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2024年02月23日

2024年2月23日  九星  無料 今日の運命

成身会(じょうじんね)とは大日如来の「智」.jpeg
2024223

九紫火星の日

金銭問題、女性にかかわる苦労あり。人に背反されることあり。派手な苦労をする日。
凌犯期間 友の日

人間関係の悪化する日。
普段は楽しいはずの交流でもストレスを感じる事が多い日です。
人から恨みや反感を買うことがないよう、控え目に過ごすことが大切です。


金剛峯日

甘露日に次ぐ吉日で、勝負事や交渉事で大きな成果が得られる日です。
神社仏閣への参拝にも最適です。



普賢菩薩 あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩


 

 

普賢菩薩




あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩


名サマンタバドラ (Samanta bhadra) の「サマ 「タ」は「く」、「バドラ」は「賢」と漢訳しま す。 「賢」とは具体的には「さとりを求める心か 起こる、成仏しようとする願いと行ない」のこ とです。それが、ときとところを選ばず在して いるということを象徴したのがこの菩薩です。 で すから、菩薩行を実践する者をつねに守護するほ とけでもあります。

白象に乗り、文殊菩薩とともに釈迦如来 の脇侍をつとめます。 文殊菩薩のに対して、 (行)をつかさどります。

なお、密教では、堅固不壊の菩提心を象徴する

金剛薩埵と同体とします。

と巳年生まれの人の守り本尊とされていま

 


普賢菩薩(ふげんぼさつ)とは?




普賢とは「全てにわたって賢い者」という意味で、あらゆるところに現れ命ある者を救う行動力のある菩薩です。

 

文殊菩薩とともに釈迦如来の右脇侍として三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られる場合もあります。文殊菩薩の智慧とともに修行を司る菩薩として、明晰な智慧で掴み取った仏道の教えを実践していく役割を果たすとされています。また、女性の救済を説く法華経の普及とともに女性に多く信仰を集めました。

 

ちなみに普賢菩薩から派生した仏に延命のご利益のある普賢延命菩薩があります。



ご利益




女性守護、修行者守護、息災延命、幸福を増やす増益のご利益があるとされています。また、辰・巳年の守り本尊です。



普賢菩薩(ふげんぼさつ)の像容




白象に乗っている姿が一般的です。3つや4つの頭の象に乗っている場合は普賢延命菩薩像の可能性が高いです。



 
節制
正位置・・・職業上の成功。業績をあげる。社会的な名声を意味する。名家。宝石。大邸宅。倹約。蓄財。生命力。(気象上で)風が出てくる。名誉。誇りをうる。高潔な人格。芸術家。超能力。精神的なものと肉体的なものが一致した恋愛。社長。高給生活者。勝負師。
逆位置・・・短気、頑固。わがまま。贅沢。浪費。恋愛上の孤独。夢想的な恋愛。賭博。風にさまたげられる。強風。生命力や活力の浪費。

ウェイト解説
正位置・・・経済。中庸。倹約。管理。適切。
逆位置・・・教会。宗教。宗派に関すること。ときには質問者自身やその将来の結婚相手が宗教関係者かもしれない。不調和。不幸な組み合わせ。利害の衝突。















02月23日 (金曜)
月齢

潮汐
中潮

月名(旧暦日)
小望月
(待宵月)



 

 

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posted by gomabon at 07:10| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

2024年02月22日

チャクラはすべてのチャクラを統合してこれを自由に制御   Chakra integrates all chakras and controls them freely

 

  • クンダリニー・ヨーガでは、チャクラを統合して制御し、超常的な力を得ることが目指される。

  • サハスラーラ・チャクラはクンダリニー・ヨーガの最終目標で、完成した修行者は超人と呼ばれる。

  • 仏陀の頭部が大きく盛り上がった「肉髻」は、サハスラーラ・チャクラの完成を象徴している。

  • 四神足法は欲神足法、勤神足法、心神足法、観神足法の四つの修行法から成り立ち、大聖者に至る。

  • 四神足法の修行者は欲神足法から出発し、精神的能力を高めていく。

  • 釈尊の成仏法において、「法」の中心は四神足法であり、これには五力法が補助として関与する。

  • クンダリニー・ヨーガのチャクラ開発と四神足法の関連があり、各チャクラのエネルギーを統合させる技法が必要とされる。

  • クンダリニーの覚醒は仏陀の成仏法には含まれず、危険で限定的な方法であるため、代わりに安那般那(アーナーパーナ)の法が教えられた。


 

このチャクラはすべてのチャクラを統合してこれを自由に制御する。 すべての チャクラを自由に制御することができるようになると、彼はしだいに変身する。 クンダリニー・ヨーガでは、これを聖なるものと一体になる、と形容する。 このチャクラに、聖霊が宿り、聖霊と交流するようになるといっている。この チャクラを完成した修行者を、超人、大師、救済者と呼ぶ。 超人は物質世界を超 越し、時間と空間の制限を受けなくなる。

インドでは、仏陀が超人であるとして、このチャクラの完成者であることを、 形を示している。それは、仏像の頭頂がまるで帽子でもかぶったように大きく盛り上がっており、これを「肉髻」と呼ぶ。サハスラーラ・チャクラの修行が 完成して頭骨がこのように発達していることを示すのである。

以上が、 クンダリニー・ヨーガの奥義として伝えられるものである。

では、このクンダリニー・ヨーガの修行法と、釈尊の成仏法との関連は、どの

ようなものであろうか? とくに、輪廻転生瞑想法の原典である四神足法との関 連はどのようなものであるか。

まず、四神足法について見てみよう。

四神足法解説

欲神足法

勤神足法

心神足法

人間の生命力の、とくに肉体上における根源的諸条件を、完全なものにする修

欲神足法で得た能力をベースに、肉体上の基本的諸条件を、さらに飛躍的に向 上させる修行法。

観神足法

肉体的能力の向上発達を基に、精神的能力を充実させ、さらに段階的にその能 力を飛躍向上させていく。

すなわち、脳の欠陥部分を補強するための準備段階として、古い脳を人に進化 させる修行法である。ワニとウマの獣性の脳を霊性の脳に変えていくのである。

新しい脳である新皮質を向上させるとともに、霊性の場である間脳を開く。 同時に、 間脳に付属する視床下部と、古い脳辺縁系との神経回路を補充強 化する修行法である。知性と霊性の完全なる融合だ。

以上が、四神足法の概略である。

四神足法を成就したとき、その修行者は、仏陀に準ずる大聖者となる。業を 超え、因縁を解脱し、生者、死者ともに解脱成仏させる大聖者である。

種に分類できる。

七科三十七道品の釈尊の成仏修行法は、大きく分けて、「教え」と「法」の二

「法」の中心は、四神足法である。

いや、中心というより、法は、四神足法のみである。

五力法も修行法であるが、これは、四神足法の補助のようなもので、 四神足法 に対し、つぎのように付随される。

(四神足法) (五力法)

欲神足

精進力(信力)

勤神足-

念力

心神足

定力

観神足 慧力

四神足法 五力法以外の道品、すなわち、 四念住、四正断、 七覚支、八正道

は、「教え」 である。これらの教えは、四神足法について、つぎのように付随さ れる。

(なお、五根法は、五力法のベースとなる瞑想と実践である)



  • 欲神足


四正断 七党支 八正道

 

勤神足 心神足

主觀神足

ただし、観神足を体得した聖者には、もはや教えは不要であって、八正道は、他の三神足修行者にすべて対応される教えである。

四神足法とクンダリニー・ヨーガ

さて、以上の四神足法の修行は、どのようになされるのであろうか?

それは、クンダリニー・ヨーガのチャクラの開発からはじまるのである。

その関係はつぎのとおりである。

ムーラーダーラ・チャクラ

欲神足

スヴァーディシュターナ・チャクラ

勤神足

マニプーラ・チャクラ

アナーハタ・チャクラ

心神足

ヴィシュッダ・チャクラ

観神足

アージュニャー・チャクラ サハスラーラ・チャクラ

以上であるが、ここに非常に重大なことがある。

それは、四神足法は、 クンダリニー・ヨーガのチャクラを開発しただけでは不 十分だということである。 チャクラを開発すると同時に、各チャクラを統合して

機能させていく技法が必要なのである。 わたくしはいま、非常に重大、という言 葉を使ったが、それはそれ以上、絶対に必要なポイントなのである。

それは、どういうことか?

 

チャクラは、チャクラを覚醒、発動させる技術によって活動を開始し、チャク ラ特有の力を発生する。 しかし、それだけでは、四神足法が目的とする神力(超 常的能力)にまではとうてい、至ることができない。どうしても、これらのチャ クラを統合して、さらにパワーを加圧加増して、重点的にはたらかせる技法が 必要なのである。

それは、二つの技法である。

 

1、各チャクラが発生したエネルギーを、自由にコントロールし、かつ、自分 必要とする場所に自在に送達させることのできる回路を持つ。

とくに、脳に対しての回路が重要である。

2、その回路作製を可能ならしめるための神経経路を補強、 さらに、新たにつ

これは、とくに、「新皮質と視床下部をつなぐ神経経路を補強する」とい

うことにも、必要欠くべからざる技法なのである。

この二つの技法は、クンダリニー・ヨーガにはないものである。

ただし、まったくないのではなく、これに類似した技法がひとつある。 それは、スシュムナー管と、ピンガラ、イダーという気道を使う法である。 クンダリニー・ヨーガというのは、だれもが体内に持つクンダリニーと名づけ 強大な生命の根源力を目ざめさせて、これにより、超常的体力を獲得し、特殊 な精神領域に到達しようとするヨーガである。

クンダリニーは、脊柱のいちばん下部、尾骨のチャクラ (ムーラーダーラ) の部分に、蛇が三巻き半、 とぐろを巻いたようなかたちで眠っている。 クンダリ ニーというのは、「巻かれているもの」という意味である。

リンガクンダリニーは、そこにあるスヴァヤンプーという男根のまわりに巻きついて

いて、その頭部で、スシュムナー管の入口を閉ざしている。

スシュムナー管は、脊柱の中空部にある生気の通る路で、尾骨から脳の下部

ないの延髄にまで届いている。また、スシュムナー管の内側には、ヴァジリニーとよ ばれる気道があり、さらにその内側には、クモの糸のように細かいチトリニとよ ばれる気道がある。

特殊な瞑想・思念・ムドラー・マントラ詠唱などの動作によってチャクラが 発動し、 クンダリニーが目ざめると、クンダリニーは噴火した火のような激しい 勢いで、スシュムナー管を上昇していく。 クンダリニーを Serpent fire (サーペン ト・ファイア、蛇の火) とよぶのも、そこからきているのである。

クンダリニーの目ざめとともに、スシュムナー管の両側にあるピンガラとイ ダーという二つの気道が開き、クンダリニーのエネルギーは、この二つの気道を も螺旋状に上昇していく。この二つの気道は、その後のクンダリニーの力を調 節するはたらきをする。

クンダリニー・ヨーガの目的は、聖なるものと一体となる至高の境地を目ざす

ので、スシュムナー管、ピンガライダーの両気道を上昇するクンダリニーのエ ネルギーは、最終的に、サハスラーラ・チャクラにまで到達して、その目的を達 するのである。

以上が、 クンダリニー・ヨーガの気道の技法とされるものである。

四神足法も、このクンダリニー・ヨーガの技法を、そのまま使ったらよいので はなかろうか?

そうはいかないのである。単にチャクラを目ざめさせ、そのエネルギーを発動 させただけでは、四神足法の目的を達成することはできないのである。各チャク ラを統合し、そのエネルギーをさらに増幅して目的のものに集中する方法が、 ど うしても必要なのである。

では、クンダリニーを覚醒させ、これを使ったらいいではないか。

わたくしは、阿含経はもとより、釈尊にまつわるさまざまな伝説に至るまで、 あらゆるものを分析した結果、釈尊の成仏法には、クンダリニー・ヨーガのクン ダリニー覚醒法がもちいられた形跡を発見することができなかった。(彼自身は、それを完全に成就していたであろうが) なぜか?

クンダリニーの覚醒は、あまりにも激烈、過激すぎて、 完全な脳を新しくつく りあげるのには適切でないのである。 クンダリニー・ヨーガは、人間の脳の欠陥を是正する方法ではなく、そこを通り抜けて一挙に、別次元の高度の意識領域に 突入してしまう方法なのである。

これは危険すぎるし、かつ、ごく限られた特殊な人にしかもちいられない方法 であった。

釈尊は、だれでもが実行できる修行法を教えた。一心に修行さえすれば、だれ でもが成仏できる方法を教えたのである。だから、チャクラを使うことはとり入 れたが、 クンダリニー・ヨーガの覚醒法はとり入れなかったのである。 クンダリ ニー・エネルギーは使ったけれども、その方法はまったくちがっていたのであ

では、どのようにしたのであろうか?

仏陀の Anāpāna の法

アーサーバー

釈尊の修行法の中心である安那般那について、最もくわしく説いた経が雑阿含

是の如く我れ聞きぬ。一時、仏、舎衛国の祇樹給孤独園に住まいたまえ 雨の時世尊、諸の比丘に告げたまわく 「安那般那の念を修習せよ。 若し 比丘の安那那の念を修習するに多く修習せば身心止息することを得て有 覚、有観、寂滅、 純一にして明分なる想を修習満足す。 何等を安那般那の を修習するに多く修習し巳らば身心止息し、有覚、有観、寂滅、純一にし 明分なる想を修習満足すと為す。是の比丘、若し聚落城邑に依りて止 朝に衣を著け鉢を持ち、村に入りて乞食するに善く其の身を護り、諸 門を守りく心を繋けて住し、乞食し巳つて住処へ還えり、衣鉢を挙げ 足を洗っては林中の閑房の樹下、或は空露地に入りて端身正坐し、念

 

 

 

Kundalini yoga aims to integrate and control the chakras and gain supernatural powers.
Sahasrara Chakra is the ultimate goal of Kundalini Yoga, and practitioners who have achieved it are called superhumans.
The swollen ``flesh topknot'' on the Buddha's head symbolizes the completion of the Sahasrara chakra.
The Four God Foot Methods consist of four training methods: Desire God Foot Method, Kinshin Foot Law, Shinshin Foot Law, and Kanshin Foot Law, and lead to becoming a great sage.
Practitioners of the Shishin Ashiho start from the Desireshin Ashiho and increase their mental abilities.
In Shakyamuni Buddha's method of attaining Buddhahood, the center of the ``Dharma'' is the Four Gods' foot method, to which the Five Powers method is involved as an auxiliary.
There is a connection between chakra development in Kundalini Yoga and the Four God Foot Method, which requires a technique that integrates the energy of each chakra.
Kundalini awakening was not part of the Buddha's Dharma of Buddhahood, and as it was a dangerous and limited method, the Dharma of Annapana was taught instead.

 

This chakra integrates all chakras and controls them freely. Once he is able to freely control all his chakra, he gradually transforms. In Kundalini Yoga, this is described as becoming one with the sacred. It is said that the Holy Spirit resides in this chakra and that you will be able to communicate with the Holy Spirit. Practitioners who have perfected his chakra are called superhumans, masters, and saviors. Superhumans transcend the material world and are no longer subject to the limitations of time and space.

In India, the Buddha is considered to be a superhuman being and is the perfector of this chakra. The top of the statue's head is raised as if it were wearing a hat, and this is called the ``meat topknot.'' This indicates that the cultivation of the Sahasrara chakra has been completed and the skull has developed in this way.

These are the secrets of Kundalini Yoga.

So, what is the relationship between this Kundalini Yoga training method and Shakyamuni Buddha's Buddhahood method?

In particular, what is its relationship with the Four Gods Foot Method, which is the original source of the reincarnation meditation method?

First, let's take a look at the Four God Foot Laws.

Explanation of the Four God Foot Laws

Desire foot method

Kushin foot method

Shinshin foot method

Training to perfect the fundamental conditions of human life force, especially in the physical body.

A training method that dramatically improves the basic physical conditions based on the abilities gained through the Desire Foot Method.

Kanshin foot method

Based on the improvement and development of physical abilities, mental abilities will be enriched, and those abilities will be further improved step by step.

In other words, it is a training method that allows the old brain to evolve into a human being as a preparatory step for reinforcing the defective parts of the brain. It transforms the beastly brains of crocodiles and horses into spiritual brains.

It improves the neocortex, the new brain, and opens the diencephalon, the place of spirituality. At the same time, it is a training method that replenishes and strengthens the neural circuits between the hypothalamus, which is attached to the diencephalon, and the old limbic system. It is the perfect fusion of intellect and spirituality.

The above is an outline of the Four God Foot Methods.

When a practitioner achieves the four divine foot practices, he or she becomes a great sage on a par with the Buddha. He is a great sage who transcends karma, liberates from fate, and enables both the living and the dead to attain liberation and Buddhahood.

Can be classified into species.

Shakyamuni Buddha's training methods for attaining Buddhahood in the Seven Courses and Thirty-Seven Ways can be broadly divided into two parts: ``teachings'' and ``dharma.''

The center of the ``Dharma'' is the Four God Foot Laws.

No, rather than the center, the law is only the Four Divine Foot Laws.

The five-power method is also a training method, but it is something like an auxiliary method to the four god foot method, and is attached to the four god foot method in the following way.

(Four God Foot Law) (Five Power Law)

greedy legs

Devotion (faith)

God foot -

telekinesis

Shinshinashi

constant force

Kanshin Foot Keiriki

The four divine foot practices, the teachings other than the five power practices, namely, the fourfold meditation, the four right judgments, the sevenfold enlightenment, and the eightfold path.

is "teaching". These teachings are annexed to the Shishin Ashiho as follows.

(Furthermore, the Five Root Law is the meditation and practice that is the basis of the Five Power Law.)

four

greedy feet

Four Right Decisions, Seven Parties, Eightfold Path

 

Shinshin-ashi Shinshin-ashi

Main sightseeing foot

However, the teachings are no longer necessary for saints who have mastered the Kanshin-ashi, and the Eightfold Path is a teaching that applies to all other practitioners of the Three Divine Foot.

Four God Foot Methods and Kundalini Yoga

Now, how is the above-mentioned training of the Four Gods Ashiho practiced?

It begins with the development of the Kundalini Yoga chakras.

The relationship is as follows.

mooladhara chakra

greedy legs

svadhisthana chakra

God foot

manipura chakra

anahata chakra

Shinshinashi

Vishuddha chakra

Kanshin foot

ajna chakra sahasrara chakra

That being said, there is something very important here.

This means that it is not enough to develop the chakras of Kundalini Yoga for the Four Gods. Develop your chakras and at the same time integrate each chakra.

We need techniques to make it work. I just used the word "very important," but it is more than that, it is an absolutely necessary point.

What does that mean?

 

Chakras are activated by techniques that awaken and activate chakras, generating a power unique to chakras. However, this alone will never reach the level of divine power (supernatural ability) that Shishin Ashiho aims to achieve. There is a need for a technique that integrates these chakras, increases their power even more, and works in a focused manner.

There are two techniques.

 

1. It has a circuit that allows it to freely control the energy generated by each chakra and send it wherever it is needed.

In particular, circuits for the brain are important.

2. Reinforcement of neural pathways to enable circuit creation, and new connections.

In particular, this is said to "reinforce the neural pathways connecting the neocortex and hypothalamus."

Indeed, it is an indispensable technique.

These two techniques are not found in Kundalini Yoga.

However, there is one technique that is similar to this one. It is a method that uses the Sushumna tube and the airways called Pingala and Ida. Kundalini Yoga is a yoga that aims to awaken the powerful fundamental power of life called Kundalini, which everyone has within their bodies, thereby acquiring supernatural physical strength and reaching a special spiritual realm.

Kundalini lies at the bottom of the spinal column, in the coccygeal chakra (muladhara), shaped like three and a half coils of a snake. Kundalini means ``that which is coiled.''

The Linga Kundalini is wrapped around the phallus called Svayamphu.

and its head closes the entrance to the Sushumna tube.

The Sushumna canal is a passageway for vital air in the hollow part of the spinal column, from the coccyx to the lower part of the brain.

It has reached the medulla oblongata. Also, inside the Sushumna canal there is an airway called the Vasilini, and further inside that there is an airway called the Chitrini, which is as fine as a spider's thread.

When the chakras are activated and the kundalini is awakened through special actions such as meditation, thought, mudra, or chanting of mantras, the kundalini moves up the sushumna channel with the intensity of an erupting fire. This is why Kundalini is called Serpent fire.

With the awakening of Kundalini, the two airways, Pingala and Ikonda, on either side of the Sushumna channel open, and Kundalini energy spirals up through these two airways as well. These two airways serve to regulate the subsequent Kundalini force.

The purpose of Kundalini Yoga is to reach the highest state of unity with the divine.

Therefore, the Kundalini energy that ascends through both the Sushumna channel and the Pingalida airway eventually reaches the Sahasrara Chakra and achieves its purpose.

The above are the airway techniques of Kundalini Yoga.

Why not use this technique of Kundalini Yoga as it is for the Four God Foot Method?

That doesn't happen. Simply awakening the chakras and activating their energy will not achieve the purpose of Shishin Ashiho. We desperately need a way to integrate the chakras, amplify their energy, and focus it on a goal.

So why not awaken Kundalini and use it?

As a result of analyzing everything from the Agon Sutra to various legends related to Shakyamuni Buddha, I have found evidence that Shakyamuni Buddha's method of attaining Buddhahood was based on Kundalini Yoga's Kundalini Awakening Method. I couldn't do it. (though he himself would have accomplished it perfectly) Why?

The awakening of the kundalini is too violent, too extreme, to be suitable for his ascension to create a new, complete brain. Kundalini Yoga is not a method of correcting defects in the human brain, but a method of passing through them and suddenly entering another dimension of higher consciousness.

This method was too dangerous and could only be used by a very limited number of special people.

Shakyamuni Buddha taught a method of ascetic training that anyone can practice. He taught how anyone can attain Buddhahood as long as they practice earnestly. Therefore, although he adopted the use of chakras, he did not adopt the awakening method of Kundalini Yoga. Kundali He used knee energy, but in a completely different way.

So how did we do it?

Buddha's Anāpāna Dharma

earth server

The most detailed explanation of Annabanna, which is the center of Shakyamuni's training method, is in the Zaragon.

Just like that, I won't listen. For a time, the Buddha resided in the Solitary Garden of Gishukya in the Savi state.During the rainy season, the Blessed One said to all the bhikkhus, ``Practice the thought of Annahna; The more you practice, the more you will be able to calm your body and mind, and the more you will be satisfied with the practice of sentience, thoughts, annihilation, pure and clear thoughts. When one's body and mind are at rest, one becomes aware, one's thoughts are lost, one is pure, and one is satisfied with the practice of clear thoughts.If a bhikkhu were to rest in the village of Jurakseong, in the morning he would put on his robes and take a bowl. When he enters the village and begs, he protects himself and lives there with a heart that protects the gates. After begging, he returns to his home, takes up his clothes, washes his feet, and goes to a quiet room in the forest. Go under a tree or in an open field, sit upright, and pray.

 

 

 

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胎蔵界曼荼羅 たいぞうかい Womb Realm Mandala Taizokai

 

 
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2024年2月22日 九星  無料 今日の運命

虚空蔵菩薩  7.png
八白土星の日

 内輪もめが起こりやすい。格別慈悲心が大切の日。もうけ話は損失となりやすい。


 

 


凌犯期間壊の日


自分の思うように積極的に行動する日

凌犯期間の作用により吉日となります。自信を持って物事に取り組める日です。少々の失敗は気にせず、色々なことに積極的にチャレンジしましょう。多少強引でも、自分の思ったように進めることで結果が表れます。前後の凌犯期間の不運を振り払うためにも、ポジティブに、アクティブに行動したい日です。



 

 

 

普賢菩薩 あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩


 

 

普賢菩薩




あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩


名サマンタバドラ (Samanta bhadra) の「サマ 「タ」は「く」、「バドラ」は「賢」と漢訳しま す。 「賢」とは具体的には「さとりを求める心か 起こる、成仏しようとする願いと行ない」のこ とです。それが、ときとところを選ばず在して いるということを象徴したのがこの菩薩です。 で すから、菩薩行を実践する者をつねに守護するほ とけでもあります。

白象に乗り、文殊菩薩とともに釈迦如来 の脇侍をつとめます。 文殊菩薩のに対して、 (行)をつかさどります。

なお、密教では、堅固不壊の菩提心を象徴する

金剛薩埵と同体とします。

と巳年生まれの人の守り本尊とされていま

 


普賢菩薩(ふげんぼさつ)とは?




普賢とは「全てにわたって賢い者」という意味で、あらゆるところに現れ命ある者を救う行動力のある菩薩です。

 

文殊菩薩とともに釈迦如来の右脇侍として三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られる場合もあります。文殊菩薩の智慧とともに修行を司る菩薩として、明晰な智慧で掴み取った仏道の教えを実践していく役割を果たすとされています。また、女性の救済を説く法華経の普及とともに女性に多く信仰を集めました。

 

ちなみに普賢菩薩から派生した仏に延命のご利益のある普賢延命菩薩があります。



ご利益




女性守護、修行者守護、息災延命、幸福を増やす増益のご利益があるとされています。また、辰・巳年の守り本尊です。



普賢菩薩(ふげんぼさつ)の像容




白象に乗っている姿が一般的です。3つや4つの頭の象に乗っている場合は普賢延命菩薩像の可能性が高いです。


 

 

 

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2024年02月21日

一、長出入息呼吸法










一、長出入息呼吸法

一の長出入息呼吸法は、出る息も入る息も、できるだけ細く長く深く呼吸する方法です。一呼吸に20秒から30秒、つまり一分ほどの時間をかけて行います。これにより、リラックスやストレスの軽減、集中力の向上などの効果が期待されます。







二、長出息呼吸法
三、反式呼吸法
四、強短息呼吸法 (火の呼吸法)
である。
かんたんに説明すると、一の長出入息呼吸法は、出る息、入る息、どちらも、できるだけ細く長く深く呼吸する。一呼吸に二〇秒から三〇秒、一分くらい、時間をかける。
二の長出息呼吸法は、出る息のみをできるかぎり細く長く吐いて、吸う息はふつうに吸う。
三の反式呼吸法は、ふつうの呼吸とちがって、息を吸うとき、腹部をひっこめ、息を吐くとき、腹部をふくらませる。ちょうど逆になるわけである。
四の強短息呼吸法は、「火の呼吸」と呼び、片方の鼻孔を指で押さえて閉じ、片方の鼻孔で強く短く呼吸する。










1、長出入息呼吸法の訓練
結珈談座、あるいは半跏咲座、いずれにしても、頭部、頭部をごく自然に、まっ直ぐ、きちんとした姿勢をとる。ただし、あまり緊張し過ぎて力んだり、硬直したりしてはいけない。ゆったりと、リラックスすることが大切である。
そのためには、頭部、頸部の緊張を解くために、前額部を心もち前出し、下あごを少し中へ引くようにして、頭部をやや下げるようにするとよい。同時に、前胸部お小しひっこめるようにし、腹部は少し前に出し、両肩は力を入れず、自然な姿をとる。背中は心もち前に曲げ、腹部の容積を大きくするようにする。
口と営はごく自然に軽く閉じる。両眼も軽く閉じるが、かすかに外光を感じる程庭にひとすじの間を残す。すなわち、半眼にして、視線は、鼻の先、鼻頭に持っ肛門さぎゅっと締め、上へ引き上げるようにする。
まず、最初、軽く息を吸い、次いで、口をすぼめ開き、力いっぱい吐き出す。下道部に力をこめ、上体も少し東に祭りながめるようにしながら、はいて吐いてきこのとき、前に書いたように、体じゅうので、不浄の気をことごとく吐き出してしまう気持ちで、おち、背中にかっついてしまうに、はるのである。吐きつくしたら、また大きく吸い、こ、これをくり返す。
大事なことは、呼吸法るとどめるには、必ず、まず最初に感くことであ
る。まずいて、うずに曇り時から一回の呼吸がはじまるのである。
ダはかるく噛み合わ世て、嘘み合わせた陸の間通して、ゆっくりと息を吐く。は下がくれるかれない夜陰で、決してつま嘆み合わせてはいけない。
自然に、長出入意呼吸法に移る。
まず、軽く息を吸う。(接入呼盛である。
園の間を通してゆっくりと息を吐き終ったら、今度はダを閉じ、いきちんと合わせて、からゆっくりと扱うのである。
「少しずつ時間をかける、鼻から該う。

ようかくこのとき、鼻から入ってくる空気の量をできるだけ少なくするために、いをすめて鼻腔をせまくする。こうすると、入ってくる空気の量が少なくなるだけではな
く、せまくなった鼻腔の壁が空気でマサツされて、その刺激が脳にったり、脳の昂奮をしずめる効果もあるのである。
また、息を吸いこむとき、舌の先を、上顎部(上の正面の歯ぐきのやや上部、
「眼交」と呼ぶ部位)につける。
そして、ごく自然に息を吸いこんでゆく。
息を吸い終わったら、もう一度、軽く息をのみ、みぞおちは充分に落とし、川門をぐっと閉じ、下腹に軽くウムと力を入れる。
この力を入れるとき、同時に必ず鼻からちょっと息を漏らす。これが非常に大切で、これをやらないと、胸から頭部にかけて圧がかかり、体を痛める恐れが出てくる。腹式呼吸をやって、頭痛を起こしたり、内臓下垂で苦しんだりするのは、これを知らないからである。
禅宗の原田祖岳老師が、原坦山和尚の極端な下腹入力神をやったところ、頭が鳴と心の。また鳩の位階が的になって知をしたい本に書いておられ
このきしめて、上にウムを入れると、二、三回おこなう。
ついで、出典にる。
下に、設定こめ、下部を収させながら、どこまでも腹の力をもってお
かには出してゆくからんでいた下腹がしだいにしはらり、収してい
このとき、息をはき出しながら、それまで、1部につけていた話をし、山き
山中温せるような気持で、低い声でマントラをする。
「オームントの新しながら息を出してゆく。でき。
都かに、ゆっくりと、できるだけ細く長く吐き出してゆく。息がすっかり出てしまうと、下限はくばみ、限歴が背骨にひっつくような気持ちになる。つまり、そうなるような気持ちで吐き出してゆくのである。




1. Long breathing breathing method
Second, long-breathing breathing method
Third, anti-breathing method
4. Strong and short breathing method (fire breathing method)
Is.
To put it simply, one long-breathing breathing method is to breathe out and breathe in, both.
Breathe as thin, long and deep as possible. Take 20 to 30 seconds, 1 minute, time for one breath
times.
The second long-breathing breathing method exhales only the exhaled breath as thinly and long as possible, and inhales normally.
Sea urchin sucks.
The third anti-breathing method, unlike normal breathing, retracts the abdomen when inhaling.
Inflate your abdomen when you exhale. It's just the opposite.
The four strong and short breath breathing methods are called "fire breathing", and one nostril is pressed with a finger to close it, and one piece.
Breathe strongly and shortly through your nostrils.













1, long breathing breathing training
Whether it's the Lotus Position or the Half-Sakiza, the head and head are very natural.
Immediately take a proper posture. However, I was too nervous and overpowered or stiff.
Don't do it. It is important to relax and relax.
To do this, in order to relieve tension in the head and neck, put the forehead forward and lower it.
It's a good idea to pull your head in a little and lower your head a little. At the same time, front chest
Make sure that the part is small and retracted, the abdomen is slightly forward, and both shoulders are not stressed, giving a natural appearance.
Take. Bend your back forward to increase the volume of your abdomen.
The mouth and sword close naturally and lightly. Both eyes close lightly, but the outside light is faintly felt.
Leave a streak in the garden. That is, with a half-eye, hold the line of sight at the tip of the nose and the tip of the nose.
Tighten the anus tightly and pull it up.
First, take a light breath, then pursed your mouth and exhale with all your might. While putting all your strength into the lower road and looking at the festival to the east a little, you spit it out.
At this time, as I wrote before, I spit out all the unclean feelings because I am all over my body.
I feel like I'm going to get stuck on my back. Vomiting
Once you've made it, suck it up again and repeat this.
The important thing is to always feel the first thing to stop breathing.
NS. First of all, one breath begins when it is cloudy.
Da lightly engages, passes through the liar land, and slowly exhales.
In the shade of the night, you should never mourn.
Naturally, it shifts to the long-entry breathing method.
First, take a light breath. (It is a call for reception.
When you have finished exhaling slowly through the garden, close Da and join properly.
Let them handle it slowly.
"Slowly take time, squeeze through your nose.

By the way
At this time, in order to reduce the amount of air coming in from the nose as much as possible,
Make the nasal cavity narrow. This will not only reduce the amount of incoming air
The narrow wall of the nasal cavity is crushed by air, and the stimulus is sent to the brain or the brain.
It also has the effect of calming excitement.
Also, when inhaling, the tip of the tongue should be on the upper jaw (slightly above the upper front gums).
Attach it to the part called "eye contact").
Then, I breathe in naturally.
When you have finished inhaling, take a light breath again, drop the epigastrium sufficiently, and Kawamon.
Close tightly and lightly apply force to the lower abdomen.
When you apply this force, be sure to breathe a little through your nose at the same time. This is very important
If you don't do this, pressure will be applied from your chest to your head, which may hurt your body.
NS. This is what causes abdominal breathing and causes headaches and suffers from visceral ptosis.
Because I don't know.
When Zen Buddhist master Harada Daiun Sogaku performed the extreme lower abdomen input god of Hara Tanzan, his head rang.
And of the heart. Also, it is written in a book that I want to know because the rank of the pigeon is the target
If you squeeze this and put um on top, it will be done a couple of times.
Next, let's go to the source.
Set it down and put it in the bottom, and keep your stomach strong.
The lower abdomen that had been entwined with the crab gradually began to grow and was collected.
At this time, while breathing out, I talked about the story that I had attached to the first part until then, and Yamaki
With a feeling of warming up in the mountains, he plays a mantra with a low voice.
"Ohm
I'm going to breathe out while I'm new.
""
You can.
Slowly spit out as thin and long as possible into the city. I'm out of breath
When I do, the lower limit is dented, and I feel like my history is sticking to my spine. I mean, yes
It spits out with such a feeling.













After exhaling, gently inhale with your nose again. When sucking, put your tongue on your upper jaw
It is the same as before.
After inhaling, exhale with the same movement as before. Exhale like before
Then, recite the mantra.
This submitted breathing method does not matter the time for one breath. As thin and long as possible
It makes you breathe in and out for a long time.
2, long breath breathing training
The previous long-breathing breathing method is to breathe as long and thin as possible, both in and out.
It is a thing. Just because it's as thin and long as possible, how long does it take to make it thin and long?
It doesn't matter how long you breathe.
However, the long-breathing breathing method this time is time-consuming.
Generally, adult breathing is usually once a minute in a healthy person's calm state.
153 Revolutionary thoughts of the brain and mind




吐き出し終わったら、また、静かに鼻で息を吸う。吸う時は、舌を上顎につける
ン、前と同じである。
吸いこんだら、前と同じ動作で吐き出してゆく。前とおなじように吐き出しながら、マントラを誦する。
この提出入息呼吸法は、一呼吸についての時間は問わない。できるだけ細く、長く、長出入息させるのである。
2、長出息呼吸法の訓練
前の、長出入息呼吸法は、出る息、入る息、ともにできるだけ長く細く呼吸するものである。できるだけ細く長く、というだけで、どれほどの時間をかけて細く長く呼吸するのか、という時間は問わない。
しかし、今度の長出息呼吸法は、時間が目ヤスになる。
だいたい、成人の呼吸は、健康な人の平静な状態で、ふつう一分間に一回とされてます、







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posted by gomabon at 18:10| Comment(0) | TrackBack(0) | 運命学

サヘート・マヘート聖なる地  Sahet Mahet sacred place

 

 

サヘート・マヘート(Saheth-Maheth)とは、仏教八大聖地の一つで、隣接した二つの遺跡群をまとめた呼称。ヒンドスタン平原の中、ガンジス川の支流ラプチ川に接している。現在はインドウッタル・プラデーシュ州に位置し、ニューデリーからほぼ東へ600km、ネパールとの国境に近い。

両遺跡は19世紀の半ば頃、イギリス人の考古学者アレクサンダー・カニンガムによって発見された。日本からは1986年から関西大学が現地政府の協力を得、日印学術調査隊という形で発掘に参加している。

私が、師から聞いたこと、

霊的な体験を通じて自己の使命や人生の意味を見出し、そのために自らの成長や修行を重ねていく様子が描かれています。また、「思念による王者の相承」という概念が登場し、霊的なバイブレーションを通じた伝達が重要な要素として提示されています。

「解脱に至る四つの階梯」という考え方も述べられており、これは仏教やヨーガなどの霊的な教えにおける概念の一つかもしれません。解脱とは、苦しみや煩悩からの解放や精神的な成就を指す概念であり、その達成には四つの段階や階梯を経る必要があるとされています。

 

突然、頭上から不可思議な衝撃が走り抜けた。目が眩むほどのその一瞬に、全身が無力に打ちのめされるような感覚が私を襲った。

「こんなこと、予期していなかった…」私は呆然として、その衝撃にただただ呑み込まれていく自分を感じた。修行や学問、それらに誇りを持っていた自分が、たちまちその場で無力な存在となってしまった。

「これが…これが本当に必要なものなのだ」と、心の奥底から湧き上がる言葉が私の中で響いた。それは、白銀の輝きに満ちた霊的なバイブレーションのことだった。

長年にわたる修行や教えも、その一瞬の霊的な光景の前ではただの幻想に過ぎず、私の中で一掃されてしまった。

そして、その光景こそが私の求めていたものであり、私がこの地にやって来た真の理由だと確信した。


サヘート・マヘート


、聖なる地よ、待っていてくれてありがとう」と、私は心の中で唱えた。そして、この霊的なバイブレーションを他の人々にも届けるために、私の使命を果たすことを誓った。

しかし、再びこの地を訪れなければならないとき、私はどんな体験をするのだろうか?そのときに起こる出来事について、私は深い恐れを感じる。

「ああ、あの一瞬の霊的なバイブレーション…」私はその感覚を胸に刻みながら、書き終えた瞬間、完全に疲れ果ててしまった。

また、十数年後には、同様の衝撃を経験することになる。前回は内から、今回は外からの衝撃だったが、その内容はまったく同じだった。

そして、それが「思念による王者の相承」であることに気付いた。思念による王者の相承とは、まさに霊的なバイブレーションによる伝達だった。

私はこの体験によって、自分が解脱に至る四つの階梯のうちの第三の境地に達したことを自覚した。しかし、その境地に至るためには、間脳開発の練行を成就しなければならなかった。

「解脱に至る四つの階梯」というものがある。そして、それを辿ることで、解脱への道が開けるのだ。

Saheth-Maheth is one of the eight sacred sites of Buddhism, and is the collective name for two adjacent ruins. It is located in the plains of Hindustan, bordering the Lapchi River, a tributary of the Ganges River. It is currently located in the Indian state of Uttar Pradesh, approximately 600 km east of New Delhi, close to the border with Nepal.

Both sites were discovered by British archaeologist Alexander Cunningham in the mid-19th century. From Japan, Kansai University has been participating in excavations since 1986 in the form of the Japan-India Academic Survey Team with the cooperation of the local government.

What I heard from my teacher

The story depicts how a person discovers their mission and the meaning of life through spiritual experiences, and how they continue to grow and train to achieve that goal. In addition, the concept of ``succession of kings through thought'' has appeared, and transmission through spiritual vibration is presented as an important element.

The idea of ``four stages leading to liberation'' is also mentioned, and this may be a concept in spiritual teachings such as Buddhism and yoga. Moksha is a concept that refers to freedom from suffering and earthly desires and spiritual fulfillment, and it is said that it is necessary to go through four stages or tiers to achieve it.

 

Suddenly, a mysterious shock came from above. In that dazzling moment, I felt as if my whole body was being defeated helplessly.

``I wasn't expecting something like this...'' I was stunned, and felt myself being swallowed up by the shock. I had taken pride in my training and studies, but in an instant I became a helpless person.

“This…this is what I really need,” the words that came from deep within me echoed within me. It was a spiritual vibration filled with silvery brilliance.

Years of training and teachings were nothing more than an illusion in front of that momentary spiritual scene, and they were completely wiped out in my mind.

And I was convinced that this sight was exactly what I was looking for, and the real reason I had come to this place.

"

Sahet Mahet

, holy land, thank you for waiting,'' I chanted in my heart. And I vowed to fulfill my mission to bring this spiritual vibration to others.

But what kind of experience will I have if I have to visit this place again? I feel deep fear about what will happen then.

``Ah, that momentary spiritual vibration...'' I kept that feeling etched in my heart, but the moment I finished writing, I was completely exhausted.

In another ten years or so, we will experience a similar shock. Last time the shock came from within, this time from the outside, but the content was exactly the same.

Then, he realized that this was ``succession of the king through thought.'' The transmission of the king through thought was truly transmission through spiritual vibrations.

Through this experience, I realized that I had reached the third of the four steps leading to liberation. However, in order to reach that state, he had to practice the development of the diencephalon.

There are ``four steps leading to liberation.'' And by following it, the path to liberation will open.

 

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大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 "Kongokai" expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

 

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で瞑想を試してみることにしました。

 

 

 

Meditopia

Meditopiaは瞑想アプリで、多くの人がその効果を実感していますが、瞑想の難しさや不安を抱えるユーザーもいます。特に課金システムに関する不満が多く、年間6000円の料金は高額であることから、一部のユーザーはその価値を疑っています。一方で、良い内容に関するレビューもあります。

 

 

 

 

メンタルを整えるために、騙されたと思って瞑想アプリ「Meditopia」で瞑想を試してみることにしました。

ここから僕の人生は大きく変わり始めました。

瞑想のやり方をイチからサポートしてくれる

ただ、瞑想をするにしても以下のように瞑想の難しさを感じている方も多いのではないでしょうか。

やり方がわからない

効果がない気がする

今のやり方で本当にあっているのか不安

やり始めても続かない

 

瞑想アプリ「Meditopia」は、瞑想初心者でもサポートしてくれる。しかし、瞑想の難しさを感じる人も多い。やり方がわからず、効果を感じない、正しいのか不安、継続できないという悩みがある。

 

 

見たところ課金システムへの不満が多いようです。

Meditopiaは通常年額6000円するため、決して安い価格設定ではありません。

あまりよくわからない「瞑想」というものに6000円も払うなんて気が引けるのは当然です。

しかもそれが自動的に課金されていたなんてわかったら激怒するのもわかります。

悪いレビューでも内容に関してはいいことが書いてあるレビューもありますね。

 
posted by gomabon at 13:50| Comment(0) | TrackBack(0) | 脳科学

仏教の「成仏陀教法」の略である It is an abbreviation of Buddhism's ``Buddhist teaching method.''

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  1. 仏教の「成仏陀教法」の略である「仏陀に成るための教えと法」において、「法」とは修行法や成仏法を指し、「教え」とは学問的なものを表す。

  2. お釈迦様は「阿含経」において「七科三十七道品」を通じた最も重要な修行法、成仏法を説かれ、これが仏陀に成るための法そのものであるとされる。

  3. 大乗仏教は成仏法を隠ぺいし、菩薩の概念を作り出して他力本願の概念を強調し、これが現代の日本仏教において中心となっている。

  4. 阿含経にはお釈迦様が成仏法を編成し、その場で決定した状況が詳細に記載されており、大乗仏教がこれを理解していないと主張されている。

  5. 大乗仏教が成仏法を変化させるという考えは根拠がなく、阿含経には仏が常に「七科三十七道品」による修行法を教えると明記されている。

  6. 実践的な修行は「安那般那念法」を含む阿含経の成仏法から始まり、これが大乗仏教が理解していない真理であると述べられている。

  7. 成仏法を習得しない限り絶対に成仏できないと主張され、その中でも「安那般那念法」が重要であり、これが大乗仏教が理解していない点の一つであると指摘されている。


In ``Teachings and Laws for Becoming a Buddha,'' which is an abbreviation for the Buddhist teachings for attaining Buddhahood, ``Dharma'' refers to training methods and Buddhahood methods, and ``Teachings'' refers to academic matters.
In the ``Agon Sutra,'' the Buddha taught the most important training method, the method of attaining Buddhahood, through the ``Seven Courses and Thirty-Seven Ways,'' and this is said to be the very method for becoming a Buddha.
Mahayana Buddhism conceals the Buddhahood method, creates the concept of a bodhisattva, and emphasizes the concept of other-power original vows, which is central to modern Japanese Buddhism.
The Agon Sutra contains detailed descriptions of the circumstances in which Shakyamuni Buddha organized the Dharma for attaining Buddhahood and made decisions on the spot, and it is argued that Mahayana Buddhism does not understand this.
The idea that Mahayana Buddhism changes the method of attaining Buddhahood is groundless, as the Agon Sutra clearly states that the Buddha always teaches the method of training according to the ``Seven Sciences and Thirty-Seven Ways and Principles.''
Practical training begins with the Agon Sutra's Buddhist attainment method, which includes ``Annahanna Nendharma,'' which is said to be a truth that Mahayana Buddhism does not understand.
It is argued that one will never be able to attain Buddhahood unless one learns the Dharma of attaining Buddhahood, and among these, ``Annahanna Nendharma'' is important, and it has been pointed out that this is one of the points that Mahayana Buddhism does not understand.

 

 

 












仏教とは、「成仏陀教法」の略です。「仏陀に成るための教えと法」という意味です。ここで、「教え」とは別の概念である「法」というものについて、着目してみたいと思います。法、仏法とは、修行法、成仏法という意味です。学問的な「教え」とは、別の概念です。


 


それでは、お釈迦様は、どのような修行法、成仏法をお説きになられたのでしょうか?

お釈迦様は、いくつもの修行法、成仏法を残して下さいました。その中で、最も重要な修行法、成仏法をご紹介したいと思います。

最も重要な修行法は、釈尊直説の唯一の経典「阿含経」(あごんきょう)に書かれている「七科三十七道品」(しちかさんじゅうしちどうほん)あるいは 「三十七菩提分法」(さんじゅうしちぼだいぶんぽう)あるいは、単に「道品法」(どうぼんほう)と呼ばれている修行法です。

成仏法とは、人が仏陀に成ることができる修行法のことです。他の修行法は、人を高めることはできますが、仏陀にまでは成ることはできません。ここが、単なる修行法と、成仏法の違いです。成仏法は、釈尊直説の唯一の経典「阿含経」(あごんきょう)にしか書かれていません。 「七科三十七道品」は、7科目37種類の修行法があります。詳しくは、阿含宗のこちらのページをご覧下さい。

この成仏法が、仏教にとって、最も重要であることは、言うまでもありません。仏陀に成るための法そのものなのですから。ところが、大乗仏教は、この成仏法を隠ぺいし、黙殺してしまったのです。

後世の大乗仏教は、仏教を大衆化するため、その障害となる、真の成仏法が書かれている阿含経を「小乗仏教」とさげすみ、厳しい、難しい修行法は、どんどん削除していきました。そうして、最終的には、菩薩という概念を作り出し、菩薩の慈悲におすがりすれば、修行は不要という他力本願の概念まで作り出してしまったのです。その大乗仏教が、今日の日本仏教の中心となってしまっているのです。もちろん、密教や禅宗は、他力本願ばかりではないので、多少とも違うというご意見がおありかと思いますが、それでも、阿含経を隠ぺい、黙殺し、阿含経に唯一書かれている肝心の成仏法を修行していない点には、変わりは無いのです。こうして大乗仏教は、大衆化のために、成仏法を隠ぺい、黙殺したニセの仏教となっていったのです。

「成仏法」が、どのようにしてできたのか、そのいきさつについても、きちんと阿含経に書かれています。阿含経には、お釈迦様が「成仏法」をお作りになられた状況が、克明に記載されているのです。 ご紹介します。

このお経は、お釈迦さまが、ご自分の成道の経緯をお説きになられた経典です。

<中阿含経 羅摩経>

お釈迦さまは、心機一転して、それまでの六年麻麦(まばく)の苦行を離れ、ネーランジャラー河において、村長の娘スジャータの乳ガユの供養を受け、聖地 ガヤーのピッパラ樹(菩提樹)の下に瞑想の座を定めました。ここでお釈迦さまは、悟りを開き、仏陀と成なれるのですが、その時の、状況が記されたお経です。

『我、すなわち座を解かずして、漏尽を得るに至れり。
我、無病無上安穏涅槃を求めて、すなわち、無病無上安穏涅槃を得、
無老無死無愁憂慼(むしゅううせき)無穢汚(むえわ)無上安穏涅槃を求めて、すなわち、無老無死無愁憂慼無穢汚無上安穏涅槃を得、
知を生じ、見を生じ、「道品法」を定む。

生すでに尽き、 梵行すでに立ち、所作すでに弁じて、更に有を受けずと如真を知りぬ。』

大意

「私は、菩提樹の下で、瞑想を数十日間(50日間近く。)つづけ、ついに、漏尽解脱することができたのである。
涅槃を得ることが出来たのである。
これにより、智慧が生じ、解脱したという自覚(解脱知見)が生じた。
さらに、成仏するための修行方法の体系、 成仏法(七科三十七道品)を決定した。

涅槃を得て、成仏したことにより、私は、この生涯が最後のものとなって、もう二度とこの迷いの世界に生を受けることのないことを、はっきり知ったのである。」

このお経は、当然ながら非常に重要です。それはなぜかと言いますと、読んでお分かりの通り、お釈迦さまは、成道後、即座に、その場で、「成仏法」を定めているということがわかるお経だからです。

大乗仏教は、この点を、全く理解していません。  「道品法(どうぼんほう)を定む」とあります。お釈迦さまは、成道後、即座に、その場で、成仏法を編成し、完成させていたのです。人間がどうすれば成仏することができるのか、このとき、すでに、修行法を、決定、完成されていたので す。したがって、成仏法は、この時、確立された、この「道品法」以外にはあり得無いのです。阿含経のこの「七科三十七道品」以外に成仏法は絶対に無いのです。

この他に、仏陀が、あとから二つも三つも、成仏法を追加されるわけが無いからです。あるとすれば、間違いなく後世の偽作です。仏教徒は、このことを一番に考えなくてはならないと思います。

この成仏法を修行しない限り、絶対に成仏はできないのです。
パーリ文「中阿含」第百三の kinti sutta につぎのように述べられています。

「 ここに比丘らよ、われによりて法は悟られ、汝らに説かれたり。 すなわち四念住・四正断・四神足・五根・五力・七覚支・八正道これなり。 それゆえにすべての比丘らは相和し相欣び、争うことなくして、これを学ばざるべからず。」

「学ばざるベからず」とあります。絶対に修行しなさいという意味です。大乗仏教のかたがたは、この意味が分かっていないのです。

「雑阿含経(ぞうあごんぎょう) 応説経(おうせつきょう)」
においては、つぎのようにのべられています。

「釈尊:いろいろな方法を駆使して修行を行っても成就しないものが、もろもろの煩悩が尽き、心に解脱を得たいと思っても、あの修行者たちは、ついに漏尽解脱を得ることはできない。
弟子:それはなぜでしょうか。
釈尊:修行していないからである。
弟子:何を修行していないのでしょうか。
釈尊:いわゆる、七科三十七道品を修行していないからである。
弟子たちよ。七科三十七道品を修行し、成就する者がいたならば、その修行者が、漏尽解脱をしたいと思わなくても自然に漏尽解脱を得るのである。
弟子:それはなぜでしょうか。
釈尊:修行したからである。
弟子:何を修行したのでしょうか。
釈尊:いわゆる七科三十七道品である。(後略)」

いろいろな方法を駆使しても無駄である、 阿含経の七科三十七道品を修行しない限り、絶対に成仏できないと説かれています。

ですから、仏教徒は、全員、七科三十七道品を修行しなければいけないのです。それ以外に、方法はないのです。どんなに厳しくても、何度生まれ変わってでも、七科三十七道品を修行する以外に方法はないのです。

大乗仏教が説くよう に、修行法を捨て、仏の慈悲にすがるだけでは、冥土などにはいけるかもしれませんが、絶対に、成仏はできないのです。

上記のように、成仏法は、七科三十七道品しかありません。しかし、この七科三十七道品は出家者用のプロ用の修行法であり、大乗仏教が言うように、厳しく、難解であることは、事実です。

しかし、お釈迦様は、この成仏法 七科三十七道品へ至るまでの、その橋渡しとなる修行法も、きちんと用意してくださっていたのです。その修行法の一つが、「安那般那念法」(あんなぱんなねんほう)と呼ばれる呼吸法、瞑想法です。この瞑想法は、七科三十七道品の中の瞑想法の一つと考えてよいと思います。

お釈迦様が、「最高の呼吸法・瞑想法」と呼ばれるものです。

この法は、空海弘法大師様が、伝えて下さった、人を天才にする秘法といわれる、密教の「求聞持聡明法」(ぐもんじそうめいほう)とも密接に関係しています。

この法の習得が、成仏法 七科三十七道品への足がかりとなります。安那般那念法とは、「雑阿含経 安那般那念経」に書かれている、初歩から最高奥儀に至るまでの呼吸法・瞑想法のことです。10数種類の呼吸法・瞑想法が説かれています。

さらに、「雑阿含経 止息経」には、「勝止息、奇特止息、上止息、無上止息」の4つの呼吸法が説かれており、「この4つの呼吸法は、すべての呼吸法において、これ以上のものはない最上の呼吸法である。」とお説きになられています。この4つの呼吸法は、安那般那念法の最上のものということです。お釈迦様が、「最上の呼吸法・瞑想法」であるとおっしゃられているのですから、当然のことながら、この呼吸法・瞑想法をマスターしなければ成仏はできないということです。

大乗仏教は、この点も、全く理解していません。単なる呼吸法とは、わけが違うのです。仏教の実践的な修行は、この安那般那念法から始まるといっても過言ではないのだそうです。「息」とは、「生き」なのです。詳しくは、阿含宗管長 故 桐山靖雄大僧正猊下 ご著書「仏陀の法」をご覧ください。実践法は、「求聞持聡明法秘伝」に書かれています。

安那般那念法は、密教の求聞持聡明法、ヨーガのチャクラ覚醒法、道教の導引気功法、そして、神道の呼吸法とも密接に関係しています。また、ノストラダムスは、これらの法が、人類を救う法だと言うことを予言しています。そのこともこの「仏陀の法」に書かれています。

大乗仏教は、釈尊直説の唯一の経典 阿含経を小乗仏教とけなし、以上のことを隠ぺい、黙殺し、まるで理解していません。これでは、絶対に成仏はできないのです。ノストラダムス氏が言われる通り、これらの法が、人類を救うのです。お釈迦様は、そのために、修行法、成仏法を残して下さったのですから。不老長寿、超人類社会への道は、ここに開かれているのです。すべての実践的な修行は、安那般那念法、求聞持聡明法の習得から始まるのです。

正法を知っていただくため、参考になれば幸いです。
合掌

追記

大乗仏教の特に、法華経系の宗派に、時代によって修行法、成仏法が変化するというような教えを解く教団があります。本尊や、時代(正、像、末の三時)などの違いによって、成仏法が変化するというのです。

しかし、これも全くのでっちあげです。真理は、いつの世も一つであって、その真理を体得するための方法、成仏法も、絶対に変化するはずがないのです。大乗仏教は、いろいろな簡略化した成仏法を作り出しましたが、全て偽作です。

その根拠を示します。釈尊直説の経典は、阿含経しか存在しませんが、阿含経には、上記のとおり、釈尊直説の唯一の成仏法、「七科三十七道品」が書かれています。 さらに、阿含経には、いつの世でも、どんな如来でも、如来は弟子たちを、「七科三十七道品」によって、修行させ、成仏させると書かれた経典が存在するのです。

「雑阿含経 石柱経」 です。

「過去にあらわれた仏も、未来にあらわれる仏も、また、いま現在あらわれている仏も、仏はすべて、五つの煩悩の心を断滅して涅槃を得、仏になったのであり、 仏は真実の智慧をみがく能力弱くして、自ら涅槃を得ることができないものたちをして、七科三十七道品の修行をさせて、阿耨多羅三藐三菩提を得さしめ、それによって成仏させるのである。」

したがって、過去仏も、未来仏も、現在仏も、すべての仏は、「七科三十七道品」を修行して成仏し、また、弟子たちを修行させ、成仏させるのです。本尊や、正、像、末の三時の違いなどによって、成仏法は変化しないのです。正法は、一つしかないのです。

また、次のような阿含経もあります。

「中阿含経・七宝経」 です。

『よく憶えておきなさい。転輪王がこの世に出現するときは、まず七宝がこの世に出現するのである。
七宝とはなにか? それは輪宝・象宝・馬宝・珠宝・女宝・居士宝・主兵臣宝の七つである。
転輪王がこの世に出現するときには、まずこの七宝が出現するのである。

同様に、如来・無所著・等正覚がこの世に出現するときには、 七覚支(法という)宝が、まずこの世に出現するのである。 なにをもって七覚支法とするのか? 念覚支(という)法をはじめとして、択法覚支・精進覚支・喜覚支・息覚支・定覚支・捨覚支(という)宝の七つが七覚支法である。
如来・無所著・等正覚がこの世に出現するときは、この七覚支法がこの世に出現するのである。』

七覚支法とは、七科三十七道品の中の一科目です。如来が出現するときは、必ずあらわれるとされているのです。しかし、大乗仏教では、この点が、まったく言及されていません。虚偽の証拠なのです。

以上、「末世成仏本尊経講義」を参照しました。正法を知っていただくために、参考になれば幸いです。



 

Buddhism is an abbreviation for "Buddhism". It means "teaching and law to become a Buddha". Here, I would like to pay attention to the concept of "law," which is different from "teaching." Law and Buddhist law mean training law and Buddhist law. Academic "teaching" is a different concept.

Then, what kind of training method and Buddhahood method did Shaka-sama preach?

Mr. Shaka left behind a number of training methods and Buddhahood methods. Among them, I would like to introduce the most important training method, the Buddhahood method.

The most important training method is "Shichikasanjushichidohon" or "Three" written in the only scripture "Agonkyo" of Shason's theory. It is a training method called "Seventeen Bodhipakkhi" (Sanju Shichibo Daibunpo) or simply "Dobonho".

The Buddhahood method is a training method that allows a person to become a Buddha. Other practices can elevate people, but they cannot even become Buddhas. This is the difference between the mere training method and the Buddhahood method. The Buddhahood method is written only in the only scripture of the Shason direct theory, "Agama Sutra". There are 37 types of training methods in 7 subjects for "Seven Departments Thirty-Seven Doshin". For details, please see this page of Agon Shu.

It goes without saying that this Buddhahood method is of paramount importance to Buddhism. It's the law itself to become a Buddha. However, Mahayana Buddhism concealed this Buddhahood law and silently killed it.

In order to popularize Mahayana Buddhism in posterity, Agama, which describes the true Buddhahood method, was despised as "Hinayana Buddhism", and the strict and difficult training methods were deleted steadily. .. In the end, I created the concept of a bodhisattva, and even the concept of this application that training is unnecessary if I follow the mercy of the bodhisattva. Mahayana Buddhism has become the center of today's Japanese Buddhism. Of course, esoteric Buddhism and Zen Buddhism are not limited to other power applications, so I think there is an opinion that they are a little different, but even so, they hide the Agama sutra, silently kill it, and the only essential Buddhahood written in the Agama sutra. There is no difference in not practicing the law. In this way, Mahayana Buddhism became a fake Buddhism that concealed the Buddhahood law and silently killed it in order to popularize it.

How the "Buddhahood Law" was created and how it came about are also properly written in Agama. In Agama, the situation in which Shaka-sama created the "Buddhahood Law" is described in Katsuaki. I will introduce you.

This sutra is a scripture in which Buddha explained the history of his own career.

<Naka Agama Rama Sutra>

Shaka changed his mind and left the penance of hemp for six years, and received a memorial service for the village chief's daughter Sujata's milk gayu on the Nerangjara River, and the Pippara tree (Bodhisattva tree) in the sanctuary Gaya. I have set up a seat of meditation under. Here, Buddha becomes enlightened and becomes a Buddha, but the situation at that time is described.

"I, that is, I came to get an exhaustion without releasing the seat.
I seek a disease-free and peaceful nirvana, that is, obtain a disease-free and peaceful nirvana.
No old, no death, no melancholy, no filth, no filth, no filth, no mercy, no mortality, no mercy, no mercy, no mercy
It gives rise to knowledge, gives rise to seeing, and establishes the "Doshin Law".

I have already run out of life, I have already stood up, I have already spoken about my actions, and I do not know the truth without receiving further existence. 』\

Meaning

"Under the Bodhi tree, I continued to meditate for dozens of days (nearly 50 days), and finally I was able to get rid of the leak.
I was able to get nirvana.
As a result, wisdom was generated, and the awareness of liberation (dissolution knowledge) was raised.
In addition, the system of training methods for the Buddhahood, the Buddhahood Law (Seven Departments, Thirty-Seven Ways) was decided.

By gaining nirvana and becoming a Buddhahood, I knew clearly that this life would be the last and that I would never be born again in this world of wonder. "

This sutra is, of course, very important. The reason for this is that, as you can see from the reading, Shaka-sama knows that he has established the "Buddhahood Law" on the spot immediately after the Buddhahood.

Mahayana Buddhism does not understand this point at all. It says, "Determine the Dobonho." Buddha-sama organized and completed the Buddhahood Law on the spot immediately after the Buddhahood. He wonders how humans can become Buddhahood, because at this time the training method had already been decided and completed. Therefore, the Buddhahood Law can only be established at this time, this "Doshin Law". There is absolutely no Buddhahood method other than this "Seven departments and thirty-seven doctrines" of Agama.

In addition to this, there is no way for the Buddha to add two or three Buddhahood laws later. If so, it's definitely a forgery of posterity. I think Buddhists have to think about this first.

Unless you practice this Buddhahood method, you can never become a Buddhahood.
The Pali sentence "Naka-Agama", the 103rd kinti sutta, states as follows.

"Here, Bhikkhu et al., The law is understood by me and preached to you. That is, Satipatthana, Four Right Exertions, Iddhipada, Indriya, Five Strengths, Seven Factors of Awakening, Noble Eightfold Path. Therefore, all the Bhikkhus have to learn this without conflict and reconciliation. "

It says, "I have to learn." It means that you should definitely practice. Mahayana Buddhists do not understand this meaning.

"Zoua Gongyo (Ousetsukiyo)"
In, it is stated as follows.

"Sakuson: Things that cannot be achieved even if you practice using various methods, but all the troubles are exhausted and you want to get liberation in your heart, but those practitioners finally get liberation. Can't.
Disciple: Why is that?
Shason: Because I haven't practiced.
Disciple: What are you not practicing?
Shason: This is because he has not practiced the so-called seven departments and thirty-seven dojos.
Disciples. If there is a person who practices the seven departments and thirty-seven arts and fulfills them, the practitioner will naturally obtain the extinction even if he does not want to do it.
Disciple: Why is that?
Shason: Because I practiced.
Disciple: What did you practice?
Shakuson: It is a so-called seven departments and thirty-seven items. (Omitted) "

It is said that unless you practice the seven departments and thirty-seven doctrines of Agama, which is useless even if you make full use of various methods, you will never be able to become a Buddhahood.

Therefore, all Buddhists must practice the seven departments and thirty-seven doctrines. There is no other way. No matter how strict or how many times you are reborn, there is no other way but to practice the seven departments and thirty-seven dojos.

As Mahayana Buddhism preaches, you may be able to go to the dark soil just by abandoning the practice and following the mercy of the Buddha, but you can never become a Buddhahood.

As mentioned above, the Buddhahood Law has only seven departments and thirty-seven doctrines. However, it is a fact that this bodhipakkhi is a professional training method for priests, and as Mahayana Buddhism says, it is strict and difficult.

However, Shaka-sama also prepared a training method that would serve as a bridge to the Buddhahood method, which led to the seven departments and thirty-seven doctrines. One of the training methods is the breathing method and meditation method called "Anapanasati". This meditation method can be considered as one of the meditation methods in the seven departments and thirty-seven doctrines.

Shaka-sama is called "the best breathing and meditation method".

This law is also closely related to the esoteric Buddhist esoteric Buddhist priest Gumonji Someiho, which is said to be a secret method that makes people a genius, which Kukai Kobo Daishi told us.

The acquisition of this method will be a stepping stone to the Buddhahood Law, the Seven Departments and the Thirty-Seven Ways. The Anapanasati method is a breathing method and meditation method from the beginning to the highest secret, which is written in "Samsati Anapanasati". Over a dozen types of breathing and meditation methods are explained.

Furthermore, the four breathing methods of "winning breathing, strange special breathing, upper breathing, and no upper breathing" are explained in "Samsung Sutra", and "these four breathing methods are used in all breathing methods. , The best way to breathe is nothing more than that. " These four breathing methods are the best of the Anapanasati method. Since Shaka-sama is said to be the "best breathing and meditation method," it goes without saying that the Buddhahood cannot be achieved without mastering this breathing and meditation method.

Mahayana Buddhism does not understand this point at all. It's not just a breathing exercise. It is no exaggeration to say that the practical training of Buddhism begins with this Anapanasati method. "Breath" is "living". For details, please refer to the book "The Law of the Buddha" by the late President Agon Shu, Seiyu Kiriyama, Hisashi Eminence. The practice method is written in "Gumonji Satoshi Homeiho Hidden".

The Anapanasati method is also closely related to the esoteric Buddhist esoteric Buddhism, the yoga chakra awakening method, the Taoist Qigong method, and the Shinto breathing method. Nostradamus also predicts that these laws are the ones that save humanity. That is also written in this "Buddha's Law".

Mahayana Buddhism does not understand the only scripture of Shason's theory, Agama Sutra, as Hinayana Buddhism, concealing the above and silently killing it. With this, the Buddhahood can never be made. As Nostradamus says, these laws save humanity. For that reason, Shaka-sama left behind the training method and the Buddhahood method. The road to immortality and superhuman society is open here. All practical training begins with the acquisition of Anapanasati and Gumonji Satoshi.

I hope it will be helpful for you to know the law.
Gassho

Postscript

In Mahayana Buddhism, especially in the Lotus Sutra denominations, there are denominations that solve the teachings that the training method and the Buddhahood method change with the times. It is said that the Buddhahood method changes depending on the principal image and the times (correct, statue, last three o'clock).

However, this is also a complete fabrication. The truth is always one in the world, and the method of learning the truth, the Buddhahood method, cannot change. Mahayana Buddhism has created various simplified Buddhahood laws, all of which are forgery.

I will show you the rationale. There is only Agama sutra in the scripture of Shason Nao theory, but as mentioned above, the only Buddhahood method of Shakuson Nao theory, "Seven departments and thirty-seven dojos," is written in Agama. In addition, there is a scripture in Agama that states that in any world, in any Tathagata, Tathagata trains his disciples by means of "Seven Departments and Thirty-Seven Doshin".

It is "Samsung Sutra Stone Pillar Sutra".

"The Buddhahood that appeared in the past, the Buddhahood that appeared in the future, and the Buddhahood that appears now, all of them broke the hearts of the five worldly desires and gained nirvana and became Buddhahood. Weakened the ability to polish the true wisdom, did those who could not obtain nirvana by themselves, trained the seven departments and thirty-seven doctrines, and obtained the Ayatara Sansho Sanbosho, which To make the Buddhahood. "

Therefore, all Buddhas, including the past Buddhas, the future Buddhas, and the present Buddhas, practice the "Seven Buddhas and Thirty-Seven Doshin" to become Buddhahoods, and also train their disciples to become Buddhahoods. The Buddhahood method does not change depending on the principal image, the positive, the statue, and the difference between the last three o'clock. There is only one law.

There are also the following Agama sutras.

It is "Naka ​​Agama / Cloisonne".

"Remember well. When Chakravarti appears in this world, the cloisonne first appears in this world.
What is a cloisonne? There are seven treasures: ring treasure, elephant treasure, horse treasure, jewel treasure, female treasure, resident treasure, and main soldier treasure.
When Chakravarti appears in this world, this cloisonne first appears.

Similarly, when Nyorai, Musho, and Issei are appearing in this world, the Seven Factors of Awakening (called law) treasure first appears in this world. What is the Seven Factors of Awakening? Including the method of consciousness













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七赤金星の日

人より協力の依頼を受けたりする日。金運、喜び事あるも調子に乗って酒色に乱れぬよう心すべき日。小利に迷わず自他喜びを共にする心掛けも大切。

凌犯期間成の日(甘露日)


焦らずに受け身に徹する日

凌犯期間の作用により凶日となります。焦って結果を求めたり、失敗をフォローしようとしても上手くいきません。何をやっても結果を出せない日なので、受け身に徹しましょう。意中の人への告白やプロポーズもこの日は避けてください。

 

 

 

 

文殊菩薩 智慧を司る学問の神様として有名な菩薩


 

 

 

 

文殊菩薩




智慧を司る学問の神様として有名な菩薩



文殊菩薩(もんじゅぼさつ)とは?




正式名称は文殊師利菩薩(もんじゅしりぼさつ)といいます。「三人よれば文殊の知恵」という格言があるように、知恵の神様として学業向上や合格祈願に有名な菩薩です。モデルとなった人物が存在し、古代インドにあるコーサラ国の首都・舎衛国(しゃえこく)のバラモン階級の者だったといわれています。仏教の経典を書物にまとめる作業などに関わったといわれていますよ。ただし、本来は学問などの知恵を司るのは虚空蔵菩薩であり、文殊菩薩は物事のあり方を正しく見極める力・判断力を意味する「智慧」を司っています。

 

釈迦如来の左脇侍として普賢菩薩と共に三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られることもあります。



ご利益




智慧明瞭、学業成就のご利益があるとされています。また、卯年の守り本尊です。卯年に生まれた人々の開運、厄除け、祈願成就を助けるといわれています。



文殊菩薩(もんじゅぼさつ)の像容




左手に剣と右手に経巻を持ち、獅子の上に置かれた蓮華台の上に座るのが一般的です。梵篋、金剛杵を立てた蓮台などを持つこともあります。


 

 

 

 

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ご利益




智慧明瞭、学業成就のご利益があるとされています。また、卯年の守り本尊です。卯年に生まれた人々の開運、厄除け、祈願成就を助けるといわれています。



文殊菩薩(もんじゅぼさつ)の像容




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2024年02月20日

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六白金星の日

新しい企画を持った人との接触あり。気が高ぶり争いが起りやすい。負けるは勝ち。怒ったら損、自己を誇るなかれ。心豊かにほのぼのと。


凌犯期間危の日


周囲との調和を心がける日

健康面は好調で、気分が上向き精力的に活動できる日です。反対に仕事運と対人運は不調です。周囲と衝突したり、孤立してしまうことがありそうです。自信を持って積極的な行動をおすすめしますが、自分の考えに固執したりせず周りとの調和を心がけてください。




 


虚空蔵菩薩(こくうぞうぼさつ)とは?




  • 虚空蔵とは宇宙のような無限の智慧と慈悲の心が収まっている蔵(貯蔵庫)を意味し、人々の願えを叶えるために蔵から取り出して智慧や記憶力、知識を与えてくれるとされています。


 

真言宗の開祖・弘法大師は虚空蔵菩薩の真言を100万遍唱えるという虚空蔵求聞持法(こくうぞうぐもんじほう)を行ったそうですよ。無限の記憶力がつき、仏の智慧を体得することができるといわれています。求聞持法の本尊像のほかに、増益(ぞうやく)や除災を願って行う修法の本尊である五大虚空蔵菩薩があります。これは虚空蔵菩薩の持つ智慧を5方に配し、金剛界五仏の変化した姿としたものです。



ご利益




成績向上、記憶力増進、頭脳明晰、商売繁盛、技芸向上のご利益があります。また、丑・寅年の守り本尊です。丑・寅年に生まれた人々の開運、厄除け、祈願成就を助けるといわれています。


 


虚空蔵菩薩(こくうぞうぼさつ)の像容




1つの顔に2本の腕を持つ、菩薩形の像です。右手に剣、左手に如意宝珠を持っているのが一般的です。五仏宝冠を戴いた坐像として表現されます。



女司祭長(女教皇)
正位置・・・学問。知性。常識。静穏。知恵。賢明さ。落ち着き。啓示されない未来。芸術家。オカルチスト。
逆位置・・・晩婚。わがまま。思慮のない行為。欺瞞。官能的な享楽。移り気から起こる失敗。悪女の恋人にほんろうされる。

ウェイト解説
正位置・・・秘密。神秘。明らかにされない未来。質問者が男性なら、彼にとって気になる女性。質問者が女性なら、彼女自身。沈黙。粘り強さ。謎。英知。科学。
逆位置・・・情熱。道徳的、あるいは肉体的熱情。自惚れ。表面的な知識。


















02月20日 (火曜)
月齢
10.02
Moon
潮汐
長潮

月名(旧暦日)
宵月









 

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