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2020年02月01日

仏教 The cycle of rebirth Saṃsāra

Saṃsāra means "wandering" or "world", with the connotation of cyclic, circuitous change.It refers to the theory of rebirth and "cyclicality of all life, matter, existence", a fundamental assumption of Buddhism, as with all major Indian religions.Samsara in Buddhism is considered to be dukkha, unsatisfactory and painful perpetuated by desire and avidya (ignorance), and the resulting karma.

The theory of rebirths, and realms in which these rebirths can occur, is extensively developed in Buddhism, in particular Tibetan Buddhism with its wheel of existence (Bhavacakra) doctrine. Liberation from this cycle of existence, nirvana, has been the foundation and the most important historical justification of Buddhism.

The later Buddhist texts assert that rebirth can occur in six realms of existence, namely three good realms (heavenly, demi-god, human) and three evil realms (animal, hungry ghosts, hellish).Samsara ends if a person attains nirvana, the "blowing out" of the desires and the gaining of true insight into impermanence and non-self reality.

https://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism#The_cycle_of_rebirth

Saṃsāraは、巡回的で循環的な変化を意味する「さまよう」または「世界」を意味します。これは、すべての主要なインドの宗教と同様に、再生と「すべての生命、物質、存在の循環性」、仏教の基本的な仮定の理論を指します仏教のサムサラは、欲望とアヴィディヤ(無知)、そして結果として生じるカルマによって永続する不満足で痛みを伴うドゥカと見なされます。

再生の理論、およびこれらの再生が発生する可能性のある領域は、仏教、特に存在の輪(ババカクラ)教義を持つチベット仏教で広範に開発されています。この存在のサイクル、ニルヴァーナからの解放は、仏教の基礎であり、最も重要な歴史的正当化でした。

後の仏教テキストは、再生は6つの存在領域、すなわち3つの良い領域(天、半神、人間)と3つの悪の領域(動物、空腹の幽霊、地獄)で発生する可能性があると断言しています。欲望を「吹き飛ばし」、非永続性と非自己の現実に対する真の洞察を得ること。


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