2019年04月22日
圏央道での事故(7) An accident in Metropolitan Inter‐City Expressway(7)
今年に入って直ぐに弁護士事務所から連絡が有り、相手から4:6で示談の申し入れがあったとのことだった。(僕の過失4割)今までのらりくらりしていたのに、訴えられたら、急に手のひらを返して返事を返してくることに、とてつもなく憤りを感じた。そこで過去の裁判事例から判断して2:8(僕の過失2割)は下回らないと、反論したところ、また直ぐに3:7(僕の過失3割)ならどうかと返事が返ってきたので唖然とした。保険会社と言えども民間企業だから分からなくはないが、半年放置しておいて相手が引き下がれば儲けもの、相手が訴えてきたら最小限の出費に抑えるため動き出す。悪いけど社会に貢献する会社とは思えない。皆さん、泣き寝入りをしないように、是非、弁護士特約に入っておきましょう。それとドライブレコーダーもお忘れなく!
As soon as this year, the lawyer’s office informed us that the other insurance company offered a settlement at 4: 6. (My fault of 40%) I have postponed my reply until now, but when I was sued, I felt a tremendous resentment to suddenly return the palm and return the reply. Then, judging from the past trial cases, I argued that 2: 8 (my fault of 20%) would not fall below, In response to my reply, Also, I received an instant reply as soon as 3: 7 (30% of my fault) and I was stunned. Although I can not understand it because it is a private company even if it is an insurance company, I have ignored my complaint for half a year, but as soon as I sued the other insurance company, I negotiate in order to minimize the expense. The company does not seem to be a company that contributes to society. Everyone, let’s join the lawyer special contract by all means not to get into a crying state. Don’t forget it and the drive recorder!
僕の愛車は見た目より損傷が酷く、残念ながら、全損扱いとなってしまいました。左のクランクケースが擦り切れて穴が開いてしまったため、小砂利等が入っている可能性が高く、エンジンをオーバーホールしないといけないそうです。それだけでも30万円以上かかるらしく、それをやってもエンジンが正常に動くかは保証できないそうです。また、フロントフォーク、ハンドル、メーター等前輪に付いている殆ど全てのパーツの交換とフレームの歪み直し…etc。70〜80万円はかかるようです。この金額は発売当時の新車の価格と同じですが、今では新車は販売しておらず、中古車のみですがその価格は高騰しているようです。全損扱いと書きましたが、果たして全損とはいくらかと言う議論が、実は先方の保険会社の見解と食い違っています。その資料を確認したところ価格は93万円でした。中古車の場合、中古市場で同等のグレードのバイク10台の平均価格で決めるのが一般的なようですが、先方の保険会社の資料では、10台の内2台しかファイナルエディションは無く、その他は普通のゼファー750でした。僕はファイナルエディションに拘って乗っていて、ゼファー750ならどれでも良い訳ではない旨を弁護士事務所の担当者に伝えて、その価格の見直しをお願いした。その結果、中古市場のゼファー750ファイナルエディションの平均株価は130万円であることが分かった。
Unfortunately my bike is worse than it looks, Unfortunately my bike is completely broken. The left crankcase was worn away and the hole was opened, There is a high possibility that such gravel etc. Therefore, it seems that have to overhaul the engine. It seems to cost more than 300,000 yen by itself, Even if I do that, it can not guarantee that the engine will work properly. In addition, the front fork, steering wheel, replacement of almost all parts attached to the front wheel, etc. and distortion of the frame … etc. It seems that it costs 700,000 yen to 800,000 yen if it repairs everything. This amount is the same as the price of the new bike at the time of release, but now the new bike is not sold, Currently, only used cars exist, but their prices seem to be rising. I wrote that it was completely broken, The idea of how much money to guarantee a completely broken bike is, in fact, different from that of the other insurance company. I checked the documents of the other insurance company and the price was 930,000 yen. In the case of used bikes, it seems common to decide by the average price of 10 bikes of the same grade in the used market, According to the insurance company’s data, 2 out of 10 were the final edition but others were the ordinary Zephyr 750. I’m riding in the final edition, I told the lawyer’s representative that the Zephyr 750 final edition is good, I asked for a review of the price. As a result, it turned out that the average stock price of Zephyr 750 final edition of a used market is 1.3 million yen.
ゼファー750ファイナルエディションの中古市場での平均株価が130万円であることが分かったので、先方の保険会社がその価格を認めるのであれば、過失割合が3:7(僕の過失3割)でも受け入れる旨の返事を2/19に弁護士事務所を通じて話をしたが、それっきり返事がなく、今に至っている。今後どのように展開するか分からないが、早く解決をして欲しいと切に願っている。あの事故が起きてから1年が経過した。家にあるちょい乗りのスクーターには乗っているが、大型バイクには乗っていないツーリングにも行っていない。僕のこの年で後何年大型バイクに乗れるかを考えたり1年は大きい。僕の残りのバイク人生を早く返して欲しい。
From the fact that the average stock price in the secondhand market of Zephyr 750 Final Edition was found to be 1.3 million yen, If the insurance company of the other side accepts the price, I made a reply through the lawyer’s office on 2/19 that the ratio of negligence would accept even 3: 7 (my fault of 30%). There has been no reply and it has reached now. I do not know how to develop in the future, but I sincerely hope that this accident lawsuit should be settled soon. One year has passed since the accident happened. I’m on a little scooter at home, but I’m not on a bike. I did not go to touring. Thinking about how many years I can get on a big bike after this year, it is big for a year. Please return my remaining bike life quickly.
この記事へのコメント
コメントを書く
この記事へのトラックバックURL
https://fanblogs.jp/tb/8815324
※ブログオーナーが承認したトラックバックのみ表示されます。
この記事へのトラックバック