アフィリエイト広告を利用しています

広告

posted by fanblog

2020年01月05日

マイクロプラスチック Car and truck tires 1

Wear and tear from tires significantly contributes to the flow of (micro-)plastics into the environment. Estimates of emissions of microplastics to the environment in Denmark are between 5,500 and 14,000 tonnes (6,100 and 15,400 tons) per year. Secondary microplastics (e.g. from car and truck tires or footwear) are more important than primary microplastics by two orders of magnitude. The formation of microplastics from the degradation of larger plastics in the environment is not accounted for in the study.

https://en.wikipedia.org/wiki/Microplastics#Car_and_truck_tires

Wear and tear from tires significantly contributes to the flow of (micro-)plastics into the environment.
タイヤの摩耗は、環境への(マイクロ)プラスチックの流入に大きく影響します。

Estimates of emissions of microplastics to the environment in Denmark are between 5,500 and 14,000 tonnes (6,100 and 15,400 tons) per year.
デンマークの環境へのマイクロプラスチックの排出量の推定値は、年間5,500〜14,000トン(6,100〜15,400トン)です。

Secondary microplastics (e.g. from car and truck tires or footwear) are more important than primary microplastics by two orders of magnitude.
二次マイクロプラスチック(自動車やトラックのタイヤや履き物など)は、一次マイクロプラスチックよりも2桁重要です。

The formation of microplastics from the degradation of larger plastics in the environment is not accounted for in the study.
環境内のより大きなプラスチックの劣化によるマイクロプラスチックの形成は、この研究では考慮されていません。







































「正しい」とは何か? 武田教授の眠れない講義 [ 武田 邦彦 ]

価格:1,430円
(2019/12/27 13:00時点)
感想(5件)



終活なんておやめなさい (青春新書プレイブックス) [ ひろさちや ]

価格:1,012円
(2019/12/27 13:21時点)
感想(4件)


この記事へのコメント
コメントを書く

お名前:

メールアドレス:


ホームページアドレス:

コメント: 必須項目

認証コード: 必須項目

※画像の中の文字を半角で入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。

この記事へのトラックバックURL
https://fanblogs.jp/tb/9536812
※ブログオーナーが承認したトラックバックのみ表示されます。

※言及リンクのないトラックバックは受信されません。

この記事へのトラックバック
検索
リンク集 Link Collection
<< 2020年07月 >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
最新記事

×

この広告は30日以上新しい記事の更新がないブログに表示されております。