アメリカで続いている飛行機の事故。
死んでしまう確率が高い。
原因究明と防止策が必要だ。
Yahoo!より、
小型機墜落 搭乗6人全員死亡、地上でもまきこまれ1人死亡 米・フィラデルフィア
2/2(日) 3:53配信
日テレNEWS NNN
https://news.yahoo.co.jp/articles/c5a413ee770ca8f69e5c05258992b9cf17700f62
記事より、
アメリカ東部ペンシルベニア州フィラデルフィアで日本時間1日、6人が乗った医療輸送用の小型機が墜落しました。乗っていた6人が死亡したほか、地上でも1人がまきこまれ死亡しています。
小型機が墜落した現場は、ショッピングモールや住宅がたち並ぶエリアです。機体の破片とみられるものが確認できます。
FAA=アメリカ連邦航空局によりますと、東部ペンシルベニア州フィラデルフィアで日本時間1日午前、医療輸送用の小型機が墜落しました。搭乗していた6人は、全員メキシコ国籍で、アメリカの小児病院で治療を受けた女児とその母親らが、メキシコの自宅に戻るため経由地のミズーリ州に向かうところでした。墜落後、地上では火災が発生し、現地当局は、複数の住宅と車両が被害を受けたとしています。
コメント
飛行機は自動車よりも安全と言われていますが、こうした墜落事故が続くと、そのリスクの大きさを改めて実感させられます。特にアメリカでは最近、航空事故が相次いでおり、今回のフィラデルフィアでの事故も非常に痛ましいものです。
医療輸送中の小型機がショッピングモールや住宅地の近くで墜落し、搭乗していた6人全員と地上の1人が亡くなったことは、飛行機事故の際の致死率の高さを物語っています。このような事故が頻発する中で、原因の徹底的な究明と再発防止策の強化が求められます。
小型機の安全性や、医療輸送のプロセスそのものについても、より厳格な規制やチェックが必要かもしれません。亡くなられた方々のご冥福をお祈りするとともに、二度とこのような悲劇が起こらないことを願います。
English Comment
While airplanes are often considered safer than cars, a string of recent aviation accidents in the U.S. highlights the severe risks when things go wrong. The latest tragic incident in Philadelphia serves as a stark reminder of how fatal plane crashes can be.
The medical transport aircraft crashed near a shopping mall and residential area, claiming the lives of all six passengers on board and one person on the ground. This underscores the high fatality rate associated with aviation accidents, especially when compared to other modes of transportation.
Given the recent surge in accidents, there is an urgent need for thorough investigations and preventative measures to ensure such tragedies do not recur. It may also be time to reevaluate the safety protocols for small aircraft and medical transport processes.
Our condolences go out to the victims and their families. We can only hope that this tragedy leads to improved safety standards and that no more lives are lost in similar circumstances.
【このカテゴリーの最新記事】
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image
-
no image