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2021年06月17日
carbon emissions
Commercial aviation accounts for just 2% of carbon emissions globally, and when that is compared to the fashion industry which contributes 8% of carbon emissions, of the food industry at 25%, there is a strong argument that blindly targeting commercial aviation which provides important global links is tarnishing flying machines with one brush.
商用航空は世界の炭素排出量のわずか2%を占めており、それを炭素排出量の8%を占めるファッション業界と比較すると、また食品業界の25%と比較すると、重要なグローバルリンクを提供する商用航空を盲目的に標的にすることは、1本のブラシで(全世界の)飛行機の艶を消してしまうことであるという強い議論があります。
There is certainly more awareness of climate change, and although aviation is targeted as one of the most polluting forms of transportation, the targeting of scheduled flights that account for less than 2% of carbon emissions is could be seen as slightly premature.
確かに気候変動への意識は高まっており、航空は最も汚染の多い交通手段の1つとしてターゲットにされていますが、炭素排出量の2%未満を占める定期便のターゲティングは、やや時期尚早と見なされる可能性があります。
For anyone to deny climate change and the need for immediate action is quite simply denying the facts. Anything that can be done should be applauded, but versus other forms of carbon emitters, flight shaming should be treated cautiously.
誰にとっても気候変動を否定し、早急な行動をする必要性は、ただシンプルに事実を否定するだけです。
出来得ることは何でも支持されるべきですが、他の形態のカーボンエミッターと比較して、「飛行の恥」は慎重に扱われるべきです。
Flying is a relatively small emitter of carbon emissions, yet aviation is so important−not only does it link up families, friends and employment, but very often flying and vacations demonstrate a time when people are happy, sharing time with their loved ones on hard-earned holidays.
飛行機は比較的小さな炭素排出量ですが、航空は非常に重要です。家族、友人、雇用を結び付けるだけでなく、飛行機や休暇は人々が幸せな時間を示し、苦労して得た休日を愛する人と一生懸命時間を共有します。
口座開設
商用航空は世界の炭素排出量のわずか2%を占めており、それを炭素排出量の8%を占めるファッション業界と比較すると、また食品業界の25%と比較すると、重要なグローバルリンクを提供する商用航空を盲目的に標的にすることは、1本のブラシで(全世界の)飛行機の艶を消してしまうことであるという強い議論があります。
There is certainly more awareness of climate change, and although aviation is targeted as one of the most polluting forms of transportation, the targeting of scheduled flights that account for less than 2% of carbon emissions is could be seen as slightly premature.
確かに気候変動への意識は高まっており、航空は最も汚染の多い交通手段の1つとしてターゲットにされていますが、炭素排出量の2%未満を占める定期便のターゲティングは、やや時期尚早と見なされる可能性があります。
For anyone to deny climate change and the need for immediate action is quite simply denying the facts. Anything that can be done should be applauded, but versus other forms of carbon emitters, flight shaming should be treated cautiously.
誰にとっても気候変動を否定し、早急な行動をする必要性は、ただシンプルに事実を否定するだけです。
出来得ることは何でも支持されるべきですが、他の形態のカーボンエミッターと比較して、「飛行の恥」は慎重に扱われるべきです。
Flying is a relatively small emitter of carbon emissions, yet aviation is so important−not only does it link up families, friends and employment, but very often flying and vacations demonstrate a time when people are happy, sharing time with their loved ones on hard-earned holidays.
飛行機は比較的小さな炭素排出量ですが、航空は非常に重要です。家族、友人、雇用を結び付けるだけでなく、飛行機や休暇は人々が幸せな時間を示し、苦労して得た休日を愛する人と一生懸命時間を共有します。
口座開設
Flygskam
The term Flygskam, which translates to “flight shame” and encourages individuals to take the train over a plane, has seemingly gained popularity in Thunberg’s native Sweden.
Flygskam という用語は「フライトシェイム」を意味し、個人が飛行機を止めて電車に乗ることを奨励し、トゥーンバーグの生まれ故郷のスウェーデンで認知されているようです。
The German rail operator Deutsche Bahn has now reported record passenger numbers.
ドイツの鉄道事業者であるドイツ鉄道は、記録的な乗客数を報告しています。
Meanwhile, the ADV industry group in Germany has reported a 12% decline in commercial aircraft passenger numbers for November, which is the fourth straight monthly decline.
一方、ドイツのADV業界グループは、11月の民間航空機の乗客数が12%減少したと報告しており、これは4か月連続の減少です。
This argument for shaming commercial flights has some strong cases for both sides, as the aviation industry including major airports particularly in the EU are implementing strong measures to drastically reduce their carbon footprint over the next decade.
特にEUの主要空港を含む航空業界は、今後10年間で二酸化炭素排出量を大幅に削減するための強力な対策を実施しているため、商用航空を恥じるというこの議論は、双方にとって強力な事例です。
口座開設
Flygskam という用語は「フライトシェイム」を意味し、個人が飛行機を止めて電車に乗ることを奨励し、トゥーンバーグの生まれ故郷のスウェーデンで認知されているようです。
The German rail operator Deutsche Bahn has now reported record passenger numbers.
ドイツの鉄道事業者であるドイツ鉄道は、記録的な乗客数を報告しています。
Meanwhile, the ADV industry group in Germany has reported a 12% decline in commercial aircraft passenger numbers for November, which is the fourth straight monthly decline.
一方、ドイツのADV業界グループは、11月の民間航空機の乗客数が12%減少したと報告しており、これは4か月連続の減少です。
This argument for shaming commercial flights has some strong cases for both sides, as the aviation industry including major airports particularly in the EU are implementing strong measures to drastically reduce their carbon footprint over the next decade.
特にEUの主要空港を含む航空業界は、今後10年間で二酸化炭素排出量を大幅に削減するための強力な対策を実施しているため、商用航空を恥じるというこの議論は、双方にとって強力な事例です。
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