as last year.
〇Thursday 23
Business trip
A Typhoon came in Japan.
Alarm by Typhoon.
〇Friday 24
Education consult and human rights teacher education.
I’m tired.
Clean up.
The trouble is to continue.