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2024年09月18日

About motivation of Nadine Gordimer viewed from “The Late Bourgeois World” 16

[Analysis]
(1) I see the brain activity of Gordimer’s writing “The Late Bourgeois World” as motivation. Behind this background, there is the problem of how one (white people) can participate in the social revolution of apartheid in South Africa. 
(2) Anything to combine with motivation is adaptive ability in this paper. Motivation consists of will and desire and if the balance is bad, one can’t show adaptive ability.
(3) Cognition of information 1 (sensory information)
I pay attention to the information from sense organs, therefore it’s important how things are perceived. The information based on memory is related to the amyglada, therefore, one develops a conditioned response to it. The columns laid out for this process are 1) base and profile, 2) grouping, 3) conditioned response.
(4) Cognition of information 2 (memory and learning)
I incorporate external information to the existing knowledge structure. The new knowledge is called schema and has features in common with the existing information. The unknown information is categorized and connected to the learning during experience. The columns laid out here are 1) old information, 2) new information.
(5) Cognition of information 3 (planning, problem resolution)
The received information is available for the process to make a plan, so I analyze the problem for a given purpose and seek a solution to it. But when acquired information isn’t perfect, modification is necessary. The columns here are 1) from plan to resolution, 2) from unsolved problem to inference.
(6) Artificial intelligence 1
I pay attention to 1) motivation, and 2) adaptive ability in mental activity.
A Cognition of information 1 is 2 (grouping), cognition of information 2 is 2 (new information), cognition of information 3 is 1 (from plan to resolution), artificial intelligence 1 is 1(motivation).
B Cognition of information 1 is 2 (grouping), cognition of information 2 is 2 (new information), cognition of information 3 is 1 (from plan to resolution), artificial intelligence 1 is 1(motivation).
C Cognition of information 1 is 2 (grouping), cognition of information 2 is 2 (new information), cognition of information 3 is 1 (from plan to resolution), artificial intelligence 1 is 2 (adaptive ability).
D Cognition of information 1 is 2 (grouping), cognition of information 2 is 2 (new information), cognition of information 3 is 2 (from unresolved to inference), artificial intelligence 1 is 2 (adaptive ability).
E Cognition of information 1 is 2 (grouping), cognition of information 2 is 2 (new information), cognition of information 3 is 1 (from plan to resolution), artificial intelligence 1 is 2 (adaptive ability).

花村嘉英(2018)「『ブルジョワ世界の終わりに』から見たゴーディマの意欲について」より translated by Yoshihisa Hanamura
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花村嘉英
花村嘉英(はなむら よしひさ) 1961年生まれ、立教大学大学院文学研究科博士後期課程(ドイツ語学専攻)在学中に渡独。 1989年からドイツ・チュービンゲン大学に留学し、同大大学院新文献学部博士課程でドイツ語学・言語学(意味論)を専攻。帰国後、技術文(ドイツ語、英語)の機械翻訳に従事する。 2009年より中国の大学で日本語を教える傍ら、比較言語学(ドイツ語、英語、中国語、日本語)、文体論、シナジー論、翻訳学の研究を進める。テーマは、データベースを作成するテキスト共生に基づいたマクロの文学分析である。 著書に「計算文学入門−Thomas Mannのイロニーはファジィ推論といえるのか?」(新風舎:出版証明書付)、「从认知语言学的角度浅析鲁迅作品−魯迅をシナジーで読む」(華東理工大学出版社)、「日本語教育のためのプログラム−中国語話者向けの教授法から森鴎外のデータベースまで(日语教育计划书−面向中国人的日语教学法与森鸥外小说的数据库应用)」南京東南大学出版社、「从认知语言学的角度浅析纳丁・戈迪默-ナディン・ゴーディマと意欲」華東理工大学出版社、「計算文学入門(改訂版)−シナジーのメタファーの原点を探る」(V2ソリューション)、「小説をシナジーで読む 魯迅から莫言へーシナジーのメタファーのために」(V2ソリューション)がある。 論文には「論理文法の基礎−主要部駆動句構造文法のドイツ語への適用」、「人文科学から見た技術文の翻訳技法」、「サピアの『言語』と魯迅の『阿Q正伝』−魯迅とカオス」などがある。 学術関連表彰 栄誉証書 文献学 南京農業大学(2017年)、大連外国語大学(2017年)
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